FOLLOWERS

Wednesday 17 March 2010

LANGGAR MATI TENTERA OLEH TIAN CHUA : TAK TUBUH SURUHANJAYA KE ?





JOHOR BAHRU: Seorang anggota tentera maut apabila motosikal yang ditunggangnya bertembung dengan kereta yang dinaiki Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, di KM49 Jalan Johor Bahru-Mersing berhampiran Hutan Lipur Panti, dekat Kota Tinggi, malam tadi. Mohd Salleh Hamdan, 22, yang koma akibat cedera parah dalam kemalangan itu, meninggal dunia dua jam selepas tiba di Hospital Kota Tinggi. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sehingga kini tak ada pula PG dengar dari PKR, PAS atau DAP mencadangkan satu Suruhanjaya atau satu Jawatan Kuasa Siasatan di tubuhkan bagi menyiasat tentang kemalangan maut tersebut.

2. Nyawa tentera tersebut murah dan tiada harga ke? Mungkin Nyawa Kugan dan Teoh Beng Hoc lebih berharga berbanding Tentera ini barangkali.

3. Tak ada pula Singa-singa PAS seperti Mahfuz ke , Tantawi ke, atau Singa DAP seperti si Gobind atau Lim Kit Siang ke atau pun singan PKR seperti Shamsul AMK ke yang mendesak kerajaan menubuhkan kalau tidak Suruhanjaya pun , sekurangnya Jawatan kuasa Siasatan untuk siasat kemalangan maut ini.

4. Keadilan untuk Kugan dan Bneg Hock sahaja ke?

5. Itulah PR . Lebih tepat PKR. Keadilan hanyalah untuk mereka dan parti mereka sahaja.

6. Saja nak geletek sikit. Sebabnya selalunya mereka ini pandai sangat dan pakar dalam semua perkara. Naik meluat.

7 comments:

  1. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    1 Kalau mahu bercakap ikut nada PG, bukan PR atau sayap-sayapnya yang perlu minta agar ditubuhkan Suruahjaya. Dah pasti tak terkumit walau sekerat patah pun dari bibir2 mereka. Sebaliknya, pihak kerajaan, sebab yg 'tewas' itu orang kerajaan - sama kaedahnya PR meminta ditubuhkan Suruhanjaya jika yang terlibat orang daripada kelompok mereka.

    2 Sewajarnya PG 'acah'lah juga Wak Menteri Pertahanan 1Malaysia. Baru kena buku dengan ruas... [ltu pun kalau ada 'buku' la..]

    3 Ramai-ramai kita ucapkan ta'ziah kepada keluarga alhyrhm Mohd Salleh Hamdan & tunang, disertai doa moga2 roh beliau ditempatkan-Nya bersama roh para solihin. Redhai & bersabarlah.

    4 Hadis riwayat lmam Bukhari ra dari Anas, ia berkata; aku mendengar Rasulullah SAW bersabda [maksudnya], "Sesungguhnya Allah Swt berfirman, "Jika Aku menguji hamba-Ku dengan [kematian] orang yang dikasihi kemudian ia bersabar, maka Aku akan menggantikannya dengan syurga".

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Jangan haraplah PAS,DAP dan PKR nak ambil pusing bila kes yg melibatkan mereka. Biarlah org Melayu tu mati, Anwar,Nik Aziz, Hj Hadi, Lim Anak Beranak, Singh Anak beranak tak kan peduli. Bila Beng Hock mati bunuh diri, wow ! kagum kita tgk semua Pakatan Haram berjuang, sampai-sampai Anwar,Nizar sembah api sama dgn org majusi.

    ReplyDelete
  3. Salam,

    anwar pun tak pi melawat jenazah kan?

    ReplyDelete
  4. Salam PG, membaca komen dari Abu Faiq, mungkin kawan menilai dia komen berdasarkan hala tuju politik dia. Sedar tak AF, selama ini kalau melibatkan kematian seseorang warga, puak-puak inilah yg akan terlebih sudu dari kuah, kononnya atas dasar kemanusiaan..... lihatlah macam mana puak-puak PAS menunjulkan simpati, geram, mengutuk di atas kematian Siva... nasib baik tak boleh dituduh ini perbuatan UMNO....

    Bagaimana kalau yg mati dilanggar itu Tian Chua, dan yg melanggar itu pemimpin-pemimpin dari UMNO...... bagaimana agaknya puak-puak Melayu PAS-PKR akan bertindak....lebih-lebih lagi DAPig..... cuba buka matalah sikit...

    Sebagai seorang muslim, kita tidak boleh menyangkal seseuatu musibah itu adalah qada Allah..... tetapi adakah puak-puak PAS juga mahu redha dengan Qada dan Qadar Allah ? kalau benar, mengapa kematian Teoh Beng Hok puak-puak PAS tidak berhenti menuduh UMNO.....

    ReplyDelete
  5. bodoh betul . . kalau langgar kena buat suruhanjaya. . banyak lag suruhanjaya mengkaji kematian accident SATU HARI ADA LEBIH KURANG 100 ORANG MATI ACCIDENT. .BOLEH BUAT DUIT KOT UMNO. . akupung nak jadi ajk suruhanjaya boleh bagi charge. . . tulah mak kau suruh g sekolah ponteng ada hati nak buat komen. . nie namanya BOOOODDDDOOOOHHHH PIIIIAAANNNGGGG

    ReplyDelete
  6. mohd sharan
    kesian kepada anda. rupanya anda tak faham. ini sitire. perli. perli brother. itu yang dibawah tu, ada perkataan geletek.

    minta belajar lebih sikit lah.

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Sdra PG,

    1 Saya pun kesian juga pada Yang Gambi ni. Dia tak faham ulasan saya. Dia terasa yang saya mengutuk parti dia, dan mengampu PAS-PKR-DAP, lalu mengomel tak kena tampat.

    2 YG oi.. saya tak ada kena-mengena dengan mana-mana satu parti itu, atau juga dgn parti Anda lah..

    3 Tu ada frasa, "Dah pasti tak terkumit walau sekerat patah pun dari mulut2 mereka" tu, fahamilah.

    'Minta belajar lebih sikit lah'

    ReplyDelete

PETA PELAYAR