FOLLOWERS

Monday 8 March 2010

KENAPA TGNA BISING PASAL HARUSANI ?


Berita Harian


KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, menyifatkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, kini lebih layak digelar sebagai ejen Umno, bukannya seorang mufti. Beliau berkata, kemuliaan Harussani sebagai mufti kini sudah hilang, apabila didapati terus terbabit dengan politik dengan berjubahkan seorang mufti. "Jika mufti (Harussani) sendiri sanggup turun melaksanakan urusan berkaitan politik, ertinya beliau beranggapan tugasnya sebagai mufti juga meliputi tugas politik. Adakah bagi beliau, politik dan agama mesti selari, tidak boleh berpisah? Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Kenapa sekarang PAS begitu bising pasal Mufti Perak yang dikatakan campurtangan dalam politik terutama cadangan kerajaan UG di Perak selepas PRU12?


2. Bukankah itu yang diperjuangkan PAS selama ini iaitu agama tidak dipisahkan dari politik. Mungkin Harusani nak uji perjuangan PAS tersebut. Jadi mengapa bising. Harusani melakukan apa yang PAS perjuangkan selama ini . Iaitu ulama boleh bersuara dalam hal politik.


3. Pada PG pun tak salah Harusani bersuara dan mencadangkan perkara tersebut . Ia bukan campurtangan tetapi lebih kepada nasihat dan memberi cadangan. Ulama menasihati umarak. Jadi apa perlu bising-bising.


4. Cakap PAS ini, tak serupa dengan bikinnya.

6 comments:

  1. ha...ha....ha...UMNO ada agent....gi jahane UMNO.

    Berita Gempar...
    Sepandai-pandai kalentong...akhirnya anak Toyo ditangkap....baca seterusnya disini

    ReplyDelete
  2. dino.yp@gmail.com8 March 2010 at 09:40

    dah lama sangat dah....

    ReplyDelete
  3. kata2 nik aziz merendahkan kemuliaan harussani menunjukkan kebongkakkan beliau. pada satu masa dulu pernah kata2 serupa ni dikeluarkan oleh muawiyah kepada sayyidina umar abdul aziz bahawa keadilan yang di bawa oleh umar lebih hina dari debu yang melekat di hidung kudanya... hilang rasa hormat ana pada anta.

    ReplyDelete
  4. Hai TokNik, zaman sekarang zaman IT..

    Puak Alim Ulamak masakini lebih terdedah dengan maklumat, adanya rujukan serta kajian yang dibuat hari2 mengenai Agama Islam.

    Tok jangan duk perkecil2kan mereka. Minda dan mata mereka luas sekarang, global, tak sekadar tertumpu kat Kelante' saja..

    Bota

    ReplyDelete
  5. N.ajis bukan ulamak tapi ular dalam semak, yang buat menyemak kat Malaysia ni.

    ReplyDelete
  6. Allah akan hilangkan sum'ah (ketinggian peribadi) orang alim dan pemimpin bila mereka mencerca dan menghina pemimpin dan ulama yang lain.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR