FOLLOWERS

Saturday 7 November 2009

CHRISTIE'S SOTHEY'S HOUSE AKAN KE MALAYSIA : LELONG PEMIMPIN PAS !


Rumah lelong, Christie's, Sotheby's Britain akan datang ke Malaysia bagi menjalankan tanggung jawab mereka bagi menyelesaikan masalah politik di Malaysia terutama untuk parti pembangkang. Hasil dari seminar PAS hari ini , di dapati ada potensi tokoh PAS akan dilelong oleh ahli parti mereka dalam tempoh yang singkat.

2. Tokoh, tokoh PAS yang akan dilelong oleh agen ini disenaraikan seperti di bawah mengikut harga tertinggi pasaran dan atas permintaan jugalah. Mereka yang tersenarai ialah :

a.Tuan Guru Haji Hadi Awang ; Presiden PAS. Akan dilelong dengan Fatwanya sekali. Fatwa mengkafirkan UMNO. Pandai putar belit. Sesuai letak di muzium Britain atau di US. Sebab DSAI kerap pergi.

b. Ustat Nasaruddin Hassan : Timbalan Presiden PAS. Harga murah sikit. Sebab tak banyak cakap. Nama je Tim. Presiden. Rasa macam tak ada je. Juga sebab kerap sokong Dr Hassan Ali si tangisan tu.
c. Mustafa Ali : Naib Presiden PAS : Lagi murah, sebab dah tua. Tak menunjukkan kemajuan. Asyik kena hentam aje.

d. Dr Hassan Ali : Banyak cakap sangat. Mungkin harga sedehana, sebab dia boleh buat orang menangis. Tapi sekarang dia pula menangis. Ditambah pulak sekarang langsung pula tak bercakap. Nak ke seminar pun takut.

e. Si Tantawi : Ini mungkin tak laku. Sebab dia pengikut buta aje. Rumahtangga orang pun dia nak runtuhkannya semasa Permatang Pasir. Mungkin Agen di atas akan beri percuma ke muzium Iraq.

f. Abu Bakar Chik : Ini pun dah tua. Mata pun tak nampak. Prof Aziz Bari pun dia tak nampak. di atas pentas seminar. Selalu panas kepala. Mungkin beri saja ( percuma aje ) ke muzium pasentren Sumatera atau Jawa Barat.

g. Ketua Dewan Ulama PAS. Entah nama pun dah tak ingat. Ini pun diantara harga yang termurah. Bukan apa kerana degil dan cepat panas. Ikut buta sahaja. Cuma ada harga sebab muda sikit. Tetapi kalau ada hamba Allah yang tangkap lelong dia ini maka orang itu di antara orang yang buat silap besar le. Harap ke muda aje. Nak pakai tak boleh buat kerja. Dia boleh bercakap aje. Lain tak boleh.

3. Jadi itu ajelah notis awal dari agen Christie's Sothey's. Kalau PG ada perkembangan lanjut , PG akan maklumkan. Jadi kepada semua pembeli / penangkap lelalong standbay le. Pertubuhan politik juga dialu-alukan untuk membelinya.

4. Untuk makluman : lelongan ini dibuat hasil dari seminar PAS hari ini. 2 pembentang dah meletakkan dan memberi markah serta profil mereka semasa seminar tersebut iaitu Prof Aziz Bari dan Dr Abu Hasbullah .

5. Lelong, lelong, lelong. Nota : PAS juga dengarnya nak melelong Prof Aziz Bari. Kah kah kah kah. Siapa nak?


4 comments:

  1. aku suka yang komen no 5..dah tentu mamat bontot tu nak kot...bak kata iklan P1WIMAX..."off course"

    potong, jangan tak potong...kasi taruh sama dia...

    ReplyDelete
  2. mengapa tak di senaraikan TNGA dalam lelongan..munkin kerana dia dah muntah darah ,dah tua dan sakit..tak ada hasil didapati..saya cadangkan TGNA di hantar ke Tg Rambutan atau Tampoi aje

    ReplyDelete
  3. TGNA AZIZ EKSTEMIS. DAH TUA LAGI. JADI AGEN TERSEBUT NAK YANG LEBIH BERTENAGA. DIA PUN ADA SEKOLAH PONDOK. JADI LEBIH BAIK DIA MENGAJAR DI PONDOK PULAU MELAKA. PG PUN KERAP PERGI DENGAR CERAMAHNYA. BAGUS DAN AMAT BAGUS CERAMAHNYA MENGENAI AGAMA. BAB POLITIK AJE PG TAK SETUJU DENGAN NYA. JADI ATAS KEPENTINGAN ISLAM IS TIDAK ERMASUK DALAM LELONGAN.

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..RASE2 SATU PUN XDE YG LAYAK ATAU BOLE DI LELONGKAN. TAPI KALAU DI TENDANG MASUK GAUNG SEKOR2 SEMUANYE MMG LAYAK KEHKEHKEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR