FOLLOWERS

Wednesday 16 March 2011

KRISIS DI JEPUN : ASYIK TANGGUH-TANGGUH AJE, TAK USAH PERGILAH !!!!





SUBANG - Misi mencari dan menyelamat mangsa gempa dan tsunami di Sendai, Jepun yang sepatutnya berlepas semalam terpaksa ditangguhkan kerana dua pesawat yang akan menerbangkan mereka ke negara itu belum mendapat kebenaran mendarat.

Serentak dengan itu, Setiausaha Bahagian Khidmat Pengurusan Majlis Keselamatan Negara (MKN), Rodzi Md. Saad berkata, kesemua 56 pegawai dan anggota yang menyertai misi itu diarah kembali ke pangkalan masing-masing. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tangguh, tangguh, tangguh. Tangguh samopai bila? Nak tangguh sehingga semua dah selesai atau sehingga menjadi anggota untuk angkat mayat sahaja? SMART adalah anggota penyelamat. Jika dah 5 hari masih ditangguh, apa yang nak diselamatkan lagi!!!

2. Lapuran TV semalam juga mengatakan , misi ini ditangguhkan adalah juga kerena keadaan di Jepun masih tak menentu dan bahaya kerana letupan loji nuklear yang semakin merbahaya.

3. PG lihat di CNN dan BBC , penyelamat dari US, Britain, Singapura bertungkus lumus menyelamatkan mereka yang tercedera. Kita di sini asyik menangguh. Apa yang tak kena dengan pegawai-pegawai kita yang bertanggungjawab untuk mendapatkan hak mendarat? Negara lain semua sudah mendapat hak mendarat. Mengapa kita tak dapat dan banyak sangat songeh nya?

4. Kalau dah lembab sangat kerja pegawai kita ini, baik batalkan aje misi tersebut. Buat malu aje. Buang aje pegawai yang lembab ini. Terutama pegawai kementerian luar kita. Hantar pulang aje mereka ini ke Malaysia. Jaga tong sampah di Malaysia lagi baik.

4 comments:

  1. Rilek PG,kebenaran mendarat tu hak jepun,kita tak boleh buat apa2 kalau diorang tak benarkan.Mungkin nippon ni ada dasar pilih kasih ke mana kita tahu,ada status negara sahabat,ada status negara sekutu dan ada status negara rakan dagang aje kot.Nak jaga ego(sebagai negara maju) pun ya jugak.Kita dah cuba nak bantu tapi diorang tak mahu apa boleh buat..

    ReplyDelete
  2. Bercakap senanglah,yang meletup nuklear bang oiii,bukannya kentut.Kentut pun kalau meletup orang akan lari juga,kalau tidak bersepai lubang hidung,hendaknya lepas makan telur rebus empat biji.Lain kali berfikir dulu sebelum bercakap,jangan dah cakap baru berfikir.

    ReplyDelete
  3. Hahaha... aku rase la...Jepun tak bagi mendarat sebab BikMama lebih bijak dari org Jepun yg tak gheti nak ambil iktibar dari Tsunami dan kejadian gempa ni!

    BikMama perlu ajor Jepun2 sume... masa buat development... mesti relate to the climate change and green technology!

    Kalo BikMama ade kat Jepun... mesti Jepun selamat punye.

    Boleh minta idea BikMama mcmana nak buat pembangunan dgn relate pada perubahan cuaca dan teknologi hijau...

    Ni nak kena cari kayu ni, labi...
    Nak cari kayu...nak cari kayu...nak cari kayu..

    ReplyDelete
  4. kebodohan bik-mama(babi ketot mesia) terserlah
    mmg dh spesis umngok
    konon bijak confident plak tu
    kah!kah!kah!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR