FOLLOWERS

Wednesday 2 March 2011

UNISEL : TINDAKAN PERDERHAKA !!!






SHAH ALAM 1 Mac – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menitahkan semua pihak agar mematuhi peruntukan perlembagaan Universiti Selangor (Unisel) yang menetapkan pemilihan dan pelantikan canselor universiti itu di bawah bidang kuasa baginda.

Dalam perlembagaan Unisel, titah baginda, dinyatakan dengan jelas bahawa canselor universiti itu ialah Sultan Selangor atau wakil yang dilantik oleh baginda.

“Justeru adalah tanggungjawab beta untuk menggunakan segala kebijaksanaan beta untuk memilih mereka yang beta percayai, sesuai dan berpotensi untuk mewakili beta menerajui Unisel ke arah kemajuan serta kecemerlangan.

‘‘Oleh yang demikian, beta berkenan menitahkan kepada seluruh rakyat Selangor agar perkara ini tidak disalahertikan dan dipolitikkan,” titah baginda. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Daulat Tuanku. Penderhaka begitulah sifatnya. Tak hairan. Tuanku sentiasa di belakangi.

2. Merekalah beraja di mata dan bersultan dihati. Itulah PKR. Cakap tak serupa bikin. Nak pelihara institusi ini? Mereka hanya bermodal air liur aje.

3. Pengundi muda !!! Fikirkan !!! Inilah wajah mereka !!!! Fikirkan.

19 comments:

  1. pengundi2 muda tuh ada kena mengena dgn titah ni ker PG...naik turun takhta sulatn & raja2 brtukar ganti, pengundi2 muda pun masih terkial-kial cari pekerjaan beb...!

    ReplyDelete
  2. Sekali sekali bila Sultan Selangor bertitah memang berapi dan pedas. Rakyat Selangor menyokong titah Tuanku. Unisel pun dah teruk dikerjakan. Ibubapa pun tak mahu hantar anak ditempat fuckatan berpolitik.

    ReplyDelete
  3. 1 tahun lagi lingkup le unisel. tengoklah nanti

    ReplyDelete
  4. Bermenteri Besarkan spesis penjahanam negara, begitulah keadaan kerana disokong punaisiat sodolmani yang sama spesis. Gulungan ini, bukan saja menjahanamkan bangsa. Saki baki bangsa Melayu yang payungnya Raja2 mereka bertingkah mengikut tetawak dipalu sebilangan pendatang2 haram suatu masa dahulu...

    ReplyDelete
  5. o DUDUK BUMI ALLAH,
    MENTEKEDARAH REZEKI ALLAH,
    BERNYAWA DENGAN UDARA ALLAH.
    TIME MERINTAH ,,, LORD RIED JADI PILIHAN.
    jika orang pasik dipuji, allah murka dan kerananya arasy bergegar – hadis.
    KAPIAQ – syak, dhan dan waham akan kesempurnaan allah, kitab, rasul, kadha’ dan qadar, hari kiamat.
    yakin – percaya 100%
    syak – banyak tak caya dari caya
    dhan – antara caya dan takcaya 50-50
    waham- banyak caya dari tak caya
    PASIQ- caya yang stiap hukum samada wajib,sunat harus, makruh,haram adalah
    perintah allah. maknanya depa beriman
    tapi tak nak beramal.
    MUNAFIQ – berpura2 islam tapi peganganya kapiag

    ReplyDelete
  6. Itulah puak mu tu berpura2 menegakan perjuangan Islam. Masa sama bersekongkol dengan kapiq. Janji syurga Allah kepada pengundi hampas. Lu fikiaq lah sendiri. Pelembagaan hampas direka bentuk oleh bangsa keling puak mu kaji jugalah.

    ReplyDelete
  7. Lord Ried..hidup lagi kau rupanya. Aku ingat keturunan emak manusia bapak anjing ni dah mamposss.
    Bagus bagus luahkan keluhan hati kau tu kat blog PG ni.

    ReplyDelete
  8. Aku ada sikit profil tentang Langsi Pukimak ni, . Dulu dia pakai nama Lord Reid. dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah, jika dia masuk maki saja dia,jangan layan sangat si lahabau

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Dulu Sultan Terengganu pernah tolak calon MB dan ding-dong beberapa lama sebelum UMNO akur dengan calon MB yang dipersetujui Sultan.

    Dalam kes ini Sultan Selangor 'terpaksa setuju' atau 'tak de calon lain'

    Hanya nak tahu.

    Nani Cheras

    ReplyDelete
  10. a) Eye On Malaysia (EOM)disita.Fitraco NV memfailkan saman pada EOM dan MST Ad Suria Sdn Bhd (MST Ad Suria) pada 15 September tahun lalu, selepas sykt terbabit gagal melunaskan hutang pinjamannya sebanyak RM17 juta bagi menyewa dan membawa roda berkenaan ke Msia pd 2006.

    Kerajaan Melaka berkepentingan dalam EOM ini menerusi Eom, sebuah sykt usahasama yg ditubuhkan bersama MST Ad Suria. Kerajaan negeri diwakili Kump Melaka Bhd (KMB). RM8j duit rakyat hangus disebabkan kelalaian kerajaan pimpinan Ali Rustam. EOM yg dipindahkan ke Melaka pd tahun 2008 dahulu di sita oleh Mahkamah Januari 2009 krana kegagalan sykt tersebut membayar hutang kepada pemilik asalnya iaitu sykt dr Belgium, Fitraco NV.

    8 Februari 2010, MST Ad Suria Sdn Bhd (Sykt usahasama agensi kerajaan negeri) diperintahkan membayar kos RM35,000 dan defendan kedua, EOM Sdn Bhd membayar RM10,000 kpd Fitraco NV.

    Sykt dr Belgium itu juga dibenarkan memindah keluar roda gergasi 'EOM' dan boleh memasuki tanah milik sykt "EOM Sdn Bhd. Mahkamah juga memerintahkan tanah itu dibaikpulih spt sedia kala slepas roda itu dibuka.Ini bermakna roda gergasi, EOM dan tapaknya ini akan tinggal nama, menjadi bahan sejarah.
    b) Pusat Bowling Antarabangsa Melaka (MIBC) yang dirasmikan pada 1Ogos 2009, yang terletak berdeketan MITC, Ayer Keroh yang mempunyai 52 lane telah menelan duit rakyat sebanyak RM15 juta.
    c) Projek Pulau Melaka terdiri dari 4,387 unit rumah kediaman dan 4,180 unit separa perniagaan termasuk pusat pelancongan mewah, hotel serta pelbagai aktiviti pantai dengan kos yang bernilai RM1.46 bilion dan dilaporkan telah terjual sebanyak RM195.3 juta iaitu sebanyak 1,419 unit sehingga 31 Januari 2005. Malangnya projek ini akhirnya menjadi projek gajah putih apabila sebahagian besar banguan yang dibina tidak siap dan tidak berpenghuni. Masjid yang tersergam indah tidak digunakan secara maksimum kerana tidak ramai orang Islam tinggal di kawasan tersebut. Walaupun kerajaan negeri cuba menukarkan projek ini menjadi ‘Pulau Arab’ namun hasilnya sehingga kini belum diketahui.
    d) Kincir air berharga RM1.47 juta di Sungai Melaka juga merupakan projek yang membazir. Tambahan pula kincir air ini rosak dan tidak dapat berfungsi.
    e) Lapangan Terbang Antarabangsa Batu Berendam yang dirasmikan oleh Perdana Menteri baru-baru ini masih tidak berfungsi kerana tidak ada satu pun syarikat penerbangan baru yang menggunakan lapangan terbang ini. Kos menaiktaraf lapangan terbang tersebut mencecah sehingga RM 131.5.

    Namun sehingga ini syarikat-syarikat tersebut masih tidak sudi untuk memulakan operasi di sini. Terbukti bahawa kerajaan negeri tidak melakukan kajian yang teliti dari segi komersil sebelum meluluskan projek ini.

    f) Projek Monorel yang menelan belanja sebanyak RM210 juta sedang dalam pembinaan. Stesyenny akan dibina di Tol Ayer Keroh bagi menghubungkan laluan tersebut ke pusat bandar sejauh 30 kilometer. Tujuan pembinaanny adalah untuk masalah kesesakan jalan raya yang sering berlaku terutamajalan masuk ke Banda Hilir. Sistem monorel ini akan disambung dari Stesen Tuah melalui Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir sebelum bersambung semula dengan Stesen Taman Rempah bagi melengkapkan satu pusingan. Persoalannya adakah projek ini bernilai komersil dan menguntungkan.??? Projek-projek lain yang harganya tidak masuk akal dan membazir!!

    g) Dataran Klebang. Segalanya telah musnah samada struktur pantai, ekosistem laut, spesies hidupan laut, tempat tumpuan pelancong menikmati keindahan laut, membunuh para peniaga di pantai Klebang dan hilangnya satu indentiti Melaka iaitu belacan dan cencaluk kerana di sini merupakan tempat yang banyak menghasilkan penangkapan udang geragau yang diperlukan untuk membuat belacan dan cencaluk. Kerajaan hanya mementingkan keuntungan dari pemaju saja tanpa memikirkan kelansungan hidup nelayan.

    ReplyDelete
  11. Banyak lagi... kalo korang berani, baca kat link ni.

    Biasanye puak2 UMNgOk Be-eNd takut nak masuk/baca blog PR... berteloq ke?

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/03/senarai-panjang-kejayaan-pentadbiran.html

    ReplyDelete
  12. kohilal, hutan kicin di kelantan, lubang kubor tok guru, projek kambing bo ( telinga panjang ), masalah pasar pasir mas, pelacuran, tanah haram, peneroka tanah haram, masalah air di kelantan, air di selangor, dan banyak lagilah masalahnya.

    sama tak langsi oii.

    semua ada masalah. itulah kehidupan. isunya ialah kita perlu berani ambil risiko dan cari cara penyelesaiannya. kurangkan impak negetif. semua perkara ada buruk baiknya.

    bukan sekadar keluar air liur siang malam dok ceramah dan fitnah orang . kerja tak buat. asyik kritik yang orang buat aje.

    dulu lebiuh raya plus pun kau orang kata membazir, jambatan pulau pinang kau orang kata membazir, ( nak minta tambah pulak sekarang, lebuh raya pantai timur membazir, klia pun kata membazir.

    akhirnya, kau orang juga telan kahak sendiri. betul tak langsi?

    kah kah kah kah

    katak puru

    ReplyDelete
  13. Baukan saja telan kahak, nanah pesakit aids pun mereka telan semuanya. Pemutar belitkan ayat2 Al Quran, bagilah kat ostat bergelar woli selipar berserban bakul tu... Langsi ka, Lored spesis sama atau tak memang penyondol bontot.

    ReplyDelete
  14. wei pg hindu
    kalu yer pun lu panas dgn lord reid
    gentle la dol...

    kah!kah!kah!
    lg sound guna anonymous ka?->09:28
    kah!kah!kah!apsal x pakai url lu?
    kah!kah!kah!

    tel0 suda kena sedut sama bikmama ka?

    ReplyDelete
  15. UMNO Mangkuk Hayun3 March 2011 at 17:37

    Bukan main na derhaka...pergh...kepala pak hang derhaka...tu yang Annuar Musa tabal Tengku Ibrahim Petra sebagai Al-Sultan Kelantan pada tahun 1993 di Ketereh walhal Al-Sultan Ismail Petra dok ada lagi tu bukan derhaka?!!!!!!!!!! Hai bangang bangang bangang puak2 UMNO haram jadah ni. Depa tak derhaka, kita derhaka...kepala butoh hang la Najib!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Lubang burit kedut mak mulah 1737 sudah tadah sama air hujan kasi sejuk sudah panas kah... Kasi ayam patuk itu dalam lagi best tau, ata lasa geli2...

    ReplyDelete
  17. la..kluar pulak mat burit..
    burit mak lu kene patuk ayam ke?
    kahkahkahkahkah!!!!

    ReplyDelete
  18. La, ni kes naya, mat burit sudah patuk burit kedut mak 1127, jangan kasi itu macam ma, itu jadi losa kasi sama olang lein dari lu munya bapak burit.

    ReplyDelete
  19. Kesian mak anon 11.27, mengata mak orang mak dia yang kena burit. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR