FOLLOWERS

Tuesday 8 May 2012

PENDIDIKAN PERCUMA PAS ? !!!!! KAH KAH KAH KAH !!!!


Utusan Malaysia

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT



KETUA Pembangkang di DUN Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid tentu mempunyai alasan kukuh apabila menyatakan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) milik kerajaan Kedah, berhadapan krisis kewangan yang serius.
Apa tidaknya apabila pelbagai potongan daripada gaji kakitangan seperti untuk Perkeso, KWSP dan zakat tidak sampai ke akaun yang sepatutnya. Pelarasan gaji 13 peratus untuk kakitangan juga terpaksa ditangguhkan.

Bagi Awang, lebih mengejutkan apabila Kuin terpaksa menaikkan yuran pengajian kepada pelajarnya iaitu daripada RM60 kepada RM200 bagi setiap jam kredit mata pelajaran yang diambil.Itu baru sebuah kolej diuruskan oleh sebuah kerajaan negeri yang dikuasai pembangkang, sudah haru biru; belum pun menguruskan universiti.

Cukup jelas umpan pendidikan percuma yang diberikan kepada rakyat hanyalah sekadar umpan politik. Realitinya sudah pun cukup jelas, pembangkang sudah gagal merealisasikan konsep pendidikan percuma walaupun hanya mengendalikan sebuah kolej di Kedah.

Sudah sampai masanya mainan politik perlu berpijak di bumi nyata. Jangan menyogok rakyat dengan pelbagai ilusi yang akhirnya memakan diri.Rekod juga menunjukkan banyak janji pembangkang kepada rakyat gagal ditunaikan walaupun telah menguasai negeri tertentu termasuk Selangor.

Awang - Jelek

Penghuni Gua : kah kah kah kah !!!1 Pendidikan percuma ? Kah kah kah kah !!!!

2. PR dan PAS ini semuanya penipu aje. Kah kah kah kah !!!

3. Cakap tak serupa bikin !!!! Kah kah kah kah !!!

4. tahu cakap aje, tapi tak tahu buat !!! Kah kah kah !!!

5. Pandai berjanji aje, tapi tak tahu tepati !!! kah kah kah kah !!!

6. Hanya tahu pakai air liur dan lendiak aje !!! kah kah kah kah !!!

7. Amalannya tak ada !!!! Kah kah kah kah !!!!!!!!!!!!!!

8. Kepada PAS.... Basuh berak dan punggung sendiri lah !!! Kah kah kah kah kah !!!

1 comment:

  1. Aku rasa Polis patut tangkap BETINA ni..... memang dia yg mengAPI-APIkan sentimen Melayu! PG...aku mintak tolong agar nko war-warkan link ini, agar dia dpt ditangkap segera!

    http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2012/05/mahathirdengar-larrrr-ni.html

    ReplyDelete

PETA PELAYAR