FOLLOWERS

Tuesday, 10 November 2009

WANITA : INILAH FAKTUR HAJI HADI KALAH PRU KE 11 !


PG pernah berkhidmat di Terengganu dari tahun 2002 hingga 2006 . Pada PRU 11 PAS kalah di Terengganu. TGHH juga kalah di parlimen Marang dan kalah di DUN Rhu Rendang.


2. Antara faktur kekalahanTGHH adalah kerana isu TGHH berkahwin/ berpoligami untuk kali ketiga ( isteri ketiga ). Heboh diperkatakan dan sok sek di kalngan warga Terengganu terutama sekali wanita bahawa TGHH berkahwin dengan seorang doktor yang bertugas di Hospital Kuala Terengganu.

3. Inilah mengapa dan menjadi penyebab kekalahan TGHH di dua kawasan berkenaan. Banyak lagi faktur lain tetapi faktur ini dikatakan memainkan peranan utama kerana di kedua-dua kawasan DUN dan parlimen yang di tandingi TGHH kalah disebabkan undi wanita termasuk dari muslimah PAS tidak mengundi pemimpin agung mereka. Muslimah mereka amat marah dan kecewa dengan tindakan TGHH berkahwin untuk kali ketiga. TGHH bila di tanya kebenaran perkahwinan ini hanya membisu.

4. Akhirnya kalah.

5. PG percaya , dalam PRU13 nanti , muslimah PAS dan pengundi baru wanita yang akan mengundi pada PRU 13 tidak akan memberi undi kepada PAS keseluruhannya khasnya kepada TGHH kerana isu Bai'ah ( cerai talak tiga jika melompat dari parti PAS ). Riak ini , PG sudah nampak dan wanita, muslimah amat marah bila mengetahui tentang bai'ah ini. Pada mereka , murahnya wanita dan muslimah di sisi PAS. Amanah Allah ini hanya barang gadaian.

6. Jadi PG yakin inilah diantara faktur kejatuhan PAS. Bia'ah. wanita dan muslimah akan menunjukkan kuasa mereka sekali lagi. Lihatlah nanti. Muslimah PAS pun akan bertindak mengikut cara yang sama. Inilah undi senyap yang akan menjatuhkan PAS. Kuasa mereka kerap PAS perlekehkan sehingga ada satu ketika dikeluarkan haram wanita bertanding sebagai calun PAS di DUN atau di parlimen. Sebelum 1990 tiada calun wanita dalam PAS.

7. Kita tunggulah PRU 13. Sekelian muslimah, wanita, perempuan : tunjukkan sekali lagi kuasa anda dengan menjatuhkan mereka yang memperdagangkan wanita hanya untuk politik murahan....

17 comments:

  1. salam.

    mungkin yang sudah termakan candu suami saja terus sanggup dilelongkan..

    ReplyDelete
  2. org tua2 selalu pesan, kalau tengok laki tu ade kawin 2 ataupun 3, org tu kemungkinan besar kaki penipu (auta kuat) atau ade ilmu huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi manusia jahil bodoh. kawin lebih dari 1- 4 tu sunnah nabi. dasar bodoh . sekian

      Delete
  3. salam
    puak2 ini menggunakan agama semata2 untuk mengiakan apa yg dilakukan

    ReplyDelete
  4. Sungguh singkat pemikiran orang yang tak ada ilmu ni, kamu umpama orang yan tak tahu tapi tak mahu belajar, apa salahnya orang kahwin tiga ke empat ke, fadilah kamsan berkata kalau orang lelaki tidak ada niat nak kawin lebih bermakna orang itu tidak normal, gila reti dok, tuduhan anda begitu berat sekali dan ini menyebabkan anda akan merangkak untuk mencari orang anda tuduh untuk meminta maaf diakhirat kelak. sesungguhnya orang itu bodoh sekiranya dia berbicara tanpa ilmu.

    ReplyDelete
  5. anoy. kamu yang tak faham isu. siapa kata kahwin 2, 3, 4 salah. cuma di trg masa itu pengundi wanita marah kepada TGHH atas isu ini. perasaan perempuan. belajar le lebih sikit. orang bincang perasaan wanita dan kuasanya. juga isu yang melingkari wanita yang rasa dipermainkan. bukan hukum kahwin tu brother. lihat isu dulu. baru berhujah. alahai.

    ReplyDelete
  6. kesian anoy. lembabnya fikiran anda. lain orang bincang lain dia ulas. kesian, kesian

    ReplyDelete
  7. Hanya isteri yg dah tak tahan dgn sikap suami je yg setuju dgn Bai'ah Talak Tiga ni.

    Bila dicerai bermakna FREEDOM.

    Nani Cheras

    ReplyDelete
  8. SLM BRO..SEBILANGAN MUSLIMAT PAS YANG TONGONG TAK KISAH SGT PSL BAI'AH NI SB DIORANG BELUM KENE. TP JGN SAMPAI SATU HARI NANTI KENE BTG IDONG SENDIRI. CKP PUN DH X GUNE BEB! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  9. Anonymous 15.47..

    Ko ni mmg bodohlah..nilah metaliti org pas. Bab kawin cukup jaguh..Patutlah di perlis orang PAS suka terajang bini..tapi isu arak kat shah alam kecut dengan DAP. Mana ada org PAS yg bersuara..dayus...MEMANG DAYUS

    ReplyDelete
  10. memang la fadilah kamsah kata macam tu, niat semua org ada niat. tapi kalau direnung betul2 muka isteri kita yg telah berkorban berbelas tahun jaga anak & makan minum kita, mmg tak tergamak.

    bohong la kalau org kata nak kawin 2-3 sbb dah jodoh dan lain2 alasan. bagi aku yg kawin lebih dari satu tu cuma pentingkan anu dia yg satu je tu kedua pentingkan perasaan ketiga pentingkan diri sendiri.

    zek-kapcai

    ReplyDelete
  11. kalau yek pun kenapa la bini yg tak tau apa2 dalam politik dijadikan taruhan. aku setuju dengan sapanama tah yg tulis dlm unspinners kata macam tu.

    ReplyDelete
  12. Hehehe.....Mahfuz tak mengaku. Khalid Samad kata memang ada. Apa dah jadi. Bau busuk dan hamis dah keluar dari celah-celah jubah dan serban mereka. tak leh nak sorok lagi. Tu la pasal jangan lebih mengata orang...kena batang idung sendiri baru tau.
    Tak ada bini cari bini, dah ada bini nak diceraikan pulak....apa-apa la tok guru-tok guru nyanyuk ni....huhuhu

    ReplyDelete
  13. Satu lagi faktor penting yang mengalahkan TGHH ialah kerakusan membahagi2 tanah dikalangan mereka.

    Orang Perak tak kesah ke. BN dah sempat bertindak atas dorongan 3 orang dikalangan mereka sendiri. Giliran rakyat dan pengundi pula nak mengajar ialah melalui PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  14. yang ko terase nape nie anoy...ke ko da pasang 2,xpun da masuk 3 huhu...rilex ar..i2 kan pendapat...do i concern hehe :)

    ReplyDelete
  15. Muslimah PAS tetap akan mengundi PAS. Sebab akan masuk syurga akhirnya. Kalau undi lain akan jatuh talak yg dijanjikan dgn suami tercinta. Jadi macam mana? Tak kan nak undi BN senyap2 dan hidup dalam dosa apabila bersama suami? Isteri2 orang2 PAS ini kesian berada dalam DILEMA! Mereka tidak ada kebebasan. Dah terpaksa. Nak buat macam mana?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR