FOLLOWERS

Friday 7 October 2011

SIAPA CEDOK SIAPA NI !!!!








Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan bajet yang diumumkan kerajaan hari ini sebagai tidak realistik kerana tidak dapat menangani defisit belanjawan yang semakin bertambah.

Peningkatan defisit itu tidak pernah ditangani walau dalam bentuk perbelanjaan, kata Anwar lagi yang mengesyaki BN akan membentangkan satu belanjawan tambahan dalam tempoh tiga bulan akan datang.

"Jelas ia merupakan helah pilihan raya," kata ahli parlimen Permatang Pauh itu lagi yang mendakwa sebahagian daripada pengumuman dalam bajet dibentangkan perdana menteri hari ini dicedok daripada bajet Pakatan Rakyat. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Tak realistik? Bajet yang DS Najib bentangkan dicedok dari bajet PR? lawak-lawak.

2. Apa yang tak realistiknya? Kalau apa yang dibentang oleh DS Najib tak realistik, maknanya ada bajet lain yang lebih realistik. Mananya? Adakah bajet yang lelaki Y bentangkan tempoh hari iaitu yang berjumlah 25 muka surat tersebut realistik? Atau buku Jingga yang lebih realistik?


3. Pg lihat tak ada apa pun dalam keduanya baik bajet PR mahupun buku jingga. Hampas aje.

4. Isu keduanya, lelaki Y ini kata PM DS Najib mencedok idea dari bajet yang dibentang mereka. Betul ke? Siapa yang cedak siapa sebanarnya. Yang PG tahu, lelaki ini yang mencedok dari bajet yang dibentang oleh PM petang tadi. Lelaki Y ini tahu bahawa PM akan bentang bajet tersebut dan tahu serba sedikit maklumat mengenai bajet ini dari sumber kementerian kewangan juga. Biasalah. Gunting dalam lipatan. Lelaki Y ini, masih ramai sumbernya di Kementerian. Sebab itu lelaki Y ini bergegas keluarkan bajetnya 2 hari awal dari bajet PM DS Najib.

5. Jadi bolehlah mendakwa PM cedok dari bajetnya. Walhal, Bajet yang dibentangkan oleh PM telah disediakan berbulan lebih awal

6. Jadi siapa yang cedok siapa sebanarnya. ? Lelaki Y inilah kepala pencedoknya. Biasalah !!!! Semua perkara akan diliwatnya. Bukan tahu halal haram pun.

7. Esok kita lihat dan tonton lelaki Y yang sakit belakang ini yang akan bercakap 2 jam bagi bahaskan bajet. nak tengok dia sakit belakang atau tidak. Tapi silap hari bulan , dia datang dengan kerusi roda bagi nak " tele " keterangan Dr Thomas di mahkamah semalam bahawa lelaki Y ini mempunyai masalah tulang belakang yang serius. nak membongkok sembahyang pun tak mampu. Jadi sama-sama kita tontonnya.

8. Lawak-lawak. Kah kah kah kah kah!!!! Lawak terbaru lelaki Y. Kalau dah pandai sangat, buat le bajet sendiri untuk Selangor bagi tahu depan. Nak tengok juga bajet yang canggih dibentangkan............. Boleh ke?

8 comments:

  1. Kalau lelaki Y itu seorang pemimpin yg ikhlas dia tentu ingin menyampaikan sebarang akalan yang baik yang dia ada untuk diadaptasi oleh kerajaan yang akan melaksanakannya. Akalan yang baik untuk rakyat tentulah perlu dilaksanakan. Maka ia perlu disampaikan kepada pihak kerajaan supaya ia pasti jadi terlaksana. Tidak timbullah soal cedok dsb. Kalau lelaki Y menyduh menyelar cedok maknanya jelas lelaki Y tidak ikhlas dengan rakyat dan bukan bertujuan supaya perkara yang dia fikir adalah baik itu tetap berlaku untuk memberi kebaikan kepada rakyat.

    Satu lagi tuduhan / selaran ialah bahawa badget yang dibentangkan oleh kerajaan itu dikatakan sebagai tidak realistik. Cuba kita fikirkan betul betul munasabahnya. Adakah hajat yang dibentangkan oleh kerajaan yang bertanggong jawab melaksanakan pentadbiran dan pengurusan negara itu sebagai tidak realistik berbanding dengan sesuatu yang dibentangkan oleh pihak lain yang memang sudah tahu pihaknya tidak ada kuasa dan tidak bertanggong jawab melaksanakan pentadbiran dan pengurusan semasa negara. Mana lebih munasabah dikatakan sebagai realistik. Sesuatu yang datang dari pihak yang tahu dia kena laksanakan atau sesuatu yang datang dari pihak (lelaki Y) yang tahu dia tidak ada kuasa dan memang tidak layak melaksanakan.

    ReplyDelete
  2. Boleh pendek umor melayan peminat KY Jelly. Dah sifat pembangkang yg suka claim credit agar kelihatan cerdik. Yg jelas rakyat bakal menikmati faedah dari bajet yg dibentang oleh Najib bukan yg didodoikan oleh Nuar.

    ReplyDelete
  3. APA YG AKU NAK KATAKAN ADALAH BAJET INI SERATUS PERATUS CIPLAK DAN PALAGIAT DR MENIFESTO PAKATAN RAKYAT.

    SERATUS PERATUS MENIRU DAN PALAGIAT DARI PEMERINTAHAN NEGERI PAKATAN RAKYAT, MENIRU BULAT2 IDEA PEMERINTAHAN NEGERI PAKATAN RAKYAT...

    SEBELUM INI MANA ADA UMNO/BN BEGITU "PEMURAH" NAK BAGI BANTUAN TERUS KEWANGAN KPD RAKYAT, KECUALI BNTUAN JKM!


    UMNO/BN MELIHAT KERAJAAN NEGERI PR MEMERINTAH, MCM2 BANTUAN DIBERI KPD RAKYAT, MAKA DIA TIRU SEPENUHNYA, ATAU TIRU SEPARUH, ATAU TIRU SIKIT2, ATAU CIPLAK IDEA!!

    KERANA PEMERINTAHAN KERAJAAN NEGERI PR SANGAT ERAT DAN RAPAT SERTA MENGAMBIL BERAT HAL EHWAL RAKYAT...MEREKA BERI BANTUAN KPD RAKYAT..

    INILAH IDEA YG "DIPERHATI" DR JAUH OLH BN...

    KIRANYA BAJET INI ELOK DINAMAKAN "BAJET BUANG TABIAT NAJIB"..

    MANA ADA CEKAP BN MEMERINTAH, MRK SUKA TIRU KERJA ORG LAIN!!!

    "BAJET BUANG TABIAT" NAJIB!! DAH 54 TAHUN BARU "TERINGAT" KPD RAKYAT!!!!

    ReplyDelete
  4. pat pat siku lipat..sapacepat dia capat..
    tak kisah lah janji rakyat dapat.

    anon 10:03 merapu.. kasian

    ReplyDelete
  5. KENAPA NAJIB TAK UMUM BAJET UTK PROJEK PERMATA SI ROSMAH?

    TH LEPAS RM 100 JUTA ROSMAH DAPAT BUTA2...

    TP BAJET TAHUN INI NAJIB TAK KATA PUN BAJET TUK PERMATA? PELIK JUGAK!

    TP DIA MESTI SELIT2 JUGAK TU KAT MANA2 AGENSI SESUAI!!! TAK DE LAH PULAK NAJIB BERANI BUAT PENGUMUMAN MAUT TERUS TERANG!!!

    MESTI SELIT2 PUNYA

    ReplyDelete
  6. Betul tu Anon 10:03 & 12:30...

    Budget tahun lepas... pasal BikMama pakai underwear dan bra saiz XXL, siap umum pelepasan cukai utk spender & bra!

    BikMama mabukkan PERMATA... siap umum peruntukan PERMATA RM111juta tapi yg dicapai bukan permata kat tadika... PERMATA KAT JARI yg BikMama kemarukkan!

    Puak2 UMNgOk Be-eNd terutamanya si PG Hindu anak Omar ni dgn si Rakab memang mcm tu... TOTOK UMNgOk yg main ENGGEH je! Bajet yg ciplak dari PR dok tetap kata PR guna org dlm cilok bajet Be-eNd.... Dengo je la!

    Sekurang2nya terbukti begitu ramai kakitangan awam yg BENCIkan KERAjaan UMNgOk Be-eNd hingga sanggup membocorkan RAHSIA KERAjaan!

    Hidup PR... Kekuatan PR membuatkan UMNgOk Be-eNd terpaksa melayan keperluaan rakyat.
    JOM UBAH... dari 54 tahun yg diGULA-GULAkan kepada kesejahteraan yg lebih baik dgn PR

    ReplyDelete
  7. kah kah kah!
    hanya yg BaNgang jer blh percaya dgn UmNgok neh!
    kah kah kah!

    dan seperti biase la
    hindu neh terpaksa menjilat utk membuncitkan lg perut anak bini dia

    ReplyDelete
  8. kweng...kweng DSAI pejuang untuk orang Umno potong taring...kalau tak banyak bangunan akan runtuh lagi...rasuah je...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR