FOLLOWERS

Monday 28 March 2011

PUAKA POLITIK INI HINA MAHKAMAH PULAK !!!!





Parti Keadilan Rakyat negeri Selangor memandang berat isu penerimaan semula tiga barang yang dikatakan mempunyai DNA Anwar Ibrahim oleh Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Zabidin Mohd Diah. DNA yang dikutip daripada tiga barangan tuala, berus gigi dan botol air adalah diperolehi secara tidak sah.

Selalunya penerbalikan keputusan hakim hanya akan berlaku sekiranya terdapat rayuan kepada mahkamah yang lebih tinggi, namun sikap tidak konsisten Hakim Mohd Zabidin ini menimbulkan tanda tanya sama ada benar dakwaan sesetengah pihak dalam bidang kehakiman sendiri, bahawa Umno telah mendesaknya untuk berubah fikiran.

Ini kerana memandangkan keputusan awalnya untuk tidak menerima DNA daripada pemeriksaan haram, menghapuskan apa jua ruang untuk Umno dan si boneka Saiful, untuk memenangi kes tersebut.

Parti Keadilan Rakyat juga teringin untuk bertanyakan mengapa Hakim tersebut tidak memberikan kutukan keras atau 'reprimand' kepada pihak Polis DiRaja Malaysia kerana melakukan perkara haram ketika menyiasat kes berkepentingan tinggi seperti ini? Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Dulu menghina DYMM Sultan Selangor. Kini puaka politik Suhaimi Sri Muda ini menghina Mahkamah pulak.

2. Seseorang perlu membuat repot polis mengenai penghinaan puaka politik ini.

3. Kalau kena orang pandai sangat kata hina mahkamah. Tetapi diri sendiri setiap hari pertikai keputusan YAA Hakm-hakim. Buat dan lantik hakim sendirilah.

Nota : Kalau nak cakap pun selidik dulu asas penerimaan semula YAA Hakim terhadap 3 bukti tersebut. Baca juga mengenai undang-undang mengenai bahan bukti di blog PG . KLIK. Banyak. Jadi kalau kita perhatikan cakap puaka politik ini, langsung tak pakai otak. Main bantai aje. Mungkin beliau terlebih minum air kencing lelaki Y kot? Tak gitu ?

14 comments:

  1. Dah lali dengar ayat-ayat puak PKR/Pas ni. Apa orang buat semua tak betul dan semua salah tapi tiada apa-apa fakta bernas pun untuk menangkis apa yang orang buat tu salah...

    Berilah alasan konkrit barulah ummm dan jangan ikutkan hatikan tapi gunakan akal fikiran yang waras. So golongan atas pagar pun boleh tertarik.

    Pemikiran dan ayat-ayat lapokkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  2. Jangan cepat buat tanggapan salah kepada hakim dan polis. Karpal Singh buat bantahan kononnya tiga bukti untuk sample DNA di ambil dari lokap telah diambil secara menyalahi undang-undang. Alasannya Anwar ditangkap dan ditahan didalam lokap secara salah iaitu tidak mengikut undang-undang. Memang tak ada undang-undang di malaysia membolehkan pihak polis mengambil sample DNA tanpa kerelaan tuan punya badan. Itulah bijaknya hakim. Dia tak terima bahan bukti tersebut pada peringkat awal kerana Karpal Singh ada hujahnya. Tetapi bila dijalankan bicara dalam bicara, Ketua Pegawai Penyiasatan mengesahkan bahawa tangkapan dan kemasukan Anwar ke lokap adalah sah dan mengikut undang-undang, maka semua barang bukti yang diambil polis dari lokap adalah sah dan boleh diterima kerana ianya juga mengikut undang-undang. Setakat ini Anwar belum didapati bersalah kerana DNA dari lokap tersebut belum dibuat perbandingan dengan DNA lelaki "Y" dalam dubur Saiful. Jadi kalau tak bersalah tak payahlah menggelabah. Mungkin DNA lelaki "Y" tidak sama dengan DNA Anwar Ibrahim yang diambil dari lokap. Kita tunggu keputusan perbicaraan selanjutnya.

    ReplyDelete
  3. betul tu zahari. mengapa mereka takut sangat. mungkin dna pada 3 bukti tu bukan lelakii Y yang punya. itulah, mereka takut pada bayang sendiri.

    kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Salam tuan PG & Sema2...,

    YAA hakim telah memberikan masa dan tempoh bertenang kedua-dua pihak pendakwaan dan pembelaan untuk buktikan sesuatu kes disabitkan atau sebaliknya. Tempoh itu sepatutnya digunakan mencari alibi dengan fakta bukan kelangsungan menghina pelbagai pihak termasuk hakim, polis dan juga parti pemerintah. Pihak pendakwaan harus juga ingat, "beban membuktikan" telah ada melalui tiga bahan bukti. Namun dikhuatiri, sesi tamat penggulungan penghujahan nanti pihak pembelaan berjaya dengan alibi. YAA Hakim juga akan memutuskan tiada kes disabitkan. Pihak pendakwaan semestinya bersedia dengan menuntut bahan bukti DNA lelaki "Y" dengan mengambil sampel darah.

    P5B...

    ReplyDelete
  5. INI BUKAN SOAL TAKUT..SOALNYA UMNO YG TAKUT!

    HAKIM TERPAKSA U-TURN BALIK KEPUTUSAN KERANA TENTUNYA MENGHADAPI TEKANAN MAHA KUAT OLH TGN2 GHAIB!

    HAKIM/PENDAKWA SUDAH TENTUNYA MAKLUM BHW DESAKAN UTK NUAR SERAH DNA MELALUI HUJAH PENDAKWA RAYA TDK AKAN BERJAYA...SEBAB TIADA PERUNTUKAN UNDANG2 PUN...DI SITU SIAPA YG TERSEPIT? SIAPA YG DAH NAK TERJERUT LEHER? SIAPA YG SUDAH TAK BOLEH LARI LAGI? SIAPA YG DAH HAMPIR2 CKECKMATE? DAN SIAPA YG BETUL2 AKAN KALAH? ...TENTULAH PIHAK PENDAKWA@UMNO@SEPOL!!!

    JADI SIAPA TAKUT SEBENARNYA?

    JADI UTK MENGELAKKAN PERKARA MENGGERIKAN INI TERJADI MAKA BERJALAN LAH TANGAN2 GHAIB KE ATAS KEPALA HAKIM...MAKA DITERIMA LAH KEMBALI ISU DNA PD BARANG KES DLM TAHANAN ITU DEMI MENGELAKKAN KES INI DIMENANGI OLH NUAR!! KRN JIKA KEDUA2 DNA
    DITOLAK MAKA ANWAR AKAN DIDAPATI TDK BERSALAH...MAKA SIGNIFIKANNYA AMAT BURUK DAN NGERI BUAT UMNO...JD SIAPA TAKUT SEBENARNYA?
    ANWAR ATAU UMNO?

    ReplyDelete
  6. 2019, jgn ngok sgt. Hakim dlm apa hal boleh dgn kuasa dan peruntukan mengarahkan si Yanwar memberikan sampel darahnya. YAA hakim masih lagi bertolak ansur demi maruah bakal PMlah katakan...

    P5B...

    ReplyDelete
  7. Biarkan Anon 20:19 dengan pemikiran kurang matang. Komen hanya ikut perasaan entah apa-apa agaknya. Aku golongan atas pagar pun muak nak baca Anon 20:19 tak bernas langsung.

    ReplyDelete
  8. Hahahahahaha.... P5B,

    Kalo dah macam tu... suruh je Hakim jatuhkan hukuman bersalah kat DSAI, takyah susah2 bicara dlm ma-kak-mah bertahun2, liwat-takliwat
    DNA, Jubor, berak ke tidak...dok berbahas mende-alah ni je!

    DSAI bersalah meliwat dgn hukuman mati mandatori... dan tak boleh terlibat dlm politik selepas kematian tersebut; tak boleh jadi PM bila dah mati!

    Patut pun... MAK-KAK-MAH! KakMah mana? BikMama Rosmah ke....!

    ReplyDelete
  9. kah kah kah!
    wei puppy 00:49-biar x bernas dr dok atas pagar

    dh dok atas pagar x tahu nk justify mana yg baik/buruk bole plak kritik komen org x bernas
    kah kah kah!
    bapak sapa la yg bodo piang neh!

    ahaksss!

    ReplyDelete
  10. Atas pagar pun tak apa asal dapat pangkah undi masa PR...DolMonggol memang dilahirkan tolol he he he

    Apa untungnya buat cerita dengan fitnah dan mengata orang tak tentu pasal????

    Buat tambah dosa aja DolMonggol!!!!!!

    ReplyDelete
  11. DolMonggol oh DolMonggol memang dilahirkan TOLOL..DolMonggol memang KAKI SONDOL..Emak Bapak DolMonggol memang SUKA MENYONDOL..sebab tu lahirnya ANAK TOLOL macam DolMonggol

    Pengundi Atas Pagar..lah mungkin membolehkan sesebuah Parti Politik bertanding menang atau pun kalah.

    DolMonggol memang SAMDOL

    ReplyDelete
  12. Pengundi Atas Pagar = NGO!
    Pengundi Atas Pagar... k = NGO... k = NGOk!

    ReplyDelete
  13. ada lawyer ke yg komen kat atas ni? klu takde, harap jgn komen sesuka hati, perbicaraan mahkamah ada protokolnya..hakim bukan suka2 U turn ke , tangguh ke, apa ke..itu semua bergantung pada bukti..
    jadi jgnlah tunjuk rendah intelek dgn komen yg bukan2..
    sekian

    ReplyDelete
  14. Sepatutnya Dol Monggol jadi hakim dan Anon 20:19 pula jadi penasihat kepada DolMonggol baru ada keadilan......

    ReplyDelete

PETA PELAYAR