FOLLOWERS

Tuesday 17 November 2009

DUN KOTA SEPUTEH: DSAI CABAR UMNO JANGAN RAYU : KES LIWATNYA BAGAIMANA?





KUALA LUMPUR, 17 Nov: Pakatan Rakyat mencabar Umno agar tidak membuat rayuan di mahkamah bagi membolehkan pilihanraya kecil di Dun Kota Seputeh berjalan sebagaimana yang sepatutnya.

...............................Beliau juga turut menjelaskan beberapa isu kehakiman berbangkit, termasuk dalam isu keputusan "tergantung" pengesahan Menteri Besar di Perak.

.............................................Ujarnya lagi, sistem kehakiman negara seharusnya hanya tunduk pada perlembangaan.Beliau juga mengkritik segelintir hakim yang dilihat tunduk pada kuasa eksekutif. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sedap mendengar kata-kata DSAI ini. DSAI cabar UMNO jangan buat rayuan berkaitan DUN Kota Seputeh yang mana sebelum ini mahkamah mengistiharkan DUN ini kosong.

2. Mengapa DSAI takut dan bimbang dengan tindakan UMNO / SPR membuat rayuan? Ia beralasan kerana dengan rayuan yang dibuat ini maka akan ujud keputusan tergantung seperti kes Perak. Ye ke tergantung. Mana ada tergantung DSAI. Ia terus berjalan dan sebahagaiannya sudah selesai. Cuma PR sahaja yang tidak mahu menerima keputusan mahkamah jika tidak memihak kepada nya.

3. Beginilah DSAI untuk senang cerita . PG nak pusing semula cadangan anda sebab anda suka sangat pusing-pusing dan memutar belitkan fakta bagi memperbodohkan pendokong anda yang memang sedia untuk dibodohkan. PG nak pusing semula kata-kata DSAI.

4. Pusingannya : Apa kata DSAI jangan lagi membuat rayuan untuk menangguh-nangguhkan perbicaraan kes liwatnya yang sudah hampir setahun lebih sehingga mengujudkan kes tergantung dalam perbicaraan liwatnya. Biarlah perbicaraan kes liwat ini berjalan seperti yang sepatutnya. DSAI wajar tunduk kepada undang-undang , dan bukan menggunakan demontrasi jalanan seprti dalam reformasi dahulu pada 1998 dan cuba membentuk keputusan mahkamah. Setia hari setiap masa memburukkan badan kehakiman. DSAI yang menekan kehakiman.

5. Apa kata DSAI. OK tak pusingan yang PG buat dalam kes liwatnya. Itu le, jangan nak menunjuk pandai. Kena dalam kes sendiri , berbagai cara nak melambatkan kes termasuk katanya ketua pembelaan sakit dan sebagainya. Ada hampir 3 kali tangguh kerana Sulaiman Abdullah dikatakan sakit. tapi sekarang , PG lihat elok aje Sulaiman Abdullah membela kes bekas MB Perak Nizar di Mahkamah. Sekali pun mahkamah tangguh kerana Sulaiman Abdullah jatuh sakit.

6. Hairan juga. Dalam kes liwat, peguam DSAI selalu aje sakit. DSAI ada penyakit kot. Minggu depan kita lihat Sulaiman Abdullah sakit ke tidak bila hadir bicara kes Nizar.

7. Cukup le DSAI. Jangan nak putar alam. Anda pun seperti semua tahu memang sengaja nak lambatkan kes liwat sehingga melepasi 2013. Harapan anda kalau menang ( jangan harap le ) PRU 13, dan jadi PM, kes liwat akan di NFA seperti yang anda telah lakukan dengan mengarahkan Pengarah Cawangan Khas dan sebagainya agar menarik balik kes liwat dahulu. Juga arahkan polis tangkap Ummi dan sebagainya. Arahkan PCK buat lapuran menyokong anda. Dokumen mahkamah adalah buktinya. Lihat penghakikan kes liwat DSAI terdahulu.

8. Inilah wajah DSAI. Harap maklum.

6 comments:

  1. saya setuju dgn komen tuan...
    dsai memang kaki pusing.. x boleh dipercayai
    terima kasih pada tun M kerana bungkuskan manusia ini

    ReplyDelete
  2. Betul tu PG!!
    Tpi sya lihat dr dulu org Melayu ni taksub benar dgn DSAI ni. Semua yg dia cakapkan diorang percaya bulat2 sejak dulu lgi. Smpai pompuan kat Thai pun nangis bila DSAI ni kena tangkap.
    Bagi kaum2 lain pulak diorang tak kisah, klau Melayu berpecah lgi bagus...bole tuntut hak smarata lak.

    ReplyDelete
  3. hahaha......jangan peduli apa yang dikatakan oleh peliwat ni. Suka hati orang la nak buat rayuan atau tidak. Yang hang pi menyebuk tu pasai apa? Kes hang yang gantung tak bertali tu bila nak selesai? huhuhu

    ReplyDelete
  4. berani dia cabar mencabar....

    tapi kenapa pulak orang2 umno yang tak berani mencabar anwar liwat berkenaan kes liwat dia?

    tak berani ker?

    ReplyDelete
  5. Ntahla,
    Sebab orang UMNO bukan sewel dan berani tak bertempat macam dia...

    ReplyDelete
  6. Amboi!!amboi!!! kena tang part orang lain pandai dia cakap, cabar pula tu janagan meryulah!!macam2, tapai kena tang dia merayu dan merayu, buat macam2 alasan nak minta tangguh....

    Orang UMNO bukan jenis suka kacau macam orang2 PKR kerana kita orang tau lambat laun akan tiba juga masanya...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR