FOLLOWERS

Monday 20 December 2010

PUAKA BAS EKSPRESS MENGGANAS DI IPOH : 23 TERBUNUH !!!!





Tragedi bas pelancong terbabas: 23 disahkan terbunuh
20/12/2010 2:59pm

Oleh AMIZUL TUNIZAR AHMAD TERMIZI dan KHAIRUL ABIDIN NUAR


IPOH 20 Dis. – Jumlah kematian dalam tragedi bas pelancong terbabas ketika menuruni Cameron Highlands di Jalan Keramat Pulai, Simpang Pulai di sini disahkan seramai 23 orang.

Ketika ini, 19 disahkan mati di tempat kejadian, manakala empat lagi penumpang meninggal dunia di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini. – Utusan

Penghuni Gua : Puaka jalanraya mengganas lagi. Puaka ini mengganas sehingga berpuloh yang meninggal dunia.

2. Kejap lagi riuh rendahlah JKJR, JKR, JPJ dan Pak-Pak Menteri dan segala pakar jalanraya dan psikologi. Siap dengan AADK pun nak menyampuk. . Riuh rendahlah dengan berbagai pandangan dan idea. Akhirnya , suroh pasang itu, pasang ini di kenderaan perdagangan. Dua bulan pertama , maka riuh rendahlah membuat penguatkuasaan. Lepas itu kembali semula , jadi semut berak kapor dari segi penguatkuasaannya.

3. Lihat ajelah jika anda memandu antar KL ke Melaka ( dah PG tinggal di Melaka ), semua puaka bas ekspress ini bermaharajalela di lebuhraya dengan memandu di lorong tengah dan kanan. Ada penguatkuasa kesah? Tak ada penguatluasa pun. Semua bermata buta !!!

4. Esok lusa , siaplah, siap buat operasi bagai nak nak. Seolah daruratlah negara nampaknya. Kemudian kembali kepada asal sehinggalah puaka bas ini membunoh orang lagi.

5. Isunya bukan tak cukup peraturan, undang-undang dan segala gejet kenderaan tetapi penguatkuasaan sahaja. Esok juga lihat lah , ada pulak jabatan yang bila kritik mengenai ini akan keluarkan alasan bodoh dan usang iaitu " tak cukup keanggotaan ".

6. Pertanyaan !!! " Keanggotaan yang ada dah dimaksimum ke ? Asyik ke hulu ke hilir dengan waja biru dan 4x4. Hasilnya hapah !!!!!!

Nota : Sehingga kini dah 27 nyawa maut dalam kemalangan ini. Entah berapa lagi yang masih nyawa-nyawa ikan akibat puaka ini !!!!

9 comments:

  1. kerja yang amat susah dan sulit ialah Saman Ekor

    ReplyDelete
  2. SAYA SETUU. KES MAHKAMAH TERDAHULU DAH CAKAP IA HARAM DAN TAK PERLEMBAGAAN. PG DAH TULIS BANYAK KALI MENGENAI INI

    ReplyDelete
  3. Ya...Polis Trafik hanya sibok nak saman ekor.

    ReplyDelete
  4. NAK BUAT CAM NER..DAH PEMIMPINNYA PUAKA, RAKYAT PUN JD HANTU JUGA LAH...BERLAKU PULAK KAT PERAK!!!MACAM BADI JER PERAK NIH!!! BALA ALLAH LAH TUH!!!

    APA2 PUN TAKZIAH...

    ReplyDelete
  5. Kene kat org senang2 panggil badi le, bala Allah le. Kene kat batang hidung sendiri nk panggil ape? Takdir?

    ReplyDelete
  6. badi hotak kau. habis banjir di kedah tu badi juga kot. anon 2037

    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Salam tuan PG & Sema2...,

    PUAKA BAS EKSPRESS MENGGANAS DI IPOH : 23 TERBUNUH !!!!

    Bila kena dibawah kerajaan diterajui fuckatan depa kata untuk selamatkan harta benda termasuk tabung...!!!

    Kalau tak saman ekor saman jer buntut kou tu... Bila berlaku kemalangan semuanyer polis dipesalahkan... Bahlul betul puak2 ni...!!!

    P5B...

    ReplyDelete
  8. BADI DAN BALA DI PERAK KERANA KERAJAAN NEGERINYA ADALAH KERAJAAN MAHKAMAH!!! IANYA PERINGATAN ALLAH...BELUM LG PRU 13, DAH KENA BALA...


    KALAU BANJIR DI KEDAH TU, ITUKAN BENCANA ALAM...TIAP2 TAHUN BERLAKU SAMADA ZAMAN BN ATAU PR...ATAU DI KEDAH HANYA TAHUN INI JER BANJIR KOT?
    MEMANG BAHLUL PUAK2 PENCACAI UMNO NIH, WAHAI P5B!!!

    ReplyDelete
  9. e'eleh..
    ape punya pukimak la p5b ni
    lu citer ape ni dol?
    bas xcident pun lu nak politikkan
    ape punya pukimak lu ni dol?
    jgn cari penyakit dol!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR