FOLLOWERS

Friday 14 October 2011

CAKAP AJE BERDEGAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Dipetik dari : Kickdefella



......................................Isu hudud sebenarnya satu barah membahayakan PAS, DAP dan Pakatan Rakyat. Keikhlasan PAS melaksanakan hukum hudud sentiasa menjadi persoalan kerana Nik Aziz sendiri sering mencari alasan untuk tidak melaksanakannya daripada menjadi hukuman hudud satu kenyataan di Kelantan. Sejak enakmen Kerajaan Negeri dipinda pada tahun 1993 untuk melaksanakan hudud, Nik Aziz lebih suka berdebat mengenai isu halangan-halangan yang diberi atau lebih jelas, bakal diberi kepada kerajaannya di dalam melaksanakan hudud. Yang peliknya, sikit sekali pula usaha disusun dan digembeleing kearah usana membolehkan hudud dilaksanakan. Mengapa?.......................................Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua
: itulah PAS. PG amat setuju dengan apa yang ditulis oleh Kickdefella. PAS ni dok asyik berbahas dan sibok nak salahkan orang aje. Tetapi perancangan ke arah nak laksana hudud tak pernah dibuat. Apa latihan dan bengkel yang dibuat untuk laksana hudud?


2. Kosong. Mana latihan untuk pengawai untuk laksana hudud? Hakim, pegawai penjara dan sebagainya. Undang-undang hudud PAS dah elok ke? Yang ada cuma sadoran aje dari undang-undang sivil yang ada. Contohnya Akta Keterangan, dan Kanun Prosedur jenayah Syariah pun dicedok bulat-bulat dari yang ada.


3. Cakap boleh lah. Hudud politik aje????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak gitu ?

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR