FOLLOWERS

Sunday 20 March 2011

LIBYA DIBOM : PAS DAN PKR DAH GEMBIRA SEKARANG ?





Mac 20, 11 9:22am

Kapal perang dan kapal selam Amerika dan British melancarkan fasa pertama serangan peluru berpandu ke atas pertahanan udara Libya dan pegawai pertahanan Amerika berkata, serangan itu dipercayai mengakibatkan kerosakan besar.

Dalam serangan tersebut, 112 peluru berpandu Tomahawk dilancarkan ke atas lebih 20 sasaran di pantai untuk membuka laluan kepada pasukan udara bersekutu bertindak melumpuhkan pertahanan udara Libya, lapor AP. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Libya di bom oleh beberapa negara syaitan barat.Alasan nak selamatkan syaitan pemberontak yang menderhaka kepada negara sendiri. PAS dan PKR sebelum ini mengalukan dan menyokong pemberontak dan perusuh yang membuat onar baik di Mesir, Libya dan Tunisia.

2. Inilah jadinya jika negara diporakperanda kerana sebab politik dan perebutan kuasa. Kerajaan yang ada nak dijatuhkan secara tidak baik dan tidak secara demokrasi. Dah kalah dalam piliharaya maka cara merusuh dan berdemo serta meminta bantuan asing.

3. Akhirnya, Libya dan rakyatnya menerima padah diserang oleh syaitan ini yang sememangnya dari dulu lagi hendak menghancur leburkan semua negara Islam dalam keadaan apa cara sekalipun. Maka digunakan berbagai cara dan kaedah dengan melembukan beberapa pemimpin negara-negara ini termasuk Malaysia pun bagi mencapai matlamat mereka. Lembu-lembu bodoh ini akan bersorak sorai apabila kerajaan yang ada mula goyah. Akhirnya semuanya menerima bala akibat kebodohan lembu-lembu di negara-negara ini seperti juga lembu terutama lembu Melayu.

4. Yang menang ialah syaitan ini. Lembu-lembu ini termasuk lembu-lembu melayu yang dibodohkan ini yang mulanya bersorak sorai akibat kejatuhan negara tersebut akhirnya menerima padahnya.

5. Itu pun, Melayu-melayu lembu ini masih belum boleh berfikir. yang mereka tahu hanya nak menang dalam piliharaya dalam keadaan apa sekali pun, biar pun negara akan jadi porak peranda . Itulah otak Melayu-Melayu lembu ini termasuk lembu-lembu di Libya ini.

6. Fikirkan pengundi muda. Jaga negara ini agar tidak diperintah oleh Melayu-Melayu yang telah dilembukan dan mereka memang suka dan redha untuk dilembukan. Fikirkan.

30 comments:

  1. lepas ini selepas gadaffi digulingkan,negara libya akan jatuh miskin dan kucar kacir dan berhutang dengan bank dunia. Pada masa yang sama akaun Libya akan digunakan untuk membayar kos pembebasan dan pembangunan Libya. Percuma Amerika dan sekutunya dapat kontrak pembangunan dan persenjataan. Inilah contoh kebodohan ala klassik. Apa yang Iraq dapat dari kejatuhan Saddam? Apa hak Amerika dan Birtian untuk campur tangan hal-ehwal dalam negara Libya?

    ReplyDelete
  2. lihatlah juak juak Pas+Pkr menang sorak kampong tergadai.Lihatlah Pak pandir moden.Lihatlah si lunai abad ke 21.Musuh Islam sedang meratah lazzat negara islam akibat bersekutu dengan kafir harbi.Nawaitu mereka hanya satu nenjahanamkan ISLAM.Lihatlah dengan mata hati yangterbuka.jangan sekali diperkudaoleh mereka untuk menghancurkan Islam.Pok nik kenapa arah mu di mana membangun bersama isle mu selama ini????
    Membisu diperkuka oleh rakan yang !00% menentang Islam

    ReplyDelete
  3. To all Obama fans...see what happen tak ada bezanya Bush or Obama misi mereka sama. Kalau Yahudi hari2 serang Palestine buat tak nampak sungguh liat nak bertindak. Yang disini menyokong sangat demonstrasi rakyat ...fikir2 lah bak kat Nabil Lu fikirlah sendiri. Sama2 kita berdoa moga kita bersatu padu demi agama,bangsa dan negara. Jangan menjadi alat diperbodohkan untuk membunuh bangsamu sendiri. Mereka bersorak kita masih tidak belajar dari sejarah silam. So Buck Up Guys!

    ReplyDelete
  4. AIHHHH...MESTI LE WALLY SLIPOR GUMBIRE BROO. MUSUH ISLAM DAH BERJAYA MEMBUNUH ORG ISLAM YANG BKN PENGANUT DIA BROO. SKANG NI KLU BLEH DIA NAK BENDA TU JADI KAT MESIA PLAK. BARU ADIL KEHKEHKEHKEH HARKK PTUIHH

    ReplyDelete
  5. Inilah jadinya bila taksub dengan parti Pak Pandir. Biar saya ulang apa Hangkedde sebut - menang sorak kampong tergadai.

    ReplyDelete
  6. libya dah kena bedil
    mesir tak ke mana, makin teruk ada la
    tempat2 lain pun camtu gak
    sape yg ghairah nak sokong demo tempoh hari? bukankah pembangkang? Punah Ranah (PR) la negara kalau nak harap kat pembangkang

    ReplyDelete
  7. nak sangat tengok kebangkitan rakyat? haa.. tengoklah puas2. kebangkitan rakyat x kemana, yg bangkit setan sialan barat dh dapat peluang. lepas ini hancus libya dikerjakan barat gampang. rakyat libya dapat apa? dapat apa wahai pas & pkr? dapat makan tanah?

    ReplyDelete
  8. skong 100% artikel diatas dan semua komen saudara..

    Teruskan jihad anda melalui alam cyber...

    Semoga Allah sentiasa memelihara dan meyelamatkan malaysia negara tercinta dari lembu lembu PR...

    Kepada penyokong & pengikut PAS dan org melayu dlm PKR, segeralah insaf...marilah kita bersatu bersama-sama (UMNO,PAS dan melayu PKR), nescaya kekuatan kita boleh menggoncang dunia barat...percayalah!!!

    Dunia islam arab dah tak boleh pakai lagi...

    Agen yahudi sentiasa menghalang dan menggagalkan perpaduan org melayu dan islam...semua org tahu siapa agen yahudi ini di malaysia...

    ReplyDelete
  9. Tapi kawan sume..

    yang paling suka ati dan gelak beso adalah UMNO la..

    sebab UMNO + YAHUDI = UMNOAPCO

    Dulu pun Malaysia penah jd Pengerusi Negara2 OIC, masa Pak Lah, nape tak negara OIC antar tentera sendiri ke Palestin yg teruk diganyang olh YahudiAPCO?

    ko cakap retorik itu ini boleh jalan la..tp dalam diam UMNO pun menjadikan Yahudi@Amerika Mentor dia setahun bayar RM 78 juta....pe hal ko?




    sekurang2nya rakyat Tunis, Mesir, Libya dll bangkit utk menentang pemmpin mereka yg rakus, ganas, zalim, bongkak kuasa, mengkayakan diri, rasuah, menimbun harta, etc...sedangkan rakyat ramai susah....satu peringatan juga kpd regim umnoapco/bn....segagah2 engko akan sampai juga masa engko ke bawah nnti....ngat tu!

    ReplyDelete
  10. Anon.16.13.Apakah rakyat marhaen dapat sekira yang berlaku di libya berlaku disini.Apakah anda sudah bersedia membunuh mencederakan manusia seagama mu????

    ReplyDelete
  11. orang-orang Islam ala Pak Pandir beri lesen kepada Amerika dan Britain untuk bantai orang-orang islam sendiri.

    ReplyDelete
  12. Geng Ghadafi yang sanggup bunuh rakyat sendiri tunggu masa saja untuk tumbang.
    Ni la balasannya bila terlalu diktator, korup, pembunuh, mencuri harta negara sendiri, mementingkan diri dan keluarganya sahaja.
    Rakyatnya dah bijak dan tahu apa yang sebenarnya berlaku kat negara sendiri.
    Tak payah pura-pura guna agama ke, salah orang lain ke atau kaum serumpun (Arab ke Afrika?) lagi.

    Ni la sejarah untuk dipelajari oleh pemimpin yang tak prihatin dan leka.

    ReplyDelete
  13. anon 1820
    bunuh rakyat sendiri tak apa. pengkhianat negara itulah hukuman paling baik. di china hari hari pengkhianat ditembak mati.

    kau ni pandir anon. isunya bukan salah menyalah sesama islam. si kafir yang dapat untung.

    ReplyDelete
  14. ORANG PAS PATUT DIHANTAR KE SANA...SIAL BABI...SOKONG NATO NAK JAHANAMKAN ISLAM MCM IRAQ...HINGGA KINI TAK AMAN.. INI SEMUA BARAT PUN KEJA.. YG PAS/PKR BEBAL NI APA HAL....KALAU AKU JADI PM AKU TANGKAP MEKA INI EXPORT KE LIBYA...

    ReplyDelete
  15. Anon 20:00

    Aku setuju sgt2 dgn engko....bravoo

    Ya..aku setuju sgt dgn kata engko tentang Perang Iraq dulu....

    Kan Mahathir terpaksa / dipaksa akur arahan MR BUSH utk serang Iraq kan? Jd kesan buruk perang di Iraq skrg ni adalah saham2 Mahathir la kerna setuju dgn Tuan Besar MR BUSH dia...ko tak ingaaaaaaattt kerr? jgn mudah lupe!!!


    kuang..kuang..kuang..kuang..

    bila plak masanya PAS setuju dgn perang2 nih? bukan kah yg buat keputusan utk setuju perang ni adalah ketua sesebuah kerajaan? Pas dan Mahathir siapa ketua kerajaan Malaysia?

    bodo nya engko!!!!

    kah..kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  16. Bodohnya Anon 21:41 ni. Ko ingat Bush nak tanya pemimpin Malaysia yg kecik ni ke bila nak serang Iraq atau mana2 negara? Ko ingat Bush ambik port? Mahathir lah penentang keras US masa tu. Ko yg mudah lupa.

    ReplyDelete
  17. Apa nak hairan...Anon 16:13 dan 21:41 memang dilahirkan bodoh dan banggang sejak azali lagi..kehkehkeh

    Harap ada otak aja tapi tak berfikir..ibarat macam makhluk berkaki empat sedang meragut rumput tengah padang...

    ReplyDelete
  18. BERSYUKURLAH DAN PERTAHANKAN KEAMANAN NEGARA KITA. ITU JE LA AKU NAK KATA

    ReplyDelete
  19. PAS menentang sekeras-kerasnya cadangan campurtangan asing dalam bentuk ketenteraan, terutamanya di atas nama Majlis Keselamatan Bangsa-Bangsa Bersatu dalam menyelesaikan masalah di Libya. Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, campurtangan pihak ketenteraan di atas nama Majlis Keselamatan itu akan hanya membuka episod krisis perang yang tidak akan berkesudahan dan semakin menekan rakyat Libya.

    Katanya, langkah itu sepertimana campurtangan ketenteraan di Afghanistan dan Iraq yang belum menampakkan penyelesaiannya hingga kini, malah akan mewujudkan ketidakstabilan baru di negara Utara Afrika itu.

    Dalam satu kenyataan hari ini, Hadi berkata, penyelesaian krisis di Libya boleh dirungkaikan dengan komitmen berterusan rakyat Libya untuk melakukan suatu perubahan.

    "Dalam masa yang sama OIC dan Liga Arab juga mestilah menunjukkan kewibawaan mereka dengan memainkan peranan sebagai perunding dalam isu tersebut untuk mengenakan tekanan terhadap Muammar Ghadafi supaya berundur," tegasnya.
    http://www.malaysiakini.com/news/157488

    ReplyDelete
  20. apa stand kerajaan malaysia pasal isu-isu timur tengah ni eh...

    ReplyDelete
  21. PG je yang sibuk dok keluar kenyataan ni... Cube kita tengok ape kata PM 1 Msia ttg serangan US ke atas Libya ni, ke nak suruh Rosmah je komen sebab Najib tak gheti nak komen kot!

    ReplyDelete
  22. Aon 10:53

    macamana Najib nak komen AS melanyak Libya bro,kan Najib dan Obama macam adik abang...

    Tambahan pulak Najib dikawal olh APCO..memang PG jer la yg menyebok, Najib wat tak reti jer...PRN Dun Sarawak lbh pnting bg Najib..silap2 tergolek dog BN...

    sedar2 lah PG...bos ko rang pun sepatah haram pun tak berbunyi!!!

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum PG

    Tak same langsung situasinya dengan negara arab tu,disane pemimpin mereka tidak menghiraukan nasib rakyat miskin,tidak ade peluang untuk menaik taraf kehidupan.Tapi tidak di Malaysia, rakyat dapat mencari pekerjaan dan berusaha sendiri denpgan berniaga, tiada halangan selagi mahu berusaha.

    Hanya pihak pembangkang yang tak bertanggungjawab,membangkitkan perkara yang bukan sebenarnya isu. Bsuk hati hanya kerana mahu memerintah,rakyat dipergunakan.

    ReplyDelete
  24. Man... ooo... Man...,

    Memang kat sini rakyat Msia dapat meniaga, tiada halangan terutama kat kroni2. Yg nak meniaga sendiri cara kecil-kecilan... awal-awal lagi dah kene bungkus dgn DBKL... kene pow dgn penguatRASUAH (bukan penguatkuasa).

    Sykt yg beso2 plak dpt subsidi lumayan tapi hasil tak diagih kat rakyat... agih kat Pak Menteri dan wakil rakyat!

    Buat projek beso2... pakai duit rakyat, pastu rakyat jugak didahulukan masa bayar TOl... Pak Menteri masuk TOL... awal2 tiang TOL dah terangkat bagi laluan! Rakyat diDAHULUkan ke... rakyat diHULUkan?

    Rakyat diDAHULUkan mase PRU-13 je nanti! Tak caye? Tengok masa nak mengundi nanti... betapa baik bakal wakil rakyat, membenarkan rakyat didahulukan dan sanggup beratur kat belakang masa nak mengundi! Bile dah menang... jenuh la rakyat menunggu wakil rakyat... kononnya jadi perasmi majlis!

    JOM... BERTUKAR! Aku dah jemu diGULA-GULAkan selama 53 tahun. Sekarang rakyat diDAHULUkan dalam menanggung beban KERAjaan... PENCAPAIAN harta rakyat diU-TAMAK-KAN dek pemimpin UMNgOk Be-eNd!

    ReplyDelete
  25. "candy2" tu penting dol...
    hanya yg spesis bodo piang jer yg percaya
    buta2 kena kencing...

    ape lu org stuju ke pemimpin luorg seketurunan hidup mewah xpa perlu bekerja sedang lu org separuh mampos kerah kederat demi sesuap nasi

    x payah citer menteri la
    tgk hindu ni dh la
    dok besar telor atas kusi create crita2 laga2kan sesama islam bulan2 masyukkk x pyah susah2 kerja mcm lu org

    berkat ke x lu pk la sendri!
    x caya tanya ape jd kt anak-anak dia
    yg dia tau tiap2 bulan masyukkk & kuda!kuda!kuda!

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum PG

    anon 14:41 dan dolmonggol:

    Sayang dan benci datangnya dari hati,ianya akan datang dengan sendiri.Sebagai manusia kita diberi akal fikiran jadi..lu pikir la sendiri....

    Bila kita tak mahu berfikir..syaitan akan dtg menghasut..jgn pulak awak cakap syaitan bole dibuat kawan...hehehehe

    ReplyDelete
  27. cayala azman!!!

    ReplyDelete
  28. cayalah dolmonggol...

    ReplyDelete
  29. regim gaddafi patut digulingkan...sekian lama memerintah tiada apa yg dibuat keatas libya..hanya anak beranak sahaja yang memerintah negara libya,hasil kekayaan hanya keluarga mereka dan kroni shj yg yg menikmatinya...statement yg amat salah jika regim gaddafi digulingkn Libya akan menjadi negara yg miskin..malah negara tersebut akan menjadi negara amat kaya dgn hasil buminya yg banyak...

    dan amarika tidak heran dgn minyak libya,kerana mreka tidak mengunakan minyak dari sana...negara2 dari eropah yg mengunakan minyak libya seperti spain,italy,swiss,france etc..
    amarika mgnnakan minyak dari iraq,saudi,qatar,uae,bahrain,kuwait..etc..

    ReplyDelete
  30. negara islam akan bangun..dunia bakal menyaksikan kan kebangkitannya....dengan tumbangnya pemerintah2 zalim dan kerajaan nya..libya,mesir,tunisia,yemen,syria...bakal mengoncang dunia....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR