FOLLOWERS

Monday 10 October 2011

MENYELAM DI SOYA REEF DAN LABAS PULAU TIOMAN !!!!








































Penghuni Gua : Hari ini 9 okt 2011, PG dan rakan-rakan menyelam sebanyak 4 selaman. Selaman pertama jam 0900 pagi dan selaman kedua jam 1230 tengahari dan selaman ketiga jam 230 petang dan selaman keempat jam 430 petang.

2. PG dan empat orang rakan dengan seorang penunjuk United Kingdom bernama Botak telah menyelam di laut dalam. Kami berjaya menyelam di kedalam 41.9 meter iaitu lebih kurang 13 tingkat bangunan. Amat dalam. Selaman ini sekadar nak mencari pengalaman dan kami dah bersedia dengan apa yang berlaku.

3. Dalam perjalanan ke permukaan di kedalaman 8 meter , 2 ekor ikan Dolphin telah mengelilingi kami. Amat besar. Lebih besar dari kami semua. Kedua hariwan ini amat jinak dan begitu manja. Mujurlah " Botak " dapat dan sempat mengambil gambar kedua haiwan ini.

4. Menurut botak, beliau dah menyelam serata dunia dengan 2500 kali selaman. Tetapi ini pertama kali dalam hidupnya, berjumpa dengan dolphin semasa menyelam.

5. Esok nak menyelam di kapal karam pulak. Mungkin kedalaman 30 ke 35 meter.

2 comments:

  1. Tak lama lagi... dalam PRU13 ni nanti, blogger PG ni akan KARAM keLEMASan dalam laut bersama dgn kapal UMNgOk Be-eND.

    Boleh buat TUKUN!

    ReplyDelete
  2. Syabas kepada PG lah - taraf PG sebagai penyelam antarabangsa. Inilah yang dinamakan Malaysia boleh -dalam tu 13 tingkat dengan tekanan yang kuat. Itulah yang buat dolphin tu tertanya-tanya apahalnya begitu dalam.
    jaws takde kah?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR