FOLLOWERS

Sunday, 6 March 2011

PRK MERLIMAU DAN KERDAU :ALHAMDULILLAH , PAS DAH DI MESIR KAN !!!

Penghuni Gua : Alhamdulliah. Syukor kita kepada Allah kerana BN menang kembali di Kerdau dan Merlimau. Besar pulak tu. Talkin untuk PAS dan PR. Tahniah semua pengundi di Kerdau dan Merlimau kerana telah Mesir kan PAS dan PR. Tahniah. Teruskan dalam PRU 13 nanti.

2. Kepada pemimpin BN , jangan bongkak dan teruskan usaha membela agama , bangsa dan negara.

Keputusan : Barisan Nasional (BN) memenangi kedua-dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau dan Kerdau yang ditandingi dalam pilihan raya kecil hari ini dengan majoriti undi masing-masing sebanyak 3,643 dan 2,724 undi.

Calon BN di Merlimau Roslan Ahmad mempertahankan kerusi dengan undi sebanyak 5,962 berbanding calon Pas Yuhaizad Abdullah yang mendapat 2,319 undi.

Di Kerdau, calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad meraih sebanyal 5,060 undi berbanding calon Pas Hassanuddin Salim yang mendapat 2,336 undi.

10 comments:

  1. Aku langsung tak teruja atau langsung tak rasa apa2 yg perlu dimegahkan kemenagan BN dlm 2 PRK Merlimau/Kerdau...

    sebabnya :

    1. UMNO/BN umpama gajah melawan semut. bukan umno yg lawan PAS tapi Kerajaan Malaysia yg lawan PAS
    2. UMNO/BN terang2 menyalahgunakan sekolah, masjid, institusi awam, pegawai awam, agensi kerajaan, agensi keselamatan, SPR, dana2 awam, sogok, ugut, media, dll...nak lawan satu iaitu PAS.
    3. dengan kekuatan over maksima BN nak lawan PAS sorang2, tapi apa yg umno/bn dapat pun tak lah berbaloi pun...majoriti hanya meningkat tipis, dan pas pun masih mengekalkan undi popular walau susut sikit undi...

    4. jadi apa maknanya? maknanya umno/bn masih tak selamat lagi...dia hanya menang di kawasan rutin dan kawasan mereka sendiri...menang pun tak adalah besar melebar sampai 4/5/6 rib majoriti pun...
    5. pengundi2 di kawasan itu hanyalah pinggir bandar dan kampung..yg mana mrk sebenarnya bukan tak mahu undi PAS tp mereka lbh bimbnag implikasi yg akan mereka terima jika undi PAS, maka mereka terpaksa la undi BN demi jaga survival org kg itu sendiri...

    jd pandangan aku...umno menang jd arang/kalah jd debu...tiada apa yg perlu dibanggakan!!! cuma umno sendiri yg perasan!!!

    ReplyDelete
  2. Anon 22.23
    Masa pakatan menang PRK dulu....macam2 juga korang cakap dan hina BN. Sekarang ni bila BN dah mula mendapat tempat dihati rakyat dan menang PRK, pun banyak juga alasan yang korang beri. Alahai, sapa pula nak kisah ko tak teruja.

    Horehhhh....BN menang besar. Aku TERUJA horehhh...I LOVE MALAYSIA!

    ReplyDelete
  3. anon 22:23 terjun lah kau dengan labu-labu engkau, susah nak tarbiah orang seperti engkau yg tak pernah menerima kenyataan. Kalau hati hitam berkarat teruslah perjuangan mu.......Kalau dah kalah pandai bagi seribu alasan tp cuba parti engkau yg menang apa pula yg engkau akan laungkan ke seluruh dunia.Apa2 pun "HIDUP BN" dari dulu, kini dan selamanya ".

    ReplyDelete
  4. anon 2223

    kah kah kah kah. apa lagi kau boleh cakap. Allah Maha Besar. Dia beri sikit ruang kau gadaikan agama. habis agama kau jual beli untuk faedah politik. Allah kalau nak beri petunjuk berbagai cara.

    nak kata apa lagi. taubat aje le !!!

    kah kah kah kah

    Allah bayar tunai

    salam untuk Pok Nik. Pok Nik akan keluar fatwa esok. Fatwanya " Apa hairan, Nabi Muhamad pun pernah kalah jugak " .

    katak puru

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro

    Kenapa keranda dia ada bendera PAS. Itu tiket ke syurga Nik Aziz ke?. Teringat cerita P. Ramlee Madu Tiga. Dialog apek... " Nak mati pun susah kena pegang bendela....

    ReplyDelete
  6. "candy2" tu penting dol......

    ReplyDelete
  7. ajai 62
    kah!kah!kah!
    lg mau perli poknik ka dol?

    ajar dulu bini&anak2 lu tu tutup aurat
    rambut msg2 dh mcm maggi goreng
    jobor plak masya'allah..size xxxl pakai plak sluar fit
    kah!kah!kah!dh mcm first babi of mesia!

    lu jgn ikut ini hindu
    ini hindu tarak guna punya kasi bakar buang laut

    ReplyDelete
  8. HANCUR NAJIB LAKNATULLAH!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. 8 mar 2019..., pas suatu ketika dulu buat sembahyang hajat puluhan ribu penyokong hampas mohon Allah SWT matikan UMNO dan Tun Dr M. Allah SWT, maha mengetahui detik hati manusia, kemudian Allah mengembalikan permohonan itu kepada pemimpin tertinggi pas. Inna Lillah...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR