FOLLOWERS

Thursday 12 November 2009

NASIB KICKDEFELLA :SI PEMBALIK BENDERA ..... KESIAN !




Pemecatan seorang pegawai Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) kelmarin tiada kena-mengena dengan dakwaan salah guna kuasa dalam syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) itu, kata ketua pegawai eksekutifnya.

"Dia (Syed Azidi Syed Abdul Aziz) tidak masuk pejabat. "Dia tidak laporkan kerjanya kepada saya, dia tidak pernah pohon cuti. Dia tidak pernah tunjuk cuti sakit," kata Mohd Ariffahmi Abd Rahman. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah nasib dan balasan kepada seorang blogger upahan PAS yang satu ketika dahulu membalikkan bendera Malaysia di blog nya.

2. Dulu , si Kick inilah yang beraja di mata bersultan di hati. Si Kick ini jugalah ayam sabung PAS, Dia disanjung dan dipuja separuhnya. Bila dia dituduh di mahkamah atas perbuatannya menterbalikkan bendera Malaysia di blognya, pendokong PAS buka main marah dan mengecam kerajaan separuhnya.

3. Kata-kata dan tulisan Kick ini bawah sikit aje tarafnya dari sabda TGNA kalau tak lebih pun pada pandangan orang PAS.

4. Sekarang , Kick hanya merempat ditepi jalan dan mula terpekik terlolong menjerit minta tolong dan menggugut nak dedah itu, nak dedah ini, nak dedah dalang yang menyebabkan dia ditamatkan perkhidmatannya di Perbadanan MB Kelantan.

5. Dedah aje le. nak tunggu apa lagi. Nak memancing apa lagi Kick. Dedah aje kalau dah ada bukti. Kau ni cakap aje lebih dari dulu.

6. Moral kisah ini senang aje: Kita , kalau jadi penulis atau blogger upahan ini, nasibnya beginilah. Takat dapat gaji RM 4,000 tu tak usah berlagak sangat. Cara tulisan kick ini dalam menghentam kerajaan , ingatkan PAS bagi le gajinya RM 10 k ke atas ke. Ok le juga. Ini takat RM 4k aje upah untuk blogger ini. Sengkek sangat le nampaknya.

7. Jadi kepada Bloggers seperti PG ini, kita kekalkan cara kita. Tak berpihak dan diarah sesiapa. Kita menulis atas kerelaan diri sendiri dan kesedaran bagi membela bangsa , agama dan negara kita. Otak kita pun tak terkongkong. Kita pula bebas nak tulis apa sahaja sebab kita tiada sebarang kepentingan dengan mana-mana pihak. Salah pada pandangan dan nilaian kita ! kita bantai aje , tak kira kerajaan ke atau pembangkang.

8. Juga moral dari kisah ini ialah : Inilah nasib blogger dan nilai seorang blogger pada pandangan PAS. Mereka hanya nak gunakan anda sahaja Kick ! Dan mereka yang serupa dengannya. Masa nak kudakan Bloggers, mereka buat seminar dan bengkel Bloggers di Perak. Jika dah tak guna, maka nasibnya akan berakhir seperti KICKDEFELLA.

9. Selamat tinggal KICK. Suara anda pun sudah tak laku gadai lagi. Tak ada yang nak mengendahkannya. Kepada Bloggers seperti PG : Kita berdirilah di atas kaki sendiri. Dan jangan terlebih lagak seolah kitalah segalanya di dunia blogger.

10. Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiirahhhhhhhhhhhhhhhh.

11. Opssst : Kepada Kickdefella, cadangan PG agar pergilah jumpa DSAI. Ajarkannya cara bersumpah liwat mengikut islam seperti yang diajarkan oleh TGNA kepada anda. Itu lebih afdal.

6 comments:

  1. ha..ha..
    kickdefella dah kena kick ngan nik ajees...

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..SOKONG PENDAPAT BRO..DIA NI MELALAK JE LEBIH. SETAKAT CKP BESAR MAIN UGUT2 LA PLAK. KLU BTUL DIA X PUAS HATI BAIK DIA TERUS BUAT REPOT POLIS. TAK PAYAH SUSAH2 PANGGIL ORG MEDIA. NAMPAK SGT DIA NI BLOGGER KOROK. SAMA TARAF DGN SI TULANG BESI A.K.A TULANG AYAM DAN PEMBANTU PENCACAI SI PERISIK RAKYAT. KAKI MELAKAK KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. Salam PG, inilah akibatnya kalau menulis blog kerana upahan.........

    ReplyDelete
  4. Salam:

    Pabila kita cuba nak KICK seseorang kita harus ingat satu hari nanti mungkin kita kena KICK jugak.Dah pun sampai dah....

    ReplyDelete
  5. Allah yang Maha berkuasa...bukan TGNA atau sesiapa...

    ReplyDelete
  6. salam Tuan Arif,

    setuju benar pendapat tuan. selama ini kita menulis untk kebaikan masa depan generasi kita di Malaysia, atas rasa kesedaran sendiri dan membetulkan fakta yang dah di spin pihak tak bertanggungjawab..sedikitpun tak mengharapkan balasan, kerana segala perbuatan kita adalah dianggap ikhlas.


    teruskan menulis.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR