FOLLOWERS

Monday 7 November 2011

SEMBELIHAN KORBAN : INI SUDAH LEBIH !!!!!









Sekretariat Persefahaman dan Kerjasama Gerakan Dakwah (SPKGD) yang dianggotai oleh tiga badan bukan kerajaan (NGO) Islam iaitu Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) dan Persatuan Ulama Malaysia (PUM) meminta semua pihak menghargai sifat toleransi umat Islam.

Justeru, pihak SPKGD dalam satu kenyataan bersama, berharap tidak ada pihak yang cuba mencampuri urusan agama lain.

“Pihak Majlis Perundingan bagi Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia (MCCBCHST) seharusnya menghargai sifat toleransi penganut agama Islam yang tidak masuk campur hal ehwal agama lain. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Ini sudah lebih. Kalau anda tak suka agama dan budaya anda diganggu, jangan cuba mengganggu dan mengajar agama lain.

2. Kalau tak boleh bertolak ansur, buat negara sendiri dan duduk dalam hutan.

3. Kami juga boleh kalau nak ungkit. Boleh sangat bagaimana acara agama lain mengganggu agama Islam. Bunyi bising kerana upacara agama yang dibuat sesetengah agamadi kawasan perumahan. Perarakan yang menyusahkan pengguna jalanraya.

4. Itu kalau nak komplenlah. Tapi , itu semua kami terima kerana ia hak agama lain dan itu cara mereka menyembah. Jadi kami terima kerana mereka berhak dan bebas beragama di Malaysia ini. Malaysia juga , penganut agama lain yang punya juga.

5. Jadi , terimalah cara kami mengamalkan ibadat korban ini untuk dibuat di mana pun. Bertolak ansurlah. Kalau kami buat seperti anda juga dengan kompleh itu ini, mengenai agama anda, anda boleh terima ke?

6. Pakai otak sikit. Makin lama, makin besar kepala setengah puak ini. Nak besar mana lagi agaknya kepala mereka ini. Kepada pihak berkuasa...........jangan berdiam diri. Sesekali dan sentiasa hendaknya, kita menggunakan semua undang-undang yang ada bagi mengajar mereka ini , bagaimana hidup dalam negara berbilang kaum ini.

7. Makin lama, mereka nampaknya makin lupa............ Terkenang pulak ISA..............

4 comments:

  1. Jangan la bukak crite lain... komen yg ni dulu!

    PETALING JAYA, 7 Nov ― Datuk Paduka Marina Mahathir hari ini menyelar laporan-laporan media yang menggambarkan Seksualiti Merdeka seolah-olah sebagai festival seks bebas dan mengancam untuk menyaman jika perkara itu tidak diperjelaskan dan diputarbelitkan.

    Pada sidang media yang diadakan petang ini, anak bekas perdana menteri itu berkata, tiada perkataan yang dapat digunakan untuk menggambarkan perasaan marah beliau apabila program tersebut difitnah, yang jelas menerusi TV3 malam tadi, dan memberi amaran kepada pemberita dari stesen tersebut akan kesannya jika kenyataannya hari ini disalah petik.

    “Saya melihat pada wajah anda dan kami tahu siapa anda,” kata Marina di ibu pejabat Tenaganita di sini.


    Marina muncul di pejabat pertubuhan bukan kerajaan itu di Jalan Gasing di sini untuk memberi sokongan kepada empat rakannya yang dipanggil polis hari ini berhubung program itu, yang diadakan setiap tahun sejak 2008 tetapi menjadi kontroversi tahun ini dan diharamkan berkuat kuasa Khamis lalu.

    Mereka yang dipanggil polis hari ini ialah pengasas program Seksualiti Merdeka Pang Khee Teik, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenavasan, Pengarah Tenaganita Irene Fernandez dan ahli jawatankuasa Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah.

    “Saya berada di sini sebagai seorang penyokong sebab dua tahun lalu saya telah merasmikan Seksualiti Merdeka tanpa sebarang insiden,” katanya.

    Marina menjelaskan program itu bukan bertujuan menggalakkan seks bebas tetapi untuk membantu kumpulan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan traansgender) yang dipinggirkan memahami hak mereka dalam lingkungan undang-undang.

    “Ia adalah satu acara untuk menjelaskan dan mendidik tentang hak mereka dalam lingkungan perundangan, dan bukannya di luar lingkungan.

    “Saya sangat marah, sangat marah, tiada perkara untuk menggambarkan ke atas sesetengah pihak yang menganggap ini sebagai festival seks bebas. Anda tiada perkara lebih baik untuk dilakukan? Seks bebas memang tidak dibenarkan di sini... adakah anda gila (sehingga) boleh menggambarkan perkara ini?” kata beliau.

    Dalam pada itu, menurut Ambiga, kes itu disoal siasat di bawah Seksyen 298 dan 109 Kanun Keseksaan, dan juga di bawah Akta Polis berhubung kesalahan menyinggung sentimen agama seseorang.

    Ketika muncul selepas pertemuan selama 45 minit dengan polis, Ambiga mendakwa media membuat fitnah mengenai festival itu dan merujuk kepada TV3 atas kesilapan yang dilakukan.

    Bekas presiden Majlis Peguam itu kemudian mencabar stesen swasta itu agar menyiarkan kenyataan beliau hari ini dan tiga rakannya secara verbatim, dan jika tidak akan mengambil tindakan perundangan.

    “Saya mencabar TV3 agar melaporkan dengan penuh apa yang diperkatakan oleh Datuk Paduka Marina Mahathir. Saya juga mencabar anda menyiarkan segala apa yang saya katakan sekarang.

    “Anda mengelirukan publik. Anda memanggil yang ini sebagai festival seks bebas. Saya mencabar anda membawa setiap yang saya katakan atau tidak saya boleh menjamin anda, anda akan mendengar daripada peguam-peguam saya dalam isu ini,” kata beliau.

    Langsi - PG...hang taknak komen ke tentang penglibatan anak MahaFiraun hang sebagai penaung dlm isu Seksualiti Merdeka ni.....!

    Tak teringin nak bangkitkan nama MARINA MAHATHIR dlm hal ni... SIS pun terlibat sama, SIS pendokong kuat UMNgOk Be-eNd!

    ReplyDelete
  2. Baca ni... ade 2 nama anak pemimpin UMNgOk Be-eNd yang menjadi pendokong SIS....

    "Sisters in Islam" Dah Murtad?

    Sejarah "Sisters in ISlam" membuktikan kepada kita mereka menyokong segala yang Islam larang dan tentang.

    Dari ingatan Tulang Besi sahaja, "Sisters in Islam" telah:

    1.0 Menentang perlaksanaan hukum hudud di Terengganu sekaligus membantu usaha UMNO melemahkan PAS

    1.1 Menggunakan taktik kotor dan menyebarkan interpretasi bohong terhadap hukum hudud
    1.2 Membawa ajaran2 baru dan ganjil berkaitan hukum hudud
    1.3 Menakutkan wanita2 seluruh dunia berkaitan hukum Allah SWT
    1.4 Menyebarkan fitnah2 terhadap perlaksanaan hukum Allah SWT
    1.5 Menolak hukum rejam, sebat dan bunuh bagi orang murtad


    2.0 Mengubah ajaran Islam yakni membenarkan orang perempuan jadi imam solat kepada lelaki
    3.0 Menyokong amalan homosexual dan sodomi sedangkan jelas perkara tersebut diharamkan Allah SWT
    4.0 Mahu mengubah hukum Faraid dalam ISlam mengikut nafsu dan citarasa mereka.
    5.0 Menolak kewajiban menutup aurat ke atas wanita2 Islam
    6.0 Menyokong penggunaan nama bapa ke atas anak2 di luar nikah sedangkan Islam mengajar yang lain.
    7.0 Menolak keharaman murtad di dalam Islam atas alasan2 bodoh dan tidak berasas
    8.0 Menolak perlaksanaan Akta Syariah Wilayah Persekutuan hanya semata-mata pentafsiran cetek mereka semata-mata
    9.0 Menjadi musuh asasi kepada PAS dengan memberikan kenyataan2 jahil dan jauh menyimpang dari Islam


    Yang hairannya, ramai bekas2 anak Perdana Menteri menjadi penyokong tegar mereka i.e. Nuri Abdullah, Marina Mahathir dsbnya.

    Yang hairan lagi, harian2 utama jadikan mereka sebagai rujukan di dalam apa-apa isu berkaitan agama. Padahal, ahli2 "Sisters in Islam" ini jahil murakkan dalam hal ehwal agama Islam. UMNO juga senyap sunyi di atas aktiviti serta tindakan mereka ini. UMNO tidak pernah mengambil apa-apa tindakan ke atas mereka.

    WAJIB DAKWA SISTERS IN ISLAM DI MAHKAMAH SYARIAH ATAS TUDUHAN MURTAD
    8 November 2011 01:08

    ReplyDelete
  3. Awat TV3 tak tunjuk gambo Anak MahaFiraun, Marina Mahathir semasa Dato Ambiga diinterview dlm berita jam 8 mlm tadi yek... padahal dia ade kat sebelah Ambiga!

    Takcaye...tengok dalam post blog ni!
    http://manjongmari.blogspot.com/2011/11/isu-lbgt-kita-kena-berterima-kepada.html
    8 November 2011 01:18

    ReplyDelete
  4. Mungkin ada pembaca-pembaca mengatakan aku pun nak joint sekali LBGT (lesbian, bisexual, gay and transgender), Oii bukan macam tu....

    Sekejap tadi aku terpandang muka-muka dalam gambar diatas ni dalam berita TV, Marina Mahathir yang bagi statement kat press, ha ha... terbukti sudah anak betina Mahathir pun tumpang sekaki,, kalau dulu dia juga yang dok bagi sedekah kondom....

    Agak-agak hangpa kalau bukan Ambiga yang nak merasmikan acara tu, macam tahun 2009 Marina anak Mahathir yang rasmi,, ada tindakan ke tak dari pihak berkuasa, terutama Jakim, UMNO dan sekutu-sekutunya.... lu orang fikirlah. .baca DI SINI.

    Disebabkan Ambiga yang nak pi rasmi, UMNO tak lepas peluang, tetapi mereka dah terlupa atau terlepas pandang yang anak Mahathir ada sekali,,, ha..ha ambik ko UMNO,, ambik ko Mahathir, apa cerita kes Anwar dan pemandu Wan Azizah saudara Azizan...
    Anak kandung sendiri pun tak ketahuan,, belum cerita anak angkat Afghanistan lagi,,,, tak lama lagi nampaknya Mahathir akan dok lawan kacau taik la dengan Dr Hasmah,,, ,

    ReplyDelete

PETA PELAYAR