FOLLOWERS

Saturday 21 April 2012

HAK ASASI HOTAK KOME !!!! KAA KAH KAH KAH !!!!


Seorang mahasiswa Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) digantung pengajian selama 66 hari dan didenda RM100 kerana didakwa menganjurkan program "memudaratkan kepentingan" universiti bersama kumpulan yang didakwa propembangkang.

Mohd Izuwan Zaini, 25, berkata beliau didakwa menganjurkan program itu pada 13 Januari di sebuah restoran di Kangar yang melibatkan gabungan 14 kumpulan mahasiswa daripada Perlis, Kedah dan Pulau Pinang.....................................................................................

Sementara itu, Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (JUHAM) Pemuda PAS dalam kenyataan turut menyatakan perasaan terkejut dengan hukuman dan pengendalian prosiding itu yang didakwa bertentangan dengan prinsip asas undang-undang, kebebasan dan hak asasi.

"(Ini) kerana hak untuk menyoal balas saksi atau hak memanggil saksi pembelaan adalah hak asasi orang yang dituduh, dan merupakan peraturan asas dalam sesuatu perbicaraan sama ada di mahkamah atau tribunal tatatertib di universiti," kata pengarahnya Ahmad Zamri As'ad Khuzaimi.

Beliau juga menawarkan khidmat guaman kepada Mohd Izuwan sekiranya mahu memfailkan saman terhadap UniMAP.

Penghuni Gua : Ketam mengajar anaknya berjalan.betul. Dia sendiri senget. Kah kah kah kah !!!

2. Hak asasi? Undang-undang Islam kedah semalam yang di luluskan mengenai fatwa yang tak boleh dirayu, sentuh dandi semak samada fatwa di warta atau tidak tu./.... bagaimana? Ber hak asasi ke ? Kah kah kah kah !!!!

3. Dr Hasan Al;i di buang tanpa dipanggil membela diri dan penjelasan tu.... adil dan berhak asasi ke ? kah kah kah kah kah !!!

4. Basuh berak sendiri lah PAS oii. Anda pun sesat entah kemana. tahi dan najis penuh dipunggung. kah kah kah kah !!!!

5. nasihatkan diri sendirilah dulu....... baru boleh nasihatkan orang lain...........!!!!!!!!!kah kah kah kah

6. Kah kah kah kah kah !!!!! Hak asasi nenek dia kot? kah kah kah kah !!!!!!

4 comments:

  1. Ni sekor lagi beruk baghal yg dok percaya dgn Hasan Akidah.....

    Tak dipanggil utk bela diri KOROK nko la PG! Mudah betul diperKOTAk-KOTEkan dek Hasan Jati ni. Jgn kan hadir bela diri...mesy PAS pun tak muncul2, pun masih dok berkokok kate tak diberi peluang bela diri!

    Bila jumpa TGNA... spin plak crite tak mintak maaaf pun, mudah bebeno nko kene di BeNgap-BaNgangkan dek Hasan Ali, BiNgai bin BAHLOL betul nko ni PG!

    ReplyDelete
  2. Langsi 08:33

    Arif Omar ni lembu umno...balik2 pusing pasal hasan akidah...hasan akidah pun tak dapat nasihatkan diri dia lps kena pecat..ke hulu hilir nak pecah tekak dan nak tercabut batang leher, melalak salahkan org len...ceramah hasan akidah bukan nak bentang plan nak save umat islam, tapi penuh cacian, makian, kutukan , kejian, fitnah, dendam, etc...macam tu ker nak dijadikan pemimpin..

    macam pesakit mental terlepas dr hospital bahagia!!!

    ko pun setaraf jugak lah dgn penjilat taik lembu umno wahai arif omar..penjlat taik lembu umno yg ada MA...

    ReplyDelete
  3. Kesian ko langsi. jadi keldai parti ajaran sesat. Kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Langsi bodo tak faham isu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR