FOLLOWERS

Thursday 6 October 2011

JANGAN JADI PAK LAH UDAH LE !!!!!


Penghuni Gua
: PG naik rimas dengan " pembeharuan yang dilakukan oleh PM sejak dua tiga hari ini. Mula-mula juga mangkok Namawee kemudian hapus ISA dan nak kaji pulak akta mesin cetak. Semalam hapuskan akta Buang Negeri dan Akta Kediaman Terhad.

2. Merdekalah semua bapak ayam dan penjenayah yang dibuang daerah tu. Bukan main suka lagilah mereka ini. Apa pun alasan yang diberikan oleh kerajaan untuk menghapuskan semua undang-undang di atas PG tak setuju dan amat merimaskan. Semua penjenayah yang dibuang daerah dan dikenakan sekatan kediaman terhad bebas. Bukan sedikit ...............125 orang. Merdekalah mereka.

3. Nampak gayanya PM macam nak letak tali gantung ditengkok sendiri. Dulu Pak Lah dah bungkus dan dibungkuskan oleh rakyat dalam PRU 12.

4. Siapa rakyat yang untung bila semua ini dihapuskan? Hanya penjenayah dan mereka yang berkepentingan.

5. Ada kami untung apa-apa? Tiada. Sakit hati dan bimbang adalah. Ada ke , PM dan kerajaan pernah dengar keluhan kebimbangan kami di luar ini selama ini. Nampak gayanya PM dan kerajaan hanya melakukan dasar popular sahaja dan dilihat mengikut arus serta tarian pembangkang. Kami tak bangga langsung. Yang paling selekeh ialah apabila PM jumpa sikeparat Namawee rasis tu. Apa kejadahnya nak jumpa mangkok ini? Ada ke kerajaan dapat untung darinya?

6. Apa justifikasi sehingga PM sanggup jumpa beliau? Ini semua sebab punaisihat PM yang hanya membuta aje. Kerap beri nasihat salah kepada pmimpinan.

7. Sedih dan terlalu sedih.

8. Selepas ini , PG harapkan tiada lagi perubahan bodoh dan meloyakan akan dilakukan oleh kerajaan. Rakyat terbanyak melihat dari perubahan yang dilakukan oleh kerajaan ini , sebenarnya menampakkan kepandiran kerajaan. Nampak kerajaan amat lemah. Itulah yang terjadi kepada kerajaan Pak Lah dulu. Nampak bodoh dan rakyat hukum Pak Lah.

9. Adakah PM nakkan perkara yang sama berlaku ? Hati-hati PM. ..................Hati-hati. Hati kami amat terluka sekarang. Amat-amat terluka dan tersinggung.............JANGAN PERJUDIKAN HAL KESELAMTAN HANYA UNTUK POLITIK DAN UNTUK POPULAR. Kami tak bangga sikit pun dengan penghapusan dan pindaan undang-undang ini. Ingat tu PM. Kami tak bangga langsung. Amat-amat sedih.............................

10 comments:

  1. 125 org yg kena perintah ked terhad tu apa kesalahannya?? aku rasa kebanyakkan deme tu kes dadah, pelacuran, kongsi gelap. Memang dia orang ni kaki jahat tulin punya, bukannya kes politik.
    So buat apa dn apa kebaikannya tindakan ni? Aku harap blogger semua tengok latarbelakang 125 org yg sedang raya sakan dilubuk maksiat jenayah depa sekarang, apa kes dia orang.

    haram jadah punya.

    ReplyDelete
  2. 2x5 5x2 seperti Tun dun bodohwi

    ReplyDelete
  3. Assalam Bro

    Sekarang ni Najib popular di mata bangsa lain dan bagai gunting dalam lipatan kepada orang Melayu... Adakah Najib sedar yang dia dimainkan oleh punasihat2 yang berada disekelilingnya...? Apa keuntungan yang rakyat dapat bila Najib memansuhkan undang2 yang ada? Rasanya Tiada... Yang untung besar sipenyagak dan penipu... Apa yg boleh dibuat hanyalah tanggungjawab ahli akar umbi UMNO untuk menyedarkan Presiden mereka yang dilihat hanyut entah kemana... Adakah ahli akar umbi UMNO sedia berubah dan mengubah...?

    ReplyDelete
  4. Terima Kasih Najib, Pilihanraya akan datang Johor akan jadi Negeri Pembangkang!!!!

    ReplyDelete
  5. dah kronik dah najib ni...dok pikir2 nak pangkah sape pru13 ni ?pembangkang jangan harap la nak dapat undi aku...tapi kalau BN bodoh piang camni..time election aku lepak titiwangsa la..cam perkosa..ehh perkasa

    ReplyDelete
  6. samalah dengan aku pun. anon 0940

    ReplyDelete
  7. Ya betul, pemansuhan ISA, akta kediaman terhad dan akta mesin cetak serta AUKU adalah seperti PM jumpa Namewe juga, tiada impact dan untung pada rakyat marhaen. Tak buat pun tak apa, tapi buat akan dpt pelecehan drp rakyat je. Yang dok hingar adalah 2, 3 ekor mangkok pembangkang dan penjenayah tegar, Mereka tu yang seronok. entahlah .... apa yang hendak ditunjuk oleh PM dan kpd siapa dia nak tunjuk pun aku tak tahu. Dulu Dollah bebas al-jub, alih-2 dia salak balik dollah. harap PM jgn syok sendiri ye.

    ReplyDelete
  8. Perbuatannya tak menguntungkan Melayu semua memberi kelebihan kepada pendatang bawaan penjajah di Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  9. Najib ambil alih kepimpinan negara dalam keadaan Umno/Bn di badai oleh krisis keyakinan yang dahsyat!

    Kemarahan rakyat kepada PakLah, kenaikan harga minyak dunia yang melambungkan nilai barangan keperluan rakyat dalam negara.

    Kesemua beban ini tertanggung diatas bahu Najib yang mesti ditangani sebelum penggal pemerintahannya berakhir.

    Selain daripada melakukan transformasi ke atas negara dalam pelbagai bidang, beliau juga terpaksa berusaha untuk memenangi semula sokongan dari berbagai lapisan masyarakat majmuk menjelang PRU13.

    Najib sebenarnya tidak mempunyai banyak masa dan pilihan. Segala tindak-tanduk dan langkah yang di ambilnya, walau pun di lihat sebagai iltizam demi masa depan negara yang lebih gemilang, namun hakikat yang tidak dapat di nafikan ialah segala usahanya itu menjurus ke arah survival bangsa melayu yang mendokong agama Islam, Umno dan Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  10. Bebanan sebenar yg ditanggung dek NajisNazak dan UMNgOk Be-eNd adalah BikMama... cube tengok badan dia. Makkkk aiii! Macam Badak Serama...!

    Bebanan yg dibuat dek BikMama pada Najis...
    1. Isu Permata - bukan permata kat tadika tapi permata kat jari yg berharga USD24juta tu!

    2. Duduk kat hotel di Arab Saudi yg berpuluh ribu semalam.

    3. Konon lawatan rasmi ke US tapi pegi konvo anak...alasan lawatan rasmi!

    4. Lawatan rasmi ke Kazakhatan tapi pegi merisik bakal menantu...mcmana org gomen tak ikut. Bapak kencing berlari, anak kencing melompat le!

    5. BikMama lebih sudu dari kuah...dia PM ke laki dia? NajisNazak tu isteri BikMama ke???

    Wahai Pengundi Sume...sanggup ke berPM kan "PM yg diremote control dek Bini?"

    ReplyDelete

PETA PELAYAR