FOLLOWERS

Wednesday 25 January 2012

MAHKAMAH BAPAK DIA KOT !!!!!


Agenda daily

Rayuan kes liwat: Ada yang sakit telinga dengar suara sumbang pembangkang

Ini suara saya sendiri. Mungkin ia juga suara ramai lagi di kalangan rakyat Malaysia yang sudah sakit telinga mendengar suara sumbang golongan pembangkang yang kebelakangan ini seolah-plah merasa undang-undang hak mak bapak mereka. 

Hampir setiap hari saya membaca macam-macam komentar dan kenyataan mereka yang mempertikai dan cuba memperlekehkan langkah pihak pendakwa membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap dakwaan kes liwat pada 9 Januari lalu.

Kalau nak ikut hati memang sudah muak nak bercakap tentang kes liwat itu yang berpuluh kali tertangguh kerana mahkamah terpaksa melayan pelbagai karenah Anwar dan pasukan peguam pembelanya.Bagi saya kalau ada yang masih bercakap bahawa mahkamah bersikap tidak adil, apa lagi dengan membebaskan Datuk Seri Anwar kerana tidak cukup bukti, maka mereka boleh pergi terjun lombong.

Setelah Datuk Seri Anwar diberi peluang seluas mungkin untuk membela dirinya dengan barisan peguam paling handal…sekarang ini apa hak pembangkang hendak menyekat Saiful Bukhari Azlan hendak mencari keadilan bagi pihak dirinya menerusi proses rayuan ke mahkamah paling tinggi.

Kita semua tahu adalah menjadi hak setiap warganegara Malaysia sekalipun dia penjenayah paling wanted boleh membuat rayuan pada sesuatu keputusan mahkamah.

Hal ini sepatutnya tidak perlu diperdebatkan lagi dan dijadikan modal politik.Lebih menjelekkan pembangkang cuba memutarkan seolah-olah rayuan yang dibuat oleh pihak pendakwa itu satu keputusan kerajaan.Apakah pembangkang pekak dan buta. Bukankah Saiful dan bapanya sendiri, Azlan telah membuat kenyataan mendesak mahukan rayuan dibuat.

Banyak cantik pembangkang ingat keadilan di dunia ini hanya untuk pembesar mereka seorang sahaja dan pergi mampus dengan orang lain.Inikah sistem perundangan negara yang ingin dibawa pembangkang kalau berkuasa.Bukankah mereka yang selalu mendabik dada menjerit mahukan keadilan dalam serba serbi.

Kita pun tahu pembebasan Datuk Seri Anwar kerana sebab teknikal tidak cukup bukti.Tidak cukup bukti tidak semestinya membawa maksud sesuatu dakwaan kejadian itu tidak berlaku.Maka adalah menjadi hak Saiful untuk terus membawa dakwaannya ketengah sehingga proses perbicaraan mahkamah paling tinggi dibuat.

Misal kata jika mahkamah pada 9 Januari mendapati Datuk Seri Anwar bersalah…apakah mereka tidak akan merayu?Andaian yang dapat saya buat mereka pasti akan merayu.Kita sudah tentu dapat menjangka bagaimana nak meletupnya dunia jika ada pihak yang membuat kenyataan mempersoalkan hak mereka untuk merayu.

Jadi sesiapapun tidak harus bersikap hipokrit dalam soal ini. Proses perundangan negara membenarkan semua warganegara membuat rayuan. Biarlah proses itu berjalan seperti yang ditetapkan.Kita juga tahu Datuk Seri Anwar setakat ini masih belum membersihkan dirinya lagi dari dakwaan melibatkan video seks yang didakwa mirip wajahnnya.

Berbagai-bagai andaian dan tandatanya masih berlegar di kalangan rakyat tentang isu yang belum selesai ini.
Kenapa pembangkang pengecut nak cabar agar siasatan terbuka dibuat ke atas dakwaan itu?Sepatutnya mereka yang terlebih dahulu patut mendesak siasatan itu untuk memastikan samada ketua mereka itu benar-benar bersih dari segi moral.

Pada pandangan peribadi saya pembangkang cukup risau pada isu video seks itu lebih-lebih lagi ia telah disahkan oleh pakar-pakar luar negara 99.9 peratus tulen.Saya dan seluruh rakyat negara ini akan terus menunggu dan menunggu untuk mengetahui kebenaran dalam isu itu.

Kita pun tahu pembangkang akan terus menjerit dan melakak ia satu lagi cubaan kerajaan untuk jatuhkan Datuk Seri Anwar jika kes video seks ini dibawa ketengah.Itu saja modal mereka untuk cuba menutup kes itu.Soalnya bagaimana jika benar lelaki dalam video itu Datuk Seri Anwar?


Abu Bakar Hamid

Kulim

Penghuni Gua : Biasalah. Peliwat dan peminum kencing peliw. Begitulah perangainya. Semuanya nak diliwatnya. Dia orang nak buat kita ni macam perangai mereka. Peliwat katakan!!!!!!

2. Kalau lah mereka menjadi kerajaan nanti ( Allah takkkan izinkan ) , habislah YAA Hakim yang membuat keputusan tak ikut selera mereka. Semuanya nak dipolitikkan. Jika masa mereka memerintah, kes kalah, maka YAA Hakim akan dituduh alat UMNO atau ajen UMNO. Begitulah nampak pada kaedahnya sekarang ini. Jahanam lah negara ini.............................

2 comments:

  1. memang pun rakyat dah muak dan cuak dengan suara pembangkang yang takder kerja lain asyik nak bangkang! asalkan pemimpin bangang mereka tu menang.... BOSAN BOSAN BOSAN... CARILAH MOMENTUM POLITIK LAIN PLAK YANG LEBIH 'MEMBANGUNKAN NEGARA' BUKAN DOK MENJAHANAMKAN NEGARA... ITU JER PEMBANGKANG TAU BUAT!

    ReplyDelete
  2. BKN DIA SORANK YG RASE CMTU BROO..1MESIA BEB! (KECUALI PUAK2 PELIWAT OF COZ)..KEADILAN KENE IKUT TELUNJUK FUCKATAN. IKUT UNDANG2 UTAN. SAJAK LER TU..PRANGAI PUN DH MCM SETAN KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR