FOLLOWERS

Tuesday 29 November 2011

HELLO SAIFUDDIN !!! ANDA GOLONGAN MANA?







Sekalipun Umno mentadbir negara ini sejak merdeka, ahli Majlis Tertingginya Datuk Saifuddin Abdullah mengakui parti itu masih dikuasai ahli yang dianggap sebagai hardliner atau beraliran keras.

Bagaimanapun, katanya, kumpulan itu perlahan-lahan semakin mengecil dengan kehadiran golongan yang percaya pada tranformasi dan mahu membuat perubahan berdasarkan kehendak pucuk pimpinan parti.

Jumlah kedua-dua kumpulan itu kini masih lagi kecil, dan beliau berharap untuk melihat bilangannya bertambah.

"Sokongan terhadap reform (pembaharuan) - atau istilah yang Datuk Seri Najib (Razak) transformasi - saya lihat ia berlaku dalam tiga keadaan.

"Pertama, memang ada kumpulan dalam Umno yang percaya kepada tranformasi, dan mereka akan bercakap tentang tranformasi itu, sama ada Datuk Seri Najib bercakap ataupun tidak. Yang ini angkanya sangat kecil.

"Kedua, ada yang menyokong tranformasi, bila Datuk Seri Najib cakap. Bila Datuk Seri Najib cakap, dia akan sokong. Kalau Datuk Seri Najib tak cakap, dia tak sokong. Dan dia pun tak cakap.

"Yang ketiga dan lebih besar ialah (mereka) yang selesa dengan keadaan semasa dan merasakan apa yang Umno lakukan sudah memadai," kata Saifuddin ketika ditanya tentang cabaran pembaharuan Umno, yang terpaksa berdepan "orang lama" dan kumpulan "beraliran keras". Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Wah, wah, wah. Pandai betul MP ini menggolong-golong MP dan ADUN BN dan UMNO.

2. YB ini nak tunjuk pandai lebih. Sebab itu beliau selalu menaentang arus dan lidahnya dalam kebanyakkan masa merlidah pembangkang. Lebih tepat lagi lidah lelaki Y.

3. Bagi PG, MP ini pula tergolong dalam golongan keempat dan kelima. Iaitu golongan yang pandai bercakap dan kelimanya cakap lidah bercabang dalam banyak hal. Selalu tak mengaku apa yang telah dikatakan bila dikritik oleh MP kerajaan. maka dipusingnyalah dan akhirnya salahkan wartawan , kononya salah petik. Lihat ajelah kenyataannya dalam penagkapan siswazah semasa PRK atau pengantungan Aziz Bari. Selau campurtangan dalam otonomu Univerrsiti. Kemudian pusing balik bila ditegur oleh menteri atau rakyat terbanyak.

4. Boleh jalanlah Saifuddin. Anda tak siapa-siapa dalam UMNO pun. Dari dulu lagi pun iaitu dari UM lagi, lelaki Y lah sanjugan anda.

5. Kini dan selamanya pun, itulah anda. Kini menyorok sikit-sikit dan kemudian timbul sikit-sikit. Matlamat utama akhirnya ialah lekai Y jugalah destinasi politiknya. Kepada PM, singkirkan MP ini dari PRU 13.

Nota
: Lihat aje pendirianya. Isu BERSIH 3.0, isu Aziz Bari, Isu pelajar U yang ditangkap di PRK Ijok. hati-hati PM. Hati-hati dengan MP ini. Diani dua alam.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR