FOLLOWERS

Monday 2 January 2012

DEMO PUAKA DI UPSI : " ALHAMDULLILAH " !!!!!



Penghuni Gua
: " Alhamdulillah kerana tak ada kaum Cina dan India dan mereka yang beragama Hindu, Buddha dan Kristian yang cedera kerana terlibat dalam demo puaka haram di UPSI . ( Itu kata Pisau net lah ). Dan PG amat setuju. " Alhamdulillah " .... kah kah kah kah !!!!!

2. Alhamdulillah. Mereka lebih utamakan ilmu dan pengetahuan dari tindakan bodoh mahapuaka ini.

3. Alhamdulillah. Fikirkan orang muda./ Fikirkan kebodohan beberapa kerat pemuda melayu ini. Kah kah kah kah kah !!! Kesian kerana pemuda melayu ini terminum banyak sangat air kencing seseorang. Kesian.!!!!

9 comments:

  1. DAK MELAYU SKE JD KELDAI ANUWAR. TAK LAMA LG DIORANG ADE CHAN ANUWAR BAKAL ANGKAT DIORANG JD ANAK IKAN LA PLAK HUHUHUHU

    ReplyDelete
  2. Bukan mencari penyakit PG, mereka ini saja nak menambahkan penyakit. Polis, Pendakwa dan Hakim janganlah lagi berlembut. masuk lokap dan bila sabit masuk dalam Penjara. Orang yang tak boleh jaga diri eloklah mereka itu dijaga oleh anak-anak buah YDPA di mana-mana penjara yang sesuai.

    TNC pelajar janganlah tidak bertelor dalam mendisiplinkan anak-anak buah mereka yang lebih mahasewel danri mahasiswa!

    ReplyDelete
  3. 1. Dakwa mereka di mahkamah.

    2. Penjarakan jika disabit kesalahan.

    3. Buang universiti.

    4. Lucutkan kerakyatan Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Mulakan dengan 2 penyangak di bawah :

    1. Ahmad Syukri Ab. Razak, pelajar KUIS (Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor), Pengerusi SMM. Dikultuskan oleh ‘Sang Imam Mahdi’ inilah yang mengatur mesyuarat-mesyuarat SMM. Semua arahan mesti datang dari sang kultus. Dari demonstrasi membela Prof. Aziz Bari di UIA hinggalah acara bakar lilin.

    2. Adam Adli, pelajar UPSI, berasal dari Kampung Baru Penanga, Pulau Pinang. Adam memang direkrut dari AIC (AnwarIbrahimClub) dan AMK PKR. Adam Adli sebenarnya seorang penakut, buktinya lari menyorok di belakang kawan, bila Roslan Mokthar mahu tempelengnya.

    ReplyDelete
  5. Kesian mak bapak dia orang semua... siang malam berdoa agar anak kesayangan berjaya menjadi seorang GRADUAN...!!! Tapi sayang... entah apa kejadah yang membuat mereka semua jadi bangang... silap langkah mereka semua bakal jadi BANDUAN!!!

    ReplyDelete
  6. Ini bukan soal politik. Ini soal maruah pelajar. Untuk makluman saya hanya pelajar, saya tidak suka istilah mahasiswa. Saya belajar dan diajar maka saya berhak komen atas pendapat saya. Saya hanya lihat video dan bukan berada ditempat kejadian. Analisis hanya pada video. Tidak semestinya tepat.

    Di Jepun saya tidak pernah lihat ada politik di dalam kampus. Malah tiada istilah pilihanraya kampus. Masing-masing sibuk dengan hal belajar. Saya tidak pernah mengundi kecuali ketika di MRSM dahulu. Itupun tiada masalah disekat mana-mana pihak.

    Saya tidak tahu apa itu AUKU. Apa yang diperjuangkan? Saya hanya 2 tahun di UTM melakukan persediaan. Bebas sahaja nak buat apa-apa. Tiada sekatan. Yang kena sekat pun pakai selipar dan baju tidak berkolar. Itu memang silap saya tidak suka pakai kasut dah baju berkolar. Kenapa tak boleh? Halang kebebasan ke? Dulu saya tidak tahu sebab apa dan hanya menyusahkan. Tapi bila saya pakai kasut dan berkolar, baru saya tahu saya ini hensem rupanya. Ramai awek-awek terpikat. Undang-undang dicipta bukan saja-saja.

    Undang-undang agama kita kena patuh. Kalau Tuhan kata solat, kita solat. Ada kita bantah?
    Bisnes saya pun saya buat undang-undang sendiri. Kalau siapa yang tidak puas hati saya, jangan beli dengan saya.

    Analisis saya terhadap video

    1) Minit 0.27~1.00 peserta tidak ramai. Yang angkat tangan menyokong hanya sebilangan. Yang lain hanya menonton
    2) Minit 3.30 Kami bukan penjenayah? Kenapa pecahkan klinik pada minit ke 5.15? Adakah itu dinamakan kebebasan? Kalau nak protest , halal nak rosakkan harta awam? Itukah bakal guru anak-anak generasi hadapan?
    3) Minit ke 4.20 saya lihat 'mahasiswa' yang nak tumbuk polis.
    4) Minit 4.47 saya tak nampak polis pukul 'mahasiswa'
    5) Minit ke 6~ ada 'mahasiswa' berdarah tetapi tiada bukti polis yang buat

    Rasanya tidak perlu nak banding dengan negara lain seperti saya bandingkan diatas. Jepun lain Malaysia lain. Masing-masing ada acuan sendiri. Kalau negara kita tak bagi politik terima sahaja. Tetapi ada negara lain bagi pinjaman untuk belajar? Ada negara yang hantar rakyat belajar luar negara? Yang saya tahu di Asia hanya malaysia yang berbuat demikian. Tidak dinafikan ada juga negara yang sediakan pendidikan percuma tapi tahukah disana kadar cukai makanan mencecah 27%?

    Tidak mustahil suatu hari nanti pelajar tadika boleh lawan guru sebab tak puas hati undang-undang sekolah. Demi kebebasan. Ye la, nak lari kat koridor pon pun tak boleh. Nanti ketua kelas ambil nama. Sebab apa? Sebab taknak kasik jatuh je.

    Jika benar polis buat keganasan jangan kita ikut. Pecahkan harta awam? Panjat pagar? Ingat sejauh mana baik niat kita, jangan campur dengan keganasan. Sama la dengan polis kalau niat polis nak amankan keadaan jangan guna keganasan. Baru orang respek! Saya pun tak berapa suka dengan sebahagian anggota polis yang rasuah, yang tak buat kerja, dan dia sendiri buat jahat.

    'Mahasiswa' itu bakal cikgu. Dimasa akan datang kalau anak murid buat, dia akan beri alasan 'ala cikgu hari tu boleh buat, saya tengok kat youtube muka cikgu'. 'Saya pun nak kebebasan, sebab tu la fly panjat pagar.'

    Jom belajar!!

    Kalau malas belajar macam saya buat bisnes. Ada juga untung. Kalau pecahkan harta awam rugikan duit rakyat sahaja.

    Sekian..
    GDJ (Belum ada Datuk)

    ReplyDelete
  7. bakal guru tapi perangai mengalahkan penyangak! adakah nak berdemo2 melentang atas jalan? cikgu ka mcm tu? malu la ka murid2 tadika oi! budak2 universiti sepatutnya tahu tugas mrk ialah menuntut ilmu, bukannya berpolitik yg tidak menguntungkan mrk pun! yg untung hanyalah nwar! syoknya dia krn ada yg dia boleh keldaikan berterusan, lepas satu, satu datang emnyerah diri! nwar tetap bahagia!!!

    ReplyDelete
  8. kepala langar dinding ke hape tu...

    ReplyDelete
  9. Anon 2117
    Amat setuju. Analis mudah dan padat. Tahniah

    ReplyDelete

PETA PELAYAR