FOLLOWERS

Thursday 26 March 2009

ELI : MANUSIA BERTUAH !!




MB selangor menyambung lagi cuti exconya yang menghadapi skandal gambar bogel. Bertuah sungguh exco ini yang dapat gaji buta sahaja. Tidak perlu bekerja tetapi memperolehi gaji melebihi 20 ribu ringgit ( termasuk elaun dan kemudahan lain ). Ini semua nasib seseorang. Tetapi dalam keadaan ekonomi meleset ini sepatutnya keadaan ini tak berlaku jika MB Selangor tidak melengahkan kes ini.


Kes Eli tiada sangkut paut dengan siasatan polis. Siasatan polis menjurus kepada siapa yang menyebarkan gambar bogel berkenaan. tapi dalam kes ini isunya moral iaitu hidup tanpa ikatan perkahwinan dengan seorang lelaki. Adakah perbuatan ini wajar dan boleh diterima oleh nilai, agama dan moral masyarakat Malaysia? Jadi jangan lengahkan lagi dalam membuat keputusan terhadap isu ini. Kelewatan ini nampak seperti bertujuan untuk politik. PR akan menghadapi pilihanraya kecil di 3 tempat dalam tempoh terdekat.


Jadi kelihatan MB Selangor tidak mahu membuat keputusan yang boleh menjejaskan pilihanraya ini. Saya pasti sekiranya PR menang 2 kerusi sahaja di pilihanraya di dua DUN Perak dan Kedah maka tiada tindakan lanjut yang akan diambil ke atas Eli. Jika keputusan pilihanraya ini PR kalah, maka Eli mungkin akan ditamatkan perkhidmatannya kerana dianggap liabiliti kepada PR. lihatlah nanti.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR