FOLLOWERS

Thursday 9 December 2010

PKR DAH NYAWA-NYAWA IKAN !!!!!!




Dis 9, 10 5:51pm


Kongsi 0Liputan negatif media ke atas krisis dalaman PKR yang berlaku ketika pemilihan parti itu bulan lalu memberi kesan ketara terhadap keyakinan awam kepada parti itu dan ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata bancian yang dijalankan oleh Universiti Malaya.

Menurut bancian yang dijalankan di Kuala Lumpur dan Selangor itu, 52 peratus daripada 1124 responden berkata konflik dalaman telah menghakis keyakinan terhadap kepimpinan Anwar manakala 49 peratus pula berpendapat mereka kecewa dengan PKR. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PKR dah tinggal nyawa ikan. Dulu menang pun bukannya mereka kuat , tetapi orang dok menyampah kepada kerajaan pimpinan Pak Lah. Itu aje. Menyampah kepada KJ tambah kuah pulak dengan HINDRAF.

2. Kini dah tak terkencing pemimpin dan parti PKR dan PR. Itu yang dok cari isu bagi mengekalkan momentum mereka. Carilah isu air, isu harga barang dan sampai isu tahi minyak pun nak dibuat demo haram. MB Selangor pun sibuk nak berdemo haram hanya nak serah memorandom. Walhal MB duduk bersama DYMM Sultan Selangor dan DYMM Agung semasa Mesyuarat Raja-Raja. Hari-hari pun boleh jumpa DYMM Sultan Selangor. Nak serah bapak pada memorandom pun boleh. Tetapi sengaja nak cari isu bagi mencari dan memulihkan nyawa ikan PKR dan PR.

3. Talkin untuk PKR dan PR. Siaplah , lepas ini banyak lagilah pemimpin parti ini akan kencing mengikutnya untuk memulihkan nyawanya. Basah kuyup lah kiranya !!!! Kah kah kah kah kah !!!!!!

34 comments:

  1. 'Hari-hari pun boleh jumpa DYMM Sultan Selangor. Nak serah bapak pada memorandom pun boleh'.
    -------------

    Hehehe...ayat atas ni yang paling uump sekali. Kalau ada udang disebalik mee, memang kena buat besar2 dan kasi huru hara.

    ReplyDelete
  2. Hip hip horay.

    Hip hip horay.

    Mampuslah PKR cepat sikit.

    ReplyDelete
  3. Kalau sesiapa tak mahu lagi haknya, dipersilakan segera buat surat pelepasan hak individunya dan hantar kepada YDPA dan salinan kepada Yang diPertuan negeri masing-masing - habis cerita. - jangan dok cakap saja. Salinkan juga satu copy kepada UMNO, PAS, dan PKR.

    Hak orang Melayu jangan nak persoalkan dan dijadikan isu politik - itu untuk orang Melayu dan Raja-Raja melayu fikirkan. Saya mahu hak orang melayu kekal untuk saya sekeluarga dan 7 keturunun, dan begitu juga setiap keturunan saya untuk 7 keturunan mereka.

    Hak itu adalah hasil kebijaksanaan nenek moyang dan warisan yang perlu dibanggakan dan dipertahankan. Mana-mana individu yang lantang tidak mahu lagi dipersilakan buat surat pelepasan - habis cerita.

    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KedaulatanMelayulebihsesuai_/Article/

    'Kedaulatan Melayu lebih sesuai'
    Oleh Mohd Zin Ali
    mdzin@bharian.com.my
    2010/12/09
    Sultan Johor gesa orang Melayu muhasabah

    “Apabila British memberikan kemerdekaan kepada negara ini, mereka menyerahkan semula Tanah Melayu kepada tuannya iaitu Raja-Raja Melayu dan rakyatnya.

    “Awal sebelum kedatangan British dan sebelum kedatangan mana-mana bangsa ke negara ini, telah wujud tuan kepada tanah ini iaitu Raja-Raja Melayu dan rakyatnya.

    “Sejak dulu lagi, ketika negeri Melayu belum dijadikan Persekutuan, Raja-Raja Melayu dan rakyatnya menerima orang luar sebagai tetamu dan memberikan mereka ruang mencari rezeki serta bersama membangunkan Tanah Melayu.

    “Apabila sudah menjadi Persekutuan, hak kaum lain terus dijaga dan dihormati serta dijamin Perlembagaan,” titah baginda ketika merasmikan Multaqa Ulama Darul Ta’zim di Pusat Persidangan Antarabangsa Persada Johor di sini, semalam.

    ReplyDelete
  4. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1210&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm

    Kebenaran dalam ketuanan Melayu
    Oleh NORALI NORDIN


    Apakah kandungan Perlembagaan Persekutuan? Di antara asas penting Perlembagaan Persekutuan ialah di bawah Perkara 3, bahawa Islam adalah agama Persekutuan. Di bawah Perkara 32 (1) bahawa Kepala Utama Persekutuan adalah Yang di-Pertuan Agong yang dilantik di antara Sultan-Sultan yang menganggotai Majlis Raja-Raja.
    Di bawah Perkara 152, bahawa Bahasa Melayu adalah Bahasa Rasmi Malaysia. Dan, di bawah Perkara 153, bahawa orang-orang Melayu di beri hak keistimewaan berbanding bangsa Cina dan India. Di samping itu, di bawah Perkara 89, terdapat peruntukan mengenai tanah Rezab Melayu dan lain-lain peruntukan yang melindungi orang-orang Melayu.
    Jika diperhatikan kesemua Perkara-perkara yang membentuk teras Perlembagaan seperti yang tersebut di atas adalah bertunjangkan bangsa Melayu. Ia tidak boleh dipinda walaupun dengan undi 2/3 Parlimen kerana menurut Perkara 159 (5) ia memerlukan kebenaran Majlis Raja-Raja Melayu.
    Mengapakah terdapat peruntukan yang bertujuan untuk melindungi hak-hak Melayu? Perkara ini terjadi kerana semasa pembentukan Persekutuan Tanah Melayu (sebelum ditukar nama kepada Malaysia), Suruhanjaya Reid iaitu pihak yang bertanggungjawab menulis Perlembagaan Persekutuan, mengakui bahawa Semenanjung Tanah Melayu adalah milik bangsa Melayu. Kerana itulah juga namanya disebut sebagai Semenanjung Tanah Melayu. Keseluruhan perkara-perkara yang diperincikan oleh Suruhanjaya Reid melalui Perlembagaan Persekutuan bagi melindungi orang-orang Melayu sebenarnya adalah sebagai timbal balas kepada kesanggupan Raja-Raja Melayu memberikan kewarganegaraan secara jus soli kepada sejuta orang bangsa Cina dan India yang diambil sebagai pekerja oleh pihak British.
    Secara dasarnya, para pekerja ini apabila habis kontrak bekerja maka mereka wajib dibawa balik oleh British ke negara masing-masing.
    .....

    ReplyDelete
  5. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1210&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

    PKR punca isu ketuanan Melayu – Dr. M
    Oleh NIZAM YATIM
    nizam.yatim@utusan.com.my

    KUALA LUMPUR 9 Dis. – Perbuatan tidak bertanggungjawab pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang membangkitkan soal ketuanan Melayu untuk meraih keuntungan politik adalah punca utama menyebabkan isu itu kembali hangat dibincangkan.
    Bekas Perdana Menteri, Tun. Dr. Mahathir Mohamad berkata, pemimpin parti itu yang beliau sifatkan sebagai mempunyai sifat perkauman, sengaja membangkitkan isu berkenaan semata-mata bagi mendapat sokongan daripada golongan tertentu.
    ‘‘Isu ini mula tercetus apabila ada pihak yang mula mempersoalkan kedudukan orang Melayu di negara ini. Jika tiada siapa menimbulkan perkara ini, orang Melayu tidak akan menjawab dan mempertahankan hak mereka.
    ‘‘Malangnya, apabila orang Melayu menjawab, mereka dituduh sebagai melanggar hak asasi manusia dan bersifat perkauman manakala pihak yang mempersoalkan ketuanan Melayu pula tidak dilabelkan dengan gelaran sama,” katanya.
    Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucapan pada program Hari Inovasi Ideapreneur Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) 2010 di Taman Teknologi Malaysia di sini, hari ini.
    Turut hadir Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal dan Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Fadillah Yusof.
    Ditanya gesaan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek supaya penggunaan istilah ketuanan Melayu diharamkan di negara ini, Dr. Mahathir berkata, langkah itu hanya akan menyebabkan orang Melayu bertindak balas.
    ‘‘Apabila kamu mula meminta perkara ini dan itu diharamkan, pihak lain juga akan membuat tuntutan supaya perkara yang tidak menyenangi mereka turut dikenakan tindakan sama.
    ‘‘Ini hanya akan menimbulkan konflik antara kedua-kedua belah pihak. Bagi saya permintaan seperti ini seeloknya tidak dijawab kerana kebanyakannya adalah tidak logik dan tiada sebarang asas,” katanya.
    Mengenai titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah baru-baru ini bahawa sebarang suara yang mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu adalah perbuatan menderhaka kepada kaum sendiri, beliau berkata, terpulang kepada orang ramai untuk memikirkan tentang nasihat baginda itu.

    ReplyDelete
  6. DLM MALAYSIAN INSIDER PLAK HANYA 29% PENGUNDI ATAS PAGAR YG X TAU SAMA ADA NK MENGUNDI PKR ATAU TAK. TP JGN PECAYA SGT CKP2 PORTAL MILIK AL JUBOREE NIH. DIORANG SUKE SGT BUAT BANCIAN SYOK SENDIRI PD HAL YG BANCI TU BYK KAKI BALACI DIA MCM RPK. APA PUN BAGUS GAK TENGOK PKR DH SIAP2 GALI KUBOR SENDIRI KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  7. kah.. kah.. kah.. walupun dh tinggal nyawa2 ikan, ade gak balaci2 hirup kencing PKR yg x sedar2 diri lagi. Kononnye makin ramai yg menyokong parti kian ranap tu. Kalu setakat atas kertas je si pemimpin haprak mereka blh tunjuk KONONNYE ade ahli seramai 400,000 org (x ramai pun, UMNO 3 juta lebih, hamPAS - baru 1 juta lebih), tp bila tang mengundi, cuma 40,000 je yg turun.

    Kah.. kah.. kah.. Yg lagi 360,000 tunggu mase je nak ca.. aliff.. boottt. Keh.. keh.. keh...

    ReplyDelete
  8. Bro PG, ucapan MB Gagap kene boo semlm bro. Ape lagi.. kasi ulas le. Biar panas bontot pencacai PR kat sini nnt. Kalu karipap panas Al-juburi memang suke, tp kalau dh bontot panas... lagi le dia suke. Kah.. kah.. kah...

    ReplyDelete
  9. "NASIHAT KEPADA PECACAI-PECACAI PKR"

    Pemimpin-pemimpin PKR hanya tinggal beberapa ekor saja lagi. Hanya tinggal beteri AAA dan beberapa ekor kroni saja. Ramai yang telah lari..........

    Yang banyak tinggal hanyalah pecacai-pecacai saja!!!!!

    Wahai pecacai-pecacai PKR, LARILAH SEGERA!!!! KAPAL DAH NAK KARAM!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Salam PG,

    Keluar tasjuk sikit!!!!!

    Bantuan banjir datang lagi ke Kedah!!

    Tahniah....Terima bkasih banyak-banyak!!

    Tapi kami di Perlis bagaimana??

    INGAT PERLIS NI TERLETAKA DALAM NEGARA THAILAND KOT????

    Woi pak-pak menteri, balik baca buku Ilmu Alam lah woi!!!!!

    ReplyDelete
  11. hehe, anon 9:43, hang jgn marah.. bykkan bersabaq. Kalu pak menteri xmau tlg bg bantuan, nnt panggil je le geng2 al-juburi. Jgn katakan tilam mcm BN bg, boleh dilipat2.. si aljuburi confirm blh bg tilam sebiji mcm kat Tivoli Villa kat hangpa sorang2 nnt, kan ke dia terlebih demokrasi tak pilih bulu, nk tolong rakyat marhaen le katakan.

    ReplyDelete
  12. Saya tertarik dengan tulisan Anon 09:43 yang lari daripada tajuk.
    Teringat saya, bila ada pilihanraya kecil, sekolah cina akan diberi bantuan berjuta-juta.
    Kedah juga diberi bantuan kerana ingin menarik semula sokongan daripada pembangkang.
    Rakyat Perlis yang menyokong kerajaan dilupai.
    Bantuan banjir juga banyak diberikan kepada orang-orang kampung. Penghuni kawasan perumahan dilupakan.
    Di taman-taman perumahan inilah banyak didiami oleh orang Melayu yang menjadi anggota-anggota kerajaan. Ramai hairan mengapa angota kerajaan banyak yang menyokong pembangkang. Sedarkah kita, golongan ini jarang diambil-berat oleh kerajaan?
    Kita jangan lupa kepada pantun,
    Balik Pulau Bayan Lepas,
    Di sini terperlau, di sana terlepas.
    Ingatlah sama dengan orang yang banyak menyokong kerajaan.

    ReplyDelete
  13. AKU TAK SOKONG MANA2..

    TAPI, WALAU PKR DIKATAKAN NYAWA2 IKAN KRN HASIL PEMILIHAN PARTI ITU BARU2 INI, NAMUN PKR SECARA GENTLEMENT TELAH BERANI MEMBUAT PEMILIHAN PARTI WALAU PUN HAKIKAT MENGAKUI BHW DALAM MANA2 PEMILIHAN PARTI POLITIK TAK KIRA PARTI PEMERINTAH DAN BUKAN PEMERINTAH PASTI AKAN BERLAKU BERMACAM PERGOLAKAN, PERSENGKETAAN, PERSAINGAN, PEREBUTAN, RIBUT, KELAHI, GADUH, BERTEGANG LEHER DAN MCM2 LG...JADI APA ISUNYA PKR GADUH2 DLM PEMILIHAN PARTI MRK...INI PERKARA BIASA DAN NORMAL..

    WALAU PUN DIGAMBARKAN SEBURUK2NYA, KITA TETAP SALUTE DAN TABIK KPD PKR KERANA MEMANG ANAK JANTAN SANGGUP MENGHADAPI PEMILIHAN PARTI MEREKA, NAMUN ROH INI TIADA DALAM UMNO YG LBH TAKUT DAN KECUT PD PEMILIHAN PARTI UMNO YG DITANGGUHKAN..UMNO LBH "PEREMPUAN" DAN "PONDAN" DR PKR...HANYA BERANI KUTUK ORG TETAPI DIRI SENDIRI SEBENARNYA PENAKUT...ITU LAH DIA REALITI UMNO YG BERLAGAK JANTAN TETAPI SEBENARNYA "PEREMPUAN" ATAU LBH TEPAT LG "UMNO PONDAN"...


    HAH! AMACAM...KOMEN LAH UMNO !!! APA ALASAN KO TANGGUH PEMILIHAN UMNO?...KOMEN, HENTAM DAN KUTUK LAH...LEPAS TU AKU BELASAH DAN KUTUK ENGKO BALIK...TUNGGUUUUUU!!!!!


    P/S : SORI AKU BUKAN SOKONG PKR DAN AKU PUN TAK SOKONG UMNO...


    -zorro-

    ReplyDelete
  14. HAHAHA MAMPOS HIDUP BLK PUAK2 UMNGOK2 NI XKAN REPLY KOMEN LU ZORRO
    EVEN PG SEKALIPUN,YG DORG TAU NAK HENTAM JER
    SENDRI PUNYA KASI TUTUP RAPAT...

    ReplyDelete
  15. hehehe dorg tangguh coz goyang beb
    itu hari dh goyang coz hentam pkr kaw2 punya
    so pemilihan dorg ni kene tangguh kan dulu buat sementara waktu..sebab ape?hahhaha dorg lebih tahu kenapa...
    pkr pun tgh tggu point so dorg bagi keadaan reda dulu sebab dorg tau selection dorg ni lebih teruk dr pkr hahaha

    ReplyDelete
  16. Apa la lu zorro,
    Tangguh tak tangguh pun terimalah hakikat, UMNO masih kuat tetapi PKR dah tinggai nyawa-nyawa ikan dah!
    Hang nak pertkaikan kagi ke?
    Hang bahlul sungguh!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. alaaaaaa.....anon 12:32...aku pun tak cenderung mana2 gak lagi....tapi point kau pasal umno tangguh pemilihan tu bandingkan dgn pemilihan pkr....aku rasa tak kena laa....sebab kalau nak banding pasal tangguh-menangguh...aku rasa anwar dgn peguam tunda karpal singh kena explain dulu pasai apa diaorg suka tangguh?....adakah juga sbb lebih kecut, perempuan atau pondakp tu...atau mungkin gay?....

    ReplyDelete
  18. Bravo anon 15:17,
    Come on brother 12:32, sila jawab, jangan tangguh-tangguh, nanti kena penyakit Al-juburi!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. ANON 15:17 DAN ANON 15:23

    (RUJUK KOMENTAR AKU 12:32)

    KO NI SEKOLAH KE TAK SEKOLAH? KO SEKOLAH TAKAT MANA? SEKOLAH RENDAH? MENENGAH? UNIVERSITI?

    AKU BERSANGKA BAIK LAH DGN ENGKO...BHW ENGKO PAS UNIVERSITI LAH YER!

    BAIK..KALAU KO PAS UNIVERSITI,AKU KIRA ENGKO INI DAPAT CGPA 2.5 KE BAWAH JER...SEBAB?

    SEBABNYA MEMANJANG JER EXAM KO DAPAT MARKAH RENDAH KERANA LAIN YG SOALAN YG DITANYA, LAIN PULAK YG ENGKO JAWAB!!!, TP NASIB BAIK PENSYARAH ENGKO TU KIRA MSH ADA HATI PERUT LAH, BAGI LAH KO LULUS CUKUP MAKAN JER DGN THIRD CLASS DEGREE...SEBABNYA KALU ENGKO FAIL, SAPA NAK BAYAR PTPTN YG ENGKO DAH SAPU TUH!!!

    LAIN KALI JWB SOALAN ORG BETUL2,BACA SOALAN BETUL2 DAN FAHAMKAN!!! BIAR PUN JAWAPAN ENGKO MANTAP DAN SYOK SENDIRI, TP IANYA TETAP TDK MENJAWAB SOALAN AKU....CUBA LAGI YER KAWAN!!!JGN PUTUS ASA!!!


    P/S : AKU TDK SOKONG PKR, DAN AKU JUGA TIDAK AKAN UNDI UMNO!!!


    -zorro-

    ReplyDelete
  20. Anon 21:17,
    Hang tak sokong PKR, tetapi hang sasau macam Al-juburi!!!!
    Hang suka buat lawak antarabangsa!!!!!!!

    ReplyDelete
  21. Fuh belagaknyee mamat yg kata "aku tak sokong parti mane2", tapi bile ade org bg komen x mmau sebelahi dia, terus sergah bagai nak kluar lubang bontot. Kah.. kah.. kah..

    Mamat berlagak tu tulis lagi:

    "KALAU KO PAS UNIVERSITI,AKU KIRA ENGKO INI DAPAT CGPA 2.5 KE BAWAH JER"

    Fuh, hebat sgt ke mamat berlagak ni mungkin masa kat universiti dpt 4 pointer je tiap2 semester?? Kah.. kah.. kah.. UMNO nk buat pemilihan ke, nak tangguh ke hang kisah ape? UMNO tangguh pemilihan hang boleh mati kebuluq ke? Kah.. kah.. kah...


    Tengok si mamat berlagak tuh, teringat kata2 mak lampir semasa konvensyen parti nyawa2 ikan tempoh ari:

    "Saya hendak sentuh sedikit mengenai laporan Facebook dan akhbar mengenai usul yang saya bawa supaya jawatan Ketua Umum diisytiharkan secara rasmi. Tapi kenapa cadangan ini mereka nak sibuk?

    "PKR ini siapa punya? Kita yang punya mereka nak sibuk mengapa? Kita hendak letak kerusi (Ketua Umum) itu di atas ke, di bawah ke, suka hati kitalah," kata mak lampir yg dakwa ade org berminat nk rogol dia. Kah.. kah.. kah....

    ReplyDelete
  22. Lagipun, bukannye UMNO x penah tangguh pemilihan sblum ni, dh berkali2 UMNO lakukan, nk kata UMNO takut sbb nk hadapi PRU takut kalah, sori le beb, cube le cek sblum PRU-12 tahun 2008, UMNO tangguhkan pemilihan juga, TAK KALAH PUN!!! Menang besar juga, PR elok2 dpt 5 negeri bungkus 1 negeri, makin ramai pemimpin yg sedar pun kluar dr parti PKR jd bebas. Kah.. kah.. kah...

    tu sebab le PKR tu parti nyawa2 ikan. Ade pemimpin parti sggup kluar parti kian ranap kerana meluat tgk aksi pemimpin PKR cakap x serupa bikin aka suke kencing tu tuh. Kah.. kah.. kah...

    ReplyDelete
  23. Undilah peliwat utk kecelakoan hari tua anda.... kah.. kah.. kah....

    ReplyDelete
  24. Tapi... nampak sangatlah yg UMNgOk takuit bebeno dgn PR yg nyawa2 ikan ni!

    ReplyDelete
  25. Mamat 01:08,

    Hang tolong bandingkan berapa jumlah ADUN UMNO dan berapa ADUN PR...

    Satu lagi, hang tolong jumlah berapa ahli Parlimen UMNO dan berapa PR...

    Kemudian, hang renung-renungkanlah!!!!!!

    ReplyDelete
  26. Langsi,
    Siapa yang takutkan PR?
    Mengapa Al-juburi terpaksa cari sokongan dari seluruh donia?
    Dia takutkan apa? Dia takutkan siapa? Hang cuba tanya dia ke mana lagi dia nak pergi untuk mencari sokongan?
    Di sini, sokongan terhadapnya dah berkurangan. Ramai yang lari. Tinggailah hang yang akan terjun dengan labu-labu hang!!!!!!

    ReplyDelete
  27. Dok sibuk dengan mat jubo le...ape le. Aku sekeluarga tak percaya sepatah haram pun dengan UMNO LAKNATULLAHI ALAIH sampai bila2. Dasar penipu pembohong kaki auta punya UMNO HARAM JADAH. Minyak dok naik, barang naik, tapi gaji tak naik. APa jasa UMNO?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pembela rakyat kepala bapak haram jadah puak2 UMNO. Minyak asyik naik memanjang. Malaysia terbaik di dunia la kononnya...kepala bapak engkorang. Tu ha Rosmah Katek...silap2 PETRONAS akan diubah menjadi PETROSMAH. Geram aku. Aku ajar masa pilihan raya nanti!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  28. Melayu konon. Abis Kelantan, Kedah tu bukan Melayu? Siam?!!! Bodoh punya UMNGok. Bagi kamu, UMNO mesti Melayu. No Melayu PAS, no Melayu PKR, yang ada cuma Melayu UMNO mengikut tafsiran kitab2 UMNO. Kalau diaorang pilih pembangkang Melayu sekalipun, bagi la bantuan. Ni ditahan2. Bengong betui. Barang2 naik memanjang. Apa peranan UMNO?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. Anon 10:56,
    Sasau ke?
    Kelantan dan Kedah tu bukan Melayu!! Hang tau ke apa itu Melayu? Negeri dengan bangsa pun tak tau nak bezakan!
    UMNO memang Melayu!
    hamPAS? hamPAS itu isle!
    PKR itu golongan Kuat kencing!
    Tolong habaq di negara mana harga barang tak naik sedangkan hang punya anu pun naik selalu.
    Bahlul!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  30. serba salah sungguh orang melayu ni!! kalau kerajaan pusat tak bantu akan dikata kerajaan kejam, zalim, tak bertanggungjawab. kalau kerajaan bantu dikata pulak nak pancing undi, nak rasuah pengundila, macam2..serba tak kena sungguh! ntah apa yg mrk mahu pun tak tahulah....selama ni apakah kerajaan tidak memberi bantuan bila berlaku banjir? adakah setelah kerajaan pakatan haram memerintah, kerajaan pusat terus hentikan bantuan?
    Perlis mohon bantuan kerajaan pusat bantu petani terbabit banjir
    Posted on November 8, 2010, Monday

    PADANG BESAR: Kerajaan negeri Perlis akan memohon bantuan kerajaan pusat bagi membantu golongan petani yang mengalami kerugian lebih RM12 juta setelah hasil pertanian mereka terutama padi musnah akibat banjir.

    Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berkata, permohonan itu akan dikemukakan kepada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani pada masa terdekat ini bagi membantu meringankan beban para petani terbabit."

    "Banjir: MB Kedah berterima kasih bantuan kerajaan Pusat

    ALOR SETAR 24 Nov. - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berterima kasih kepada kerajaan Pusat dan agensi-agensinya kerana bantuan yang diberi ketika banjir teruk melanda negeri ini baru-baru ini dan juga bantuan pasca banjir.
    Beliau berkata, kerajaan negeri telah memperuntukkan wang bagi digunakan jika banjir berlaku tetapi kerajaan negeri berhadapan dengan kekangan peralatan dan logistik dalam membantu mangsa banjir."

    "Kerajaan Negeri perlukan bantuan Kerajaan Pusat (Score: 1)
    by Adam (adam@hotmail.com) on Tuesday, December 09 @ 17:40:26 GMT+8
    (User Info | Send a Message)
    Tragidi tanah runtuh yang berlaku di Ampang baru-baru ini menunjukkan bagaimana Jabatan-Jabatan dibawah jentera Kerajan Pusat seperti PDRM, Tentera, JKR, Jabatan Kesihatan dll yang terlibat dalam usaha mencari dan menyelamat mangsa adalah satu contoh terbaik bagaimana jentera Kerajaan Persekutuan turun kebawah menolong Kerajaan Negeri dan rakyat mereka.

    Sata lagi contoh ialah bila ada banjir dan kebakaran. Semua pehak terlibat akan turun memberi bantuan tidak kira sama ada rakyat itu pengundi BN atau PKR atau PAS dan DAP atau duduk atas pagar. BN membantu bukan sahaja dalam industri EKONOMI tetapi dalam menangani bincana alam juiga Kerajaan BN membantu dengan sebaiknya."

    sekadar contoh....

    "
    "

    ReplyDelete
  31. Hoi ANON 11.22!!!!! Knape bangang sangat ha!!!! Aku tanya apa UMNgok Haram JAdah buat slama ni supaya jangan bagi barang naik?!!!!!!!!!!!!!!!! Pandai cakap tapi baghal. Ni sekor lagi mangkuk ayun..yang hang tunjuk keratan akhbar tu selepas Sultan Kedah terkilan bila depa penat buat kerja dituduh dek Muhyiddin Buntal dan Shahrizat Pompuan Benggali tak tolong rakyat Kedah!!!!!!!

    ReplyDelete
  32. Mamat 02:05, Mareh ke?
    Inilah perangai pecacai PKR!!!

    sebiji macam idolanya, Sang Al-juburi!!!!
    Kehkehkehkehkeh.................

    ReplyDelete
  33. e'eleh..yg lu org susah2 pasal juburi pasal ape
    dia menjubor ke x itu hal dia la apahal lu org susah2 plak melalak mcm anjing ni?
    dia dok jubor mak lu ke?jubor kakak lu ke?jubor makcik lu ke?kecoh la lu melayu
    xde kene-mengene dgn lu pun nak kecoh ke?kalu dh hebat sgt pg la jadi hakim charge trus si juburi tu
    kecoh la
    gua nak tanya ape lu dpt klu juburi tu btl menjubor?
    ape lu dpt plak kalu juburi x menjubor?
    kimak punya melayu

    ReplyDelete
  34. Anon 11:20 ni mareh-mareh mesti ada rahsia dengan bung nuar tu kan?

    Eeeeeeeeeeeehhhhhhhhh!! Geli aku!! Auwwwwww!!
    Tak kuasa aku!!! Auwwwwwwwww!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR