FOLLOWERS

Sunday 15 April 2012

DR RAHMAN PEKAK, BUTA DAN BISU JUGA KE ? KAH KAH KAH KAH !!!!


Sipadan mac 2012

Agenda daily

Dakwaan biadap di Istana Negara: kem pembangkang 'mati kaki'...?

KEMASKINI: Tak taulah samaada mereka sedang memerah otak dalam rangka menyusun ayat untuk melepas diri dari kemelut ini atau tidak.Namun situasi ini agak pelik.Sudah dua hari berlalu sejak isu dakwaan beberapa Ahli Parlimen pembangkang biadap semasa majlis pertabalan Yang Dipertuan Agong di Istana Negara tiada kenyataan rasmi dikeluarkan untuk menafikannya.

Riaknya nampak macam orang yang kecut habis dan 'mati kaki'.Ini kerana tabiat popular mereka biasanya akan segera menjerit "...itu fitnah".Kini semua orang sedang memerhati khususnya pada tiga orang - Azmin Ali,Timbalan Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Gombak,Tian Chua,Ahli Parlimen Batu dan Khalid Samad,Timbalan Persuruhjaya PAS Selangor dan Ahli Parlimen Shah Alam.

Nama  tiga orang pembesar pembangkang ini disebut secara spesifik dalam dakwaan pegawai perubatan,Dr Rahman Kadir tentang gelagat biadap mereka di majlis itu.Azmin,Tian dan Khalid bukan bodoh.Mereka tahu silap haribulan menempah nahas jika cuba nak main nafi kosong.Selain Dr Rahman ada sebilangan saksi lain termasuk pegawai istana yang dikatakan menyaksikan gelagat mereka.

Malah Ahli Parlimen BN Hulu Selangor P.Kamalanathan yang duduk di belakang mereka semasa majlis itu sendiri sudah buat kenyataan mengesahkan kejadian itu.Dr. Rahman sendiri tidak berganjak langsung tentang pendedahannya itu.Beliau yang bertugas semasa majlis itu tegas berkata,"apa yang berlaku adalah benar dan saya ada beberapa saksi lain yang turut mendengar dengan jelas segala tutur kata beberapa pemimpin pembangkang yang

dimaksudkan dan pendedahan ini demi kebenaran," katanya.Dipantau dari posting di twitter mereka sejak meletopnya pendedahan itu - Azmin,Tian dan Khalid nampaknya cuba berlagak 'buat-buat bodoh'  macam tak ada hal meneruskan aktiviti harian politik mereka.Paling tidak mereka hanya menyentuh secara sambil lalu kejadian itu.



Sebagai Ahli Parlimen,ketiga-tiga mereka tentu tahu dakwaan yang serius itu perlukan satu kenyataan rasmi menafikannya jika tidak betul.Ini kerana kejadian itu bukan berlaku di majlis kenduri celah kampong tetapi pada satu istiadat kebesaran negara.Azmin,Tian dan Khalid tidak perlu bimbang mereka tidak akan masuk penjara jika pendedahan Dr Rahman itu benar atau pun mereka akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen.

Kita semua tahu - jika benar- apa yang amat mengerunkan mereka di saat ini ialah persepsi seluruh rakyat terhadap gelagat 'kebudak-budakan' dan biadap mereka.Siapa sangka tahap mentaliti mereka serendah itu.
Ia akan menconteng arang ke seluruh imej kem pembangkang.Lebih menyesakan mereka ialah pendedahan ini pendedahan ini bukan dibuat oleh oleh politik tetapi oleh orang biasa -  pegawai perubatan yang mendakwa jelak melihat tingkah laku biadap itu.

Jika benar, apa agaknya komentar Tok Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat ? Siapa tahu beliau boleh mengeluarkan satu  pedoman yang ' menghalalkan' tindak tanduk sebegitu.Sivaji The Boss pula bagaimana? Setakat ini Datuk Seri Anwar Ibrahim pun nampaknya masih membisu.

Sehingga berita ini ditulis ,pagi Ahad ,blognya yang selalu jadi tempat rujuk dan tempat sebar kenyataan penting mengenai pakatan pembangkang sepatah pun tidak sentuh atau ulas isu berkenaan.Yang pasti taktik ' buat bodoh' tidak boleh digunapakai dalam bab ini.

Jawapannya cuma antara 'ya' atau ' tidak'.-15/4/2012

Penghuni Gua : Dr Rahman dah buat pendedahan dan terus pertahankan pendedahannya. Bukan kecik anak tapi  seorang Dr Perubatan. 

2. Bukan dia dengar dari orang lain tetapi bukti dengan dengar, lihat dengan mata kepala beliau sendiri mengenai perangai kebudakan dan selekehnya mentaliti 3 beruk ini di majlis pertabalan.

3. Takkan TGHH dan Pok Nik kata pulak, tak boleh percaya sebab Dr Rahman buta, pekak dan bisu macam bukti vedeo zina lelaki Y tu.?

4. Meluat menyaksikan telatah bodoh dan lagak kera pemimpin parti ini. INi ke wajah parti dan pemimpin nak perintah kami dan Malaysia? maaf lah. Pengundi muda ...............Fikirkan. Itu belum lagi memerintah.... baru dapat seciput kuasa. kalau dapat kuasa penuh ...... anda boleh bayang sendirilah lagaknya !!!!!

18 comments:

  1. Kalo hearsay mcm ni pun dipercayai bagai nak RAK, maka memang layak la si BeNgap dan BaNgang yg percaya kita panggil BAHLOL dan DUNGU juga!

    Ape kata kalo ada HAMBA ALLAH pulak saje2 kata dia dengo puak UMNgOk Be-eNd buat perkara yang sama dlm majlis pertabalan... ade nkorang nak jaja sana-sini?

    Puak2 BLOGer UMNgOk Be-eNd ni... memang TOLOL- TOLOL belaka, dah takde modal nak publish thread... sampah mcm ni dibuat berite!

    Sian...sian... dah hujung nyawa, nak mintak talian hayat la tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langsi ni dah sah banyak makan taik aljuburi, otak pun letak kat jubur!

      Delete
  2. betol.. aku sokong ko langsi. memang tak bole caye. sedangkan mangkuk tua yang nampak tejulor belalai dalam video pon langsi tak caye tambah plak cite yang di tulis je. lain la kalo yang tulis tu dari puak PR. blom abis tulis langsi ni dah caye

    ReplyDelete
  3. pegi mampus la kau langsi.

    ReplyDelete
  4. jika benarlah raja2 dibuat macam ni, ahli parti yg ada jawatan pun dengan mudah dinyahkan.... apa agaknya akan berlaku kepada rakyat biasa apabila mereka berkuasa nanti?

    ReplyDelete
  5. Tak kira lah sapa yang mendakwa, hatta pun seorang Doktor jika tiada bukti jelas, setakat cakap jer tanpa bukti..seropalah Datuk T yg mendedahkan video seks..itu pun bukan sembarang org tuh..bergelar Datuk, Tan Seri..itu pun dah ada ada video pun org masih meragui lagi..

    Takat cakap degar2 pun kemudian di spin olh arif omar tak guna pun...

    porahhh!

    ReplyDelete
  6. dato t dah kemukan bukti vedeo pun tak caya jugak puka bahalol ini. kah kah kah.DNA pun tak caya. yang dipercayai ialah kencing lelaki y je. kah kah kah

    ReplyDelete
  7. hearsay hotak ko langsi. dr tu nampak dan dengar mata kepala sendir. tak faham pu ko apa itu hearsay. kah kah kah tapi nak cakap banyak. minum kencving leklaki y banyak sangat kot langsi bahalol ini kot. kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Terima je lah bahawa apa yg dah berlaku betul berlaku. Memang PKR Tak hormat Sultan dan melayu cepat lupa dan cina Dapig umpan melayu lawan melayu. Melayu juga yg bodoh.

    ReplyDelete
  9. Yang peliknya, UMNO/BN hari2 kata supaya rakyat jgn dengar cakap2 pembangkang..sebab umno kata itu fitnah...

    Tapi kini UMNO/BN dengar pulak cakap hearsay atau dengar cakap macam tu lps tu suruh org percaya...bahlol umno..makin mereng..

    siap suruh tubuh RC...kah..kah.kah..bengong giler umno...tu lah asyik cium bontot lembu..itu lah jadinya! sama juga lah si Arif Omar yg ada MA pun sama2 bengong!

    ReplyDelete
  10. AnonymousApr 15, 2012 05:40 AM

    elok la tubuh RC. baru tau fitnah ke tak. ape yang bengongnye?. ko ke?

    ReplyDelete
  11. Tahniah Paklah ini lah peninggal kau...bapak segala suruhanjaya..lemahkan PDRm/SPRM/DLL...akan ku citekan bertapa "BIJAKnya" PM ke 5 Malaysia tu..

    ReplyDelete
  12. Tak hormat kat Raja2...??? Betol kate MahaFIRAUN, Melayu UMNgOk Be-eNd mudah lupa!

    Sape yg menghapuskan kuasa Raja2...MahaZALIM!
    Sape yg pinda perlembagaan tarik kuasa Raja2...MahaFIRAUN!
    Sape yg memalukan Raja2...MahaTAIK!

    Buka balik sejarah...
    Sape melantik Sultan Kelantan bawah pokok ceri?
    Sape punya angkara hingga Sultan Perak bernazar taknak potong janggut?
    Sape bawak pelari anak Sultan sampai kawin kat Siam?

    Banyak lagi.....kalo aku listkan sume mahu bengkak jari aku dibuatnya!

    UMNgOk...UMNgOk... mcm ni la gayenye! Dolu-dolu dok bergantung kat BONTOT SayFool... gagal, terpalit taik SayFool kat muka.

    Bila dah dekat nak mampus...cube nak bergayut kat belakang Raja2 plak, belajo dari Hasan Akidah ke?

    Sian aku tengok... LEMBU NFC Kak Ijat (National FeedTheLord Corruption) pun tak seBAGHAL mcm puak2 UMNgOk Be-eNd ni. BAHLOL and TOLOL ropenye puak2 UMNgOk Be-eNd ni....mangkuk tingkat bukan, mangkuk hayun pun bukan. Mangkuk tingkat berhayun ropenye!

    Muahahahahahahaha....ABU - Asalkan Bukan UMNgOk!

    ReplyDelete
  13. PG Mangkuk Hayun Bertingkat2... BIADAP yang ni nko taknak cerite atau komen ke?????? (Bertelor ke nak komen?????)...

    Senarai Kebiadaban Umno Terhadap Raja-Raja Melayu:

    Part 1 of 2

    Sah, pemimpin Umno layak untuk menerima anugerah terbaik dalam festival filem drama politik Malaysia. Contohnya Umno yang sesak nafas dan tidak cukup oksigen untuk bernafas, maka cuba memanjangkan talian sampai ke pagar istana.
    Mereka cuba memainkan sentimen bahawa sekarang ada pihak yang hendak menggugat Raja-Raja Melayu. Tindakan Umno sama seperti pepatah Arab yang mengatakan “dia pukul aku, dia menangis, dia maki aku maka dia mengadu orang yang maki dia”.

    Sebenarnya pemimpin Umno silap, bahawa sejarah tidak boleh menipu, walaupun pemimpin Umno kaki penipu dan putar alam dalam isu Raja-Raja Melayu. Di bawah ini sebagai bukti yang menghina Raja-Raja Melayu ialah pemimpin Umno.

    1. Pengasas Umno, Datuk Onn Jaafar dibuang daripada Istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana kritik Sultan atas isu harta.

    2. Tahun 1974, Tan Sri Ghazali Jawi (bapa Datuk Seri Tajol Rosli) yang tidak mahu meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asal dia hanya hendak pegang dua tahun sahaja. Apabila sampai masanya dia tidak mahu lepas jawatan. Sultan Idris murka dan bernazar tidak mahu cukur jambang, selagi Ghazali Jawi tidak mahu letak jawatan. Bukankah ini derhaka namanya? Tiba-tiba Datuk Seri Tajol Rosli kata Umno tidak pernah derhaka tidak pernah ucap macam Nizar.(UM 12/2/09). Tindakan bapanya kepada Sultan Perak apa pula maknanya.

    3. Begitu juga pada tahun 1979 kes Datuk Rahim Bakar bekas Menteri Besar Pahang yang berselisih dengan Sultan Pahang. Media pro Umno mengkritik sultan secara terbuka.

    4. 1983 Umno hendak meminda supaya kuasa Yang di-Pertuan Agong mengenai pengistiharan darurat dikurangkan maka Umno membelasah Raja-Raja Melayu kerana menolak cadangan tersebut.

    5.P ada tahun 1991 dalam Persidangan Agung Umno, Sultan Kelantan dihentam secara terbuka kerana menyebabkan Umno kalah di Kelantan.

    6. Dalam Persidangan Agung Umno juga, perwakilan Umno meminta harta raja disiasat. Berita ini dilaporkan oleh Utusan Malaysia muka surat depan. Apakah ini bukan derhaka?

    7. Satu demonstrasi dan hantar memorandum kepada Sultan Kelantan telah dibuat oleh pemimpin Umno Kelantan. Kenapa FRU tidak tembak gas? Apakah ini bukan derhaka namanya?

    8. Pada 18 Januari 1993, Pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dibawa ke mahkamah. Apabila Raja-Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja. (BH 19/1/1993)

    9. Beberapa siri rapat umum haram Umno di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan pada Tun Mahathir dan mengecam Raja-Raja Melayu.

    10. Sebab itu Ku Li dengan sinis menyatakan “Mana satukah yang lebih merbahaya Pindaaan 1993 atau tindakan rakyat tidak menunjukkan hormat pada Sultan Perak pada 6/2/09. Ku Li tidak bersetuju dengan tindakan Karpal saman Sultan Perak, tetapi beliau menyatakan Karpal membuat suatu perkara yang dibenarkan oleh perlembagaan yang pemimpin Umno yang beri laluan pada tahun 1993. (Star On Line 17/2/09). Tiba-tiba sekarang Umno pula menjerit marah kepada Karpal. Sepatutnya orang Umno kena buat demo depan pejabat Umno. Saya yakin hak yang pergi demo itu memang zero IQ, yang tidak sedar bahawa pemimpin merekalah yang menjatuhkan martabat raja sehingga boleh dibawa ke mahkamah.

    ReplyDelete
  14. Yeh...yeh.... sambungannye

    Part 2 of 2

    11. Peristiwa pertabalan Tengku Ibrahim Petra untuk mengganti Sutan Ismail Petra pada 29 April 1993 di Ketereh Kelantan oleh Datuk Annuar Musa. Ini lagi memalukan, apakah ini bukan derhaka atau kurang ajar namanya? Budaya mana pemimpin umno ambil?

    12. Kenyataan biadab Shahidan Kasim, bekas MB Perlis mengatakan “Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta dia ada bukti” (BH 11 Jun 1993.)

    13. Datuk Mohd Taib kata Nizar derhaka. Dia lupakah yang dia bawa lari Ku Yah (puteri Sultan Selangor kahwin lari sampai Sultan murka). Apakah ini bukan derhaka?

    14. 23 daripada 24 Adun BN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Datuk Ahmad Said selepas pilihan raya umum 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Idris Jusoh juga jadi MB Terengganu. Manakala penyokong Umno pula mengatakan sultan binatang. Kenapa polis tidak tangkap mereka yang demo dan hina sultan? Apakah pihak polis buta sampai tidak tahu siapa yang pegang kain rentang yang menghina sultan sebagai binatang? Kenapa polis boleh tangkap mereka yang demo di depan Istana Kuala Kangsar pada 6 Feb 2009.

    15. Datuk Seri Shahidan Kassim boikot perlantikan Dr Mohd Isa Sabu sebagai MB Perlis. Bukankah ini derhaka namanya?

    16. Tan Sri Rahim Tamby Chik sewaktu menjadi Ketua Menteri Melaka meminta supaya amalan panggilan ‘patik’ yang digunakan sewaktu berkomunikasi dengan sultan dihentikan, memadai dengan hanya menyatakan ‘saya tuanku’. BH 3/2/1993. Ini ungkapan yang biadab dan derhaka kepada Raja Melayu.

    17. Datuk Zahid Hamidi ketika menjadi ketua pemuda Umno mencabar supaya Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra turun takhta kerana beliau bukan waris yang sah (BH 11/2/1993). Ini sikap biadab yang ditunjukkan oleh Zahid Hamidi terhadap sultan yang cuba campur tangan soal pelantikan Raja-Raja Melayu.

    Banyak kenyataan yang berupa penghinaan kepada Raja-Raja Melayu ketika pemimpin Umno bergaduh dengan Raja-Raja Melayu. Dr Mahathir mengatakan Raja tidak henti meminta daripada kerajaan BH 30/1/1993.

    Berita Harian pada 23/1/1993 mengaibkan mendedahkan pesta arak di majllis sultan dan membawa perempuan cantik kadang-kadang lapan orang.

    Sekarang jelas siapa derhaka dan tidak hormat Raja. Siapakah penderhaka sebenarnya di negara ini? Jawabnya tentulah pemimpin Umno. Pemimpin Umno hanya menggunakan istana untuk talian hayat mereka sahaja. Mereka bukan jujur, merekalah yang menjatuhkan martabat Raja-Raja Melayu.

    Oleh Idris Ahmad - HarakahDailyN'N: Itu baru hina Raja2 Melayu yang Pemimpin UMNO hina Islam pulak lagi banyak....Hina Hukum Allah lagi besar dosanya melebihi segala-galanya........

    ReplyDelete
  15. ade ke dorang mempersendakan raja-raja. itu cuma pendapat yang bercanggah dengan kehendak raja-raja. boleh dianggap sebagai teguran kepada raja-raja. bagus la. bukan taat membuta tuli macam ko. apa kata pemimpin ko semua betol. orang lain salah

    ReplyDelete
  16. Adey AnonymousApr 15, 2012 09:19 PM, itu UMNO diwakili Annuar Musang BerJanggut Sejemput tabal Tengku Brahim Petra sebagai Al Sultan Kelantan pada tahun 1993 tu apa crita? Peristiwa tu masih kekal dalam ingatan aku walaupun aku baru Form 6. Paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR