FOLLOWERS

Tuesday, 3 November 2009

PROF AZIZ BARI : UMNO PENGUMPUL BARANGAN LUSOH !



Umno pengumpul sampah dan barang lusuh kata Aziz Bari
Harakahdaily Mon Nov 02, 09 5:13:56 pm MYT


KUALA LUMPUR, 2 Nov: Tindakan Umno mahu menerima Adun Perlabuhan Klang, Badrol Hisham Abdullah mengesahkan kedudukan Umno sebagai pengumpul sampah dan barang lusuh sebagaimana yang mereka lakukan di Perak, di Kedah dan sekarang di Selangor, kata Profesor Dr Abdul Aziz Bari.

Abdul Aziz, profesor undang-undang perlembagaan Universiti Islam Antarabangsa berkata demikian dalam tulisan terbaru beliau dalam sebuah akhbar tempatan. Abdul Aziz mengulas tindakan bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamafd Khir Toyo yang berkata, Umno sedia menerima Adun Perlabuhan Klang itu menyertai parti itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua: Sedapnya Prof ini bercakap.

2. Siapa yang pengumpul barangan lusoh? Bukankah PKR juga pengumpul barangan lusoh? 3 1/4 dari pemimpin dan ahli PKR adalah ahli dan pemimpin UMNO dan dari BN termasuk DSAI. Jadi siapa yang lebih lusoh? Mengapa Prof ini tidak komen kepada PKR juga tentang perkara yang sama? Ada saham ke atau Prof ini lidah dan fikirannya bercabang?

3. 16 sep PKR sehingga satu rombongan PKR ke Taiwan untuk memujuk MP BN, mengapa Prof ini tidak mempertikaikannya malah mengatakan undang-undang dan perlembagaan membenarkannya? Jadi apa masalah jika BN / UMNO menerima Badrul dan 2 wakil rakyat di Perak yang mengistiharkan ADUN bebas sebagai ADUN UMNO / BN. Adakah menyalahi undang-undang dan perlembagaan.

4. Prof Aziz Bari ini adalah pakar undang-undang ( PR lah yang katakan : sebenarnya Paku iaitu alat bagi sekumpulan manusia gunakan untuk tujuan mengemaskan pembuatan ). Tetapi bercakap lidah bercabang dan tidak berdasarkan undang-undang dan hanya mentafsirkan undang-undang hanya bagi membenarkan pendapat dan kumpulannya sahaja. Bila undang-undang tidak menyebelahi mereka maka Prof ini akan mengatakan " Hidden Agenda, Tangan Ghaib, tidak adil, tidak demokratik " . Inilah bahasanya.

5. Jadi inilah wajah Prof ini. Beliau hanya nampak salah dan tidak mengikut perlembagaan jika terkena kepada kerajaan. Jika terkena parti dan kumpulan yang beliau dokong ( berlindung disebalik jubah Prof ) maka semuanya benar dan mengikut undang-undang.

6. PG cadangkan , Prof ini terjun kedalam politik , lebih baik. Kita lihat sejauh mana sokongan pengundi kepadanya. Cakap aje boleh lah. Itupun baling batu sembunyi tangan dan berdasarka kenyataan di atas, PG pun geleng kepala . Ini ke taraf pemikiran Prof Undang-undang UIAM ini dalam mentafsirkan undang-undang dan perlembagaan.

7. Patut le lulusan undang-undang UIAM, sebahagianya besarnya berkepala songsang............Kesian. Pada mereka semua, apa yang kerajaan buat salah dan ada agenda tersembunyi. Semuanya bahasa Prof Aziz Bari. Lihat lah kejadian-kejadian dan apa yang dikatakan oleh bekas-bekas pelajar Prof ini ( walau pun bukan semua tetapi kebanyakkannya ).

8. Akhirnya menjadi penjilat dan menelan ludah masing-masing juga. Cuma masa sahaja yang berbeza. Begitulah yang terjadi dahulu ( semasa pemerintahan Tun Abd Razak ). Kumpulan seperti ini juga yang terlolong mencaci cerca dan membaling telor busuk di Australia keatas Tun Abd Razak. Akhirnya sekarang semuanya menjilat ludah dan terkinja-kinja balik dan merayu untuk balik ke Malaysia yang mereka katakan kejam, melayan mereka sebagai kelas kedua, tidak adil dan sebagainya. Akhirnya negara yang mereka puja tentang keadilan seperti Australia, Britain dan sebagainya mengenakan tekanan dan peraturan yang lebih tidak adil kepada mereka keturunan Asia.

9. Seperti Blogger Tukar Tiub, akhirnya menelan kahak mereka dan sekarang ini menjadi pemain dibelakang tabir untk berdemo. Semua mereka ini bertindak seperti pelacur atau lebih dari itu.

10. Prof ini pun lebih kurang juga le atau lebih dari itu iaitu dengan sekumpulan rakyat Malaysia yang mengoyakkan paspot Malaysia kerana ingin memohon kerayatan UK. Akhirnya sekarang menjadi gelandangan dan terhegeh merayu kembali ke Malaysia dan diperlekehkan oleh mereka dahulu.

11. Hujan emas tetap di Malaysia. Boleh jalanlah Prof. Anda pun apa kurangnya. Hanya Prof lusoh dan hanya dipakai oleh sekelompok yang berkepentingan sahaja. Habuk pun tak ada..

7 comments:

  1. Sebenarnya Dr. Aziz Bari sendiri adalah Prof yang sudah lusuh pemikirannya. Kita yang tak ada Dr. pun nampak dengan terang yang parti PKR semuanya barang-barang lusuh dari UMNO dan BN. Contoh, Brother Anwar Bin Ibrahim, Azmin Ali, Zaid, Chua Jui Meng dan banyak lagilah. Macam mana Dr. Aziz Bari buat kajian? Buat malu golongan Professor saja Dr. Aziz nie.

    ReplyDelete
  2. Pasai tu kena cerminkan diri tu..sapa2 pun..

    ReplyDelete
  3. salam,

    mungkin betul apa nik ajis kata

    "kajian tepi jalan"

    low class

    ReplyDelete
  4. Aikk!... dah terkena batang hidung nak nafikan pulak. Habis tu kalau aziz bari kata kat PAS hang boleh suka lak pastu siap tambah dan reka23 cerita. Tang kena UMNO nak pertikai pulak. Betullah UMNO nie parti kitar semula.

    ReplyDelete
  5. Prof ni memang kawan baik Anwar. Dialah sebenarnya perosak dalam PAS. Dialah yg membuat artikel dlm harakah agar pemimpin bermasalah disingkir dari PAS. Dia ni memang kumpulan erdogan perosak PAS.

    tak usah berlindung disebalik title "Prof" kalau pemikiran terlalu jumud dan negatif. Pemikiran "bias" . takl menunjukkan keintelektualan...Buat malu UIA aje...

    ReplyDelete
  6. Wahai Prof Aziz Bari,

    Berhentilah dari UIA tu ! Jadilah orang yang bermaruah dan ada harga diri. Jangan jadikan UIA sebagai platform politik anda. Andak dah meluat mendengar orang seperti tuan ini memberi komen di atas pentas kerajaan.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR