FOLLOWERS

Friday 13 November 2009

TEMBAK PENJENAYAH : ADA PERTIKAIKANNYA !





KUALA LUMPUR: Naib presiden MIC, Datuk Dr S Subramaniam, menggesa polis mengkaji semua prosedur operasi mereka ketika berdepan dengan suspek penjenayah bagi mengelak tanggapan negatif masyarakat terhadap pasukan keselamatan itu.

Sambil mengakui polis mempunyai hak untuk mempertahankan diri dan melindungi nyawa orang awam ketika operasi seumpama itu, beliau yang juga Menteri Sumber Manusia, berkata adalah baik untuk jangka panjang jika sesetengah peruntukan dan taktik yang kini diguna dalam prosedur polis untuk menangani penjenayah dikaji semula.

"Kejadian (polis) menembak suspek menjejaskan imej pasukan itu dan terdapat keperluan untuk mengkaji semua prosedur operasi mereka...oleh itu kejadian seumpamanya boleh dikurangkan," katanya ketika mengulas kejadian polis menembak mati lima suspek kes rompakan di Klang, Ahad lalu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : MIC melalui Dr S. Subramaniam berkokok bodoh lagi. Kokokan ini sama dengan Manoharan dan P.Utayar Kumar semalam berkaitan perkara yang sama itu berkisar isu 5 lelaki India ( semuanya penjenayah ) yang ditembak mati di Kelang 3 hari lepas . Iaitu Geng PCO Boy. Isu ini dimainkan semula oleh mereka ini ekoran kakak seorang anak membunuh diri dengan meminum racun kerana di katakan terlalu sedih dengan kejadian adiknya yang menjadi penjenayah itu ditembak mati.

2. Kepada mereka yang bising ini, iaitu Utayakumar, Manoharan, Subramaniam, Majlis Peguam dan SUHAKAM juga , PG cadangkan satu perkara sahaja. Cukup-cukuplah dengan idea bodoh anda yang sentiasa menyalahkan pihak polis. Kalau ada polis yang terbunuh akibat ditembak penjenayah pun, tak seekor pun dari kalangan anda yang bersuara seperti ini, jauh sekali nak menghulurkan simpati apalagi bantuan. Tak pernah sekali pun PG melihat dan mendengarnya.

3. Semua ini adalah suara perkauman. Sebabnya penjenayah bangsa India yang mati. Kes kugan pun dah mula senyap apabila mendapati anggota boleh yang disyakki membunuhnya adalah juga India. Kalaulah polis tersebut Melayu. Mungkin sekarang sedang berdemo lagilah semua kera-kera ini.

4. Begitulah juga dengan kematian 5 penjenayah PCO Boy ini. Memang mereka penjenyah,. Rekod kesalahan lalu pun ada di samping senjata api dijumpai bersama mayat penjenayah ini.

5. Kesimpulannya apa yang PG ingin katakan dan sadangkan ialah : PDRM SELEPAS DARI TARIKH INI, APABILA INGIN MELANCARKAN OPERASI MENANGKAP PENJENAYAH WAJIB MEMBAWA DAN MENJEMPUT MAJLIS PEGUAM, SUBRAMANIAM, UTAYAKUMAR , MANOHARAN DAN JUGA SUHAKAM DAN MEREKA YANG SEPERTI INI BERSAMA DALAM TEAM OPERASI.

6. JIKA SEMASA OPERASI INI DAN POLIS DITEMBAK MAKA, POLIS TERLEBIH DAHLU MEMINTA PANDANGAN DAN ARAHAN MEREKA , BAGAIMANA HENDAK BERTINDAK. KITA SAMA-SAMA LIHAT MEREKA BERANI ATAU TIDAK ATAU HANYA CAKAP KOSONG DAN MEREKA HANYA MENGELUARKAN PANDANGAN BODOH DAN PANDANGAN PERKAUMAN SAHAJA.

7. Kepada PDRM : Teruskan tembakan anda . kami di luar masih menyokong tindakan anda. Pedulikan suara-suara sumbang dan perkauman ini.

11 comments:

  1. salam,

    Tindakan polis dipertikaikan tapi kenapa dan mengapa penyangak tu jadi penjenayah takdak sorangpun nak pi kaji!keluarga penjenayah tu bukannya tak tahu yg dorang tu penyangak tapi dah sedap kena hulur duit haram tiap-tiap bulan...senyap!!

    Mintak maaf ni bukan citer dongeng...berlaku depan mata sendiri!


    anakjati_sgway

    ReplyDelete
  2. selagi penjenayah ini bersenjata dan boleh mengancam nyawa pasukan keselamatan yang ad tanggungjawab dan anak bini di rumah.....teruskan bidikan anda..

    Malaysia bukan tempat untuk penjenayah...tak kira penjenayah melayu, cina, india, iban,kadazan ke ......jika bersenjata anda pasukan keselamatan patut fikirkan keluarga yang tunggu di rumah. Jangan fikirkan sangat subramaniam ke utyakumar ke NGO ke...terus tembak dan tembak!!!!

    ReplyDelete
  3. Salam PG, betul sangat tu, tahniah anggota PDRM yang berjaya membenteras penjenayah ini.......

    ReplyDelete
  4. Kepala hotak subra..

    Penjenayah tu kalau ada peluang tentu akan tembak polis tanpa fikir 2 kali..

    Dah berdepan dangan penjenayah nak pikir pikir lagi ke?

    kalau polis kena tetak siapa nak disalahkan??

    pundek mak dia la....

    ReplyDelete
  5. kalo dorang kena tembak ngan penjenayah...dorang nak salahkan polis ke..sbb polis x tembak penjenayah...
    rasa2 dorang gembira kot...

    ReplyDelete
  6. SLM BRO..MUNGKIN UTHAYA MAUKAN POLIS2 AGAR APABILA BERDEPAN DGN PENJENAYAH, BUAT MUKE SENYUM SIMPUL, ANGKAT TGN, CAMPAK SENJATA DAN MINTAK PENJENAYAH JGN TEMBAK SUPAYA PIHAK POLIS BOLEH GARI DAN BWK MASUK DLM KERETA PERONDA MCM TU SAJE..KEPALE HOTAK DIA BERJAMBUL DAAAA!!

    ReplyDelete
  7. Subramaniam, Manoharan dan uthayakumar, tanyalah kepada diri anda sendiri kenapa bangsa anda sendiri suka jadi penjenayah. Perbetulakn kelakuan bangsa anda sendiri sebelum nak betulkan procedure polis. Subramaniam jangan jadi menteri bodoh tak boeh di ajar, pandai tak boleh di ikut.

    ReplyDelete
  8. Apabila berlaku kes yang sama , sebelum sebarang tindakan diambil, pihak PDRM diharapkan dapat menjemput Datuk Dr S Subramaniam dan NGO's bermesyuarat bersama sama penjenayah terbabit.
    Berbincang dalam suasana yg ceria mencari jalan bagaimana untuk menyelesaikan masalah .....
    Secara tidak langsung, Datuk Dr S Subramaniam boleh menerima anugerah Nobel keamanan

    ReplyDelete
  9. kalau tak pun apabila ada urusan jenayah poli boleh maklum kepada subra supaya dia boleh berbincang dengan penjenayah tersebut dan untuk lebih berkesan lagi penjenayah tersebut bolehlah memohon bantuan jkm kerana telah tidak bekerja sebagai penjenayah...hah..boleh gitu...

    ReplyDelete
  10. aperlah.. nampak nyer penugasan polis sekarang nie byk ler terbatas.. lepas nie polis guna pistol pelali jer lh... tp minta pejenayah juga guna peluru yg sama.. baru ok... ini semua menimbulkan spekulasi yg teruk di negara nie.. tak pun guna cota... erm entahlah... fikirkan ler

    ReplyDelete
  11. Subramaniam berkata begitu utk menunjukkan dia mengambil berat mengenai kaum India di Malaysia. Dia tak tahu MIC sudah tidak releven lagi bagi kaum India. Ini semua politik murahan!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR