FOLLOWERS

Friday 19 March 2010

PENANGAN UDANG GALAH SUNGAI KEMAMAN !

Sesi pagi jam 8 pagi - 12 tengahari




SESI PETANG JAM 3 HINGGA JAM 6 PTG

Itulah hasilnya pagi dan petang


Padi tadi jam 8 pagi sehingga jam 12 tengahari PG dan anak-anak memancing udang galah di Sungai Kemaman iaitu di Pengkalan Binjai. Dapatlah juga untuk sekali tumis. Udang galah King ada le seekor dua. Yang lain tu ok je le, saiznya semuanya udang galah yang dah ada Mykad. Besar juga le. Yang saiz tak ada MyKid pun dapat dua ekor. Ada le sebesar kelingking. Lepas jumaat ini , nak turun lagi ke Sungai . Nak tambah lagi udang bagi lauk tumis malam nanti. Jumpa lagi.

2. Pada jam 3 petang hingga jam 6 petang tadi PG dan dua anak saudara ke Sungai Kemaman lagi dan dapat juga le dalam 13 ekor. King Saiz pun ada. Yangtak ada mykid lagi pun ada. Puas juga le! Esok pagi nak sambung lagi.

7 comments:

  1. fuyoo...besarnye udang galah tur...mau licin tige pinggan nasi kalau buat masak lemak cili api ni...berselera nengok udang galah besar2 ni...tapi satu je yang tak selera tengok....tuan PG pakai seluar pendek...aurat tu tuan...teman selalu gak g mancing kat laut...tapi pakai trek suit...aurat mau jaga tuan...pastu pakai life jacket utk keselamatan...

    ReplyDelete
  2. eeeeeee...aurat tu...pas tu publish pulak kat blog...jahilnya

    ReplyDelete
  3. bro...besor2 udang tu...pegi tak nak ajak kawan2, kecor air liur bila kata nak tumis udang tu....tak patuttt...tak patutttt !!!!....

    ReplyDelete
  4. Bang PG..ada sedara di Kemaman ker ?

    ReplyDelete
  5. isteri saya memang orang binjai kemaman. datang le nak pancing.

    ReplyDelete
  6. itu BUKAN SELUAR PENDEK LE UMNO KL. ITU DI PANGGIL SELUAR BERMUDA ( PARAS LUTUT. DUDUK DIA TERPENDEK LE SIKIT. DAH MEMANCING . PANAS. BUKA ADA ORANG PUN. SAYA PERCAYA TAK ADA YANG STIM PUN PADA PG.

    ReplyDelete
  7. berapa ribu lah org dah tengok org tua tak tutp aurat ni..baik remove la pic ni..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR