FOLLOWERS

Tuesday 17 April 2012

PANDAI PULAK BERDALIH !!!! KAH KAH KAH KAH !!!!


Utusan Malaysia

Nik Aziz tidak layan tuntutan penduduk Orang Asli



KOTA BAHARU 17 April – Kerajaan Kelantan tidak akan melayan tuntutan lebih 400 penduduk Orang Asli dari Hulu Kelantan yang mengadakan demonstrasi secara aman Ahad lepas kerana mendakwa demonstrasi itu didalangi pihak luar.Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya berkata, tindakan masyarakat itu yang mengadakan tunjuk perasaan hanya berdasarkan kepada perasaan iri hati dengan kejayaan Kelantan yang selama ini melaksanakan tuntutan seperti yang diminta.

"Ini (demonstrasi) dilakukan oleh Jaringan iaitu pihak luar yang bukannya di bawah Kelantan. Kita dah buat di Kelantan.
"Ini semua kerana iri hati kerana penyelesaian yang telah dibuat di Kelantan. Nak jumpa buat apa. Kalau rakyat Kelantan saya jumpa,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Ijtimak Al-Malak Kelantan 2012 di sini, hari ini.Ahad lalu, lebih 400 penduduk Orang Asli dari Hulu Kelantan mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan pintu masuk pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini, bagi menuntut janji yang dibuat kerajaan Pas Kelantan berkaitan tanah adat mereka.

Kumpulan itu dari 26 pos penempatan sekitar jajahan Gua Musang, diketuai Pengerusi Jaringan Orang Asal Kelantan, Azmi Badol berhimpun kira-kira setengah jam sejak pukul 9 pagi, turut menuntut supaya kerajaan negeri mengembalikan tanah adat mereka seperti dijanjikan sebelum ini.Mengulas perkara itu lagi, Nik Abdul Aziz mendakwa mengetahui dalang sebenar di sebalik tunjuk perasaan itu tetapi enggan menjelaskan siapa dalang yang dimaksudkannya.

"Kalau hak luar (mengadakan demonstrasi) pening kepala saya. Kalau (Orang Asli) rakyat Kelantan dia dah tarik balik pun tuntutan itu. Saya tak nak sebut (siapa dalang),” katanya. -

Penghuni Gua : Putar tetap putar. Tak kira berserban atau berjanggut. Belit tetap belit tak kira pak lebai atau  ulama. Bab untung rugi dan wanita , tak kira siapa. Membohong dan putar belit pun  semuanya jadi. janji untung dalam politik.

2. Kalau kena pada kerajaan BN yang tak mahu jumpa orang asli pandai pulak di kecam dan sebagainya konon menafikan hak asasi orang asli.

3. Pok Nik tuduh ada dalang. Dalang? Siapa yang selalu jadi tok dalang dalam tunjuk perasaan orang asli di seluroh negara hingga ke Putra Jaya? Siapa jadi dalang dalam tunjuk perasaan haram di dataran merdeka oleh mahasiswa tak empuk tu? Siapa jadi dalang dalam demo haram lynas di seluruh negara tu?

4. Siapa lagi kalau bukan orang Pok Nik yang dikudakan oleh PKR dan dilembukan oleh DAP.

5. Jangan dok kira orang luar atau orang Kelantan dalam isu ini Pok Nik oii. Isunya tuntutan orang asli ini betul ke tidak? Dulu PAS dan PR lah nak jadi juara membela orang asli hingga ke Sabah dan Sarawak. Kini padan dengan muka . Orang asli dah gigit pembela tahi minyak mereka sendiri. Pok Nik ingat orang asli ini bodoh sangat ke?

6. Pok Nik tak nak layan orang asli Kelantan... Mana perginya pejuang orang asli ini yang dok memekik terlolong memaki kerajaan pusat di seluroh negara jika kerajaan BN dikatakan lambat bertindak mengenai isu tanah adat. Mana amiga, ,Mazlan Aliman, Tian Chua, lelaki Y dan majlis peguam serta SUHAKAM. Senyap aje. Mengapa tak kecam Pok Nik yang tak layan tunttan Orang asli ini?

7. Sebabnya .... semua nama di atas hanya pejuang tahi minyak dan merekalah sendiri tok dalangnya untuk mencari keuntungan politik.

8. Sudahlah..............Semuanya tahi penuh di punggung. Adam Adli tak mahu berkhemah di depan pejabat Pok Nik ke? Mengapa senyap?  Katanya pejuang demokrasi dan tak berpihak!!!!!!!!!! PPPPPOOOORRRRAAAHHHHHHHHHHHHHHHH. SEMUANYA PEJUANG TAHI MINYAK AJE!!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

5 comments:

  1. PASS percuma masuk perigi Taik Minyak.

    Pok Nik jaga tiket.

    ReplyDelete
  2. Dia pernah kata,rela dilahirkan sebagai oarng asli..kononnya jgn taksub dgn melayu!http://upsidet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Ikut maklumat beberapa individu masyarakat Orang Asli yang terlibat telah memaklumkan bahawa mereka telah dibayar oleh UMNO Kelantan. "Shaya telah diupah oleh AMNO. Tak payah kije. Buat anak shaje". Bagus le UMNO ni prihatin dengan rakyat. Derma duit banyak2 kepada Orang Asli pakai duit royalti minyak Kelantan. Bagus tu. Buat lagi. Tok seh lo UMNO, mung wak gapo pung, oghe ceghito hok benar. Mace Najib mari Kelate, mung angkuk rama2 oghe bagi penuh dewe kononnyo oghe sokong Najib. Mung tok soh lo nok nipu.

    ReplyDelete
  4. Bagus le UMNO ni prihatin dengan rakyat. Derma duit banyak2 kepada Orang Asli pakai duit royalti minyak Kelantan. <- UMNO MEMANG PERIHATIN..SO..MARI TOLAK PAS YANG TIDAK PERIHATIN KAT RAKYAT..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR