FOLLOWERS

Tuesday, 30 March 2010

UCAPAN TUN MAHATHIR JIJIK ? BOLEH JALANLAH GERAKAN !

( Inilah wajah Parti GERAKAN sekarang )


Ketua Gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nam menyelar bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung peranannya merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).Dalam kenyataannya hari ini Teng juga membidas negarawan itu yang menyampaikan ucapan yang didakwanya bersifat perkauman dan 'menjijikan'.Teng berkata Mahathir juga menggunakan peluang berucapa di perhimpunan "NGO pelampau kanan Melayu" untuk menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan konsep 1Malaysia yang diperjuangkannya.“Perkasa mempunyai pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Ia jelas bertentangan dengan idea tolak ansur, berniat baik serta konsep harmoni sosial yang cuba diterapkan dalam 1Malaysia,” kata Teng. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pergi Jahanam kau GERAKAN. Otak dan fikiran anda yang rasis dan menjijikkan. Buat tuduhan tidak usul periksa. Siapa anda dan parti anda yang nak persoalkan Tun Mahathir?

2. Cuba tunjukkan di mana ucapan Tun Mahathir yang rasis dan menjijikkan. Cuba lihat ucapan Tun Mahathir di KLIK. Tiada apa pun yang rasis dan menjijikkan serta menjejaskan 1Malaysia dan menghina PM DS Najib.

3. GERAKAN ! Anda dan parti anda jangan biadap dan kurang ajar. Andalah parti rasis dan menjijikkan. Menuntut sesuatu perkara untuk menjejaskan hak orang melayu yang telah dipersetujui oleh nenak moyang anda sebelum kemerdekaan dengan berbagai tolak ansur dari berbagai kaum.

4. Parti andalah yang biadap dan amat perkauman. Cuba menghapuskan dan menguruangkan hak orang Melayu dan pribumi . Banyak sekali tuntutan dan desakan anda untuk mengugat hak orang melayu dan pribumi . Dari hak istimewa orang melayu, biaisswa, papan tanda, bahasa dan sebagainya.

5. Apa yang orang melayu telah mengambil hak anda ? Kami hanya pertahankan hak kami mengikut perlembagaan. Begitu juga PERKASA dan Tun Mahathir.

6. Adakah pertahankan hak kami seperti dalam perlembagaan satu yang rasis dan menjijikkan. Otak dan fikiran anda dan parti andalah yang buruk dan menjijikkan. Siapa anda untuk mempersoalkan Tun Mahathir. Apa jasa dan hak anda?

7. Kepada GERAKAN, baik anda jaga rumahtangga anda sendiri. Pulau Pinag pun anda tiada wakil. Presiden anda yang pandai bercakap lembut ) tu pun tiada tempat berpijak. Hanya ehsan PM Najib , barulah anda presiden anda terkentut-kentut bersuara. jangan cakap lebihlah. Lebih baik anda buat pelan strategik jangka panjang bagi memulihkan parti anda yang hanya melukut nyawa-nyawa ikan dan akan mati bila-bila masa.

8. Jangan bawa isu perkaumanlah untuk menarik sokongan masyarakat cina. Cukuplah GERAKAN hanya mnjadi penjilat dan selalunya kelihatan bodoh.

9. TUN Mahathir jauh lebih bijak dan berjasa dari anda. Kepada PM, PG syorkan agar nyahkan aje GERAKAN ini dari BN. Ada pun buat semak aje. Presidennya pun hanya menteri yang memakan gaji buta aje. KPI dan NKRA pun berjalan apabila di bantu oleh Dato Idris Jala. Jika harapkan Presiden GERAKAN, sampai dunia kiamat pun KPI dan NKRA yang diarahkan oleh PM DS Najib agar Presiden GERAKAN gubal pun tak siap-siap.

10. Sudahlah GERAKAN! Cakap aje banyak. Jaga nyawa anda sendirilah. Parti anda pun nak berkubur dah . Hanya menunggu tarikh yang sesuai aje dan memilih lokasi pengkebumiannya sahaja. Samada di Pulau Pinang atau.........

12 comments:

  1. Gerakan sendiri adalah rasis. Berapa pemimpin dan wakil melayu yang dah jadi wakil rakyat dan ahli parlimen. Cermin diri sendiri. Bangsa anda sendiri Cina telah menolak Gerakan. Undi pun selama ini adalah atas ehsan orang Melayu.

    ReplyDelete
  2. cadangan untuk parti gerakan, segera lah keluar dari BN, anda tidak di perlukan, masih ada parti lain akan memperjuangkan warga cina mengikut prinsip perlembagaan.

    ReplyDelete
  3. Gerakan talibarut PKR, DAP memang macam tu nampak sangat kebodohan depa, itu pun Melayu masih tak sedar diri

    ReplyDelete
  4. PG, lebih jijik lagi kalau kawan melihat perangai Gerakan yg tidak setiakawan, segaja tidak mahu memahami kedudukan mereka dlm BN.......yg paling jijik menjadi duri dalam daging....

    ReplyDelete
  5. Tidak ada yang hebat dengan Parti Gerakan sepanjang pemerntahannya di Pulau Pinang.Gerakan=DAP=MCA = parti rasis yang cuma memperjuangkan kaum Cina.Lebih baik sekarang BN mengutamakan Kawasan Cina letak calun Cina dan kawasan India + Cina letak calun Cina juga dan kawasan Melayu letak calun Melayu lawan calun PAS dan PKR.

    ReplyDelete
  6. sepatutnya perkasa yg betul2 perkauman tu di haramkan oleh kdn.....nak perjuangkan melayu apa....melayu dah jadi pecacai parti kapir dlm barisan....klu betul2 umno nak perjuangkan melayu dulu...knp umno lahanat tu dari dulu asyik ganggu kelantan,kan ke kelantan tu kerajaan melayu yg perintah....semasa pulau pinang di perintah olih parti cina gerakan dari thn 69 lagi...knp umno tak berusaha rampas pulau pinang dari cina2 tu...knp kelantan yg melayu perintah tu di ganggu mcm2 cara khianat di lakukan terhadap kerajaan melayu kelantan....betul2 umno ni munafik dan pengkhianat melayu....kini wujud satu lagi golongan yg pura2 nak pejuangkan bangsa...tapi sebenarnya penuh dgn kemunafikan...betul2 musibat pengkhianat2 melayu...dah nak terlingkup melayu di buatnya....kini konon nya nak perjuangkan melayu.....kah kah kah....dah hampir habis tanah melayu org di gadaikan oleh barua2 umno...kini nak perjuangkan apa lagi ......pirahhhhhhh

    ReplyDelete
  7. GERAKAN ada tak menambah....Tak ada pun tak mengurang.....

    ReplyDelete
  8. Ada semua bangsa dlm BN bagus juge. Yg tak bagusnye selalunye org2 yg palat ni la yg duduk kat atas. Tak nampak pun apa2 sumbangan pada negara. So kpd golongan palat ni, kalo tak bole perform tak payah la berlumba2 nak duduk kat atas...

    ReplyDelete
  9. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    1 Siapa GERAKAN? Tak salah lagi adalah satu daripada darah-daging BN. Bahkan kepadanyalah - sjak tertubuhnya dulu - seluruh majoriti yg UMNO pernah pegang dan yg sepatutnya dapat menegakkan kekuasaan Melayu di PP, telah diserahkan. Pisau di tangan srah ke orang yg sudah sedia disangsi hati budinya. Dan sekarang pisau berpindah ke lawan, yang akhirnya menikam ke jantung - makan tuan.

    2 Namun, inilah Melayu - sebagaimana kata Tun Dr M sendiri - mudah lupa. Bahkan lupa akan pengajaran daripada bidalan penginggalan nenek moyang, "Kera di hutan disusui, anak di pangkuan diletakkan" ; "Baik budi emak si Randang;
    dagang lalu ditanakkan; tak ada beras padi dituai; anak sendiri kelaparan"

    3 Dan sampai sekarang, emak si Randang ini menggendong terus sifat mudah lupanya; malah telah menjadi satu kebebalan baginya : belum mahu juga belajar untuk serik barang sedikit.

    4 Kalau saja dia mahu kembali kpada dirnya - sebagai Muslim yang berpegang tegas kepada lslamnya & syariah-Nya - pasti dia meraih kemuliaan.

    ReplyDelete
  10. salam abg arif,

    sebenarnya gerakan yang buruk dan busuk. Jijik melihat gerakan masih dalam BN.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum sdr PG

    Sepatutnya Gerakan sudah nampak pintu jalan keluar.Tapi mereka masih mau berpaut lagi di hujung kaki BN.Masih ade hati lagi nak jadi sang juara,kononnya sang pemimpin tak takut mati..piiiiirahhhhh

    ReplyDelete

PETA PELAYAR