FOLLOWERS

Saturday 19 March 2011

ANJING PENGIGIT POLIS INI MELALAK BODOH LAGI !!!!





Mac 19, 11 9:56amSeorang penulis blog dibawa ke balai polis Sentul tengah malam tadi dan pihak berkuasa didakwa tidak mempunyai waran bagi menahannya, dakwa naib presiden PKR.

Tian Chua berkata, beliau mendapat penulis blog yang dikenali sebagai Hanief disiasat oleh pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) selepas tiba di balai berkenaan tengah malam tadi.

"Di tengah-tengah siasatan SKMM, saya bertanya apa hak mereka menahan orang di tengah-tengah malam sebegini. (Dan) Tiada sesiapa menunjukkan waran (terhadap Hanief) pada saya," tulisnya di laman Twitter kira-kira jam 2.30 pagi tadi. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Anjing penggigit polis ini melalak lagi. Dulu senyap sekejap. Dulunya bukan main, semua tempat dia akan berdemo dan berbaring di bawah kereka " Water cannon " FRU. Dah kena tutuh dan didapati bersalah dan dihukum RM 2000.00 senyap sehingga kini dari berdemo. Tak mengigit polis lagi. Tahu pulak takut hilang jawatan MP.

2. Kini anjing ini melalak lagi. Tiap kali lalakannya menampakkan kebodohan anjing ini. Mana tidaknya, hanya tak ada waran tangkap semasa SKMM menangkap seorang blogger pro mereka. Untuk makluman anjing pengigit polis ini, bukan semua tangkapan memerlukan waran tangkap. Ini bukan US. Setiap tangkapan memerlukan waran. Mungkin anjing pengigit polis ini kerap sangat menonton filem US. Sebab itu , anjing pengigit polis ini ingat semua tangkapan memrlukan waran.

3. Bukan semua tangkapan memerlukan waran. Ada kesalahan lazim ditangkap dan ada kesalahan tak lazim ditangkap. Lihat jadual 2 Kanun prosedur Jenayah Malaysia. Tangkapan lazim ditangkap tak memerlukan waran pun untuk menangkap seseorang.

4. Bodoh lah anjing pengigit polis ini. Ingatkan cerdik sangat. Dah bodoh tu, baca le sedikit sebanyak undang-undang. Undang-undang ini , tak perlu kita menjadi pakar pun. Sekadar nak tahu kita tak perlu fahaminya. Dalam undang-undang , kita hanya perlu baca dan buat tafsiranya.

5. Memang bodoh pun anjing penggigit polis ini. Juga mungkin juga dia ini nak bodohkan pengikutnya juga yang terlalu banyak minum air kencing pemimpin anugerah tuhan tu kot!!! Tak gitu.?

6 comments:

  1. HEHEH HANJENG PENGEGET POLIS DAH LUPE KE WAKTU DIA LANGGAR ANGGOTA TENTERA SAMPAI MENINGGAL..HARKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  2. dia byk tgk citer cam CSI tu..

    ReplyDelete
  3. sebab tu lah dia nk buat undang2 sendiri..

    ReplyDelete
  4. Dia fikir dia dah pandai undang-undang. Tengok CSI atau movie hollywood pada dia sudah boleh pandai dan tahu tentang takat kuasa polis. Mungkin dia tak tahu adanya kanun Prosedur jenayah dan seperti PG juga kata perlu lihat jadual kedua Kanun Prosedur Jenayah Negara. Minta anjing itu belajar Kanun Prosedur Jenayah Negara di fakulti Undang-undang IPTA - kalau setakat belajar ditempat -tempat swasta atau loyer-loyer anti kerajaan memang banyak yang diputar belitkan.

    ReplyDelete
  5. Ingatkan Tian Chua ni bijak sangat..rupanya bodoh dan tolol bab undang-undang...hampass punya MP

    ReplyDelete
  6. dol?
    yg banyak tgk csi tu mat-google la dol?
    yg dia pertikai bukti barang2 utk dna tu
    btl bodo piang!

    x payah sembang law la dol klu basic law pun xtau
    setakat cnp then melalak mcm anjing buang masa jer dol?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR