FOLLOWERS

Friday 27 March 2009

MEROKOK : YB NIK AZIZ KATE....................


Utusan Malaysia


Perokok lebih hina daripada lembu - Nik Aziz
27/03/2009 2:26pm

KOTA BAHARU 27 Mac - Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata umat Islam yang cuba menonjolkan keislaman mereka melalui pakaian jubah dan ketayap tetapi menghisap rokok adalah lebih hina daripada lembu.

Nik Aziz, yang juga Mursyidul Am PAS, berkata amalan menghisap rokok dikeji kerana diharamkan oleh agama dan doktor kerana ia memudaratkan kesihatan.

“Contohnya, lembu yang berak di tengah jalan tidak boleh diambil tindakan undang-undang kerana tidak mempunyai otak dan fikiran. Tetapi manusia yang mempunyai otak sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi agama dan kesihatan, apatah lagi dalam keadaan berpakaian melambangkan Islam (kopiah atau berjubah).





“Maka, mereka yang melakukan perbuatan (menghisap rokok) itu dianggap lebih hina dari lembu,” katanya ketika menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di sini,hari ini.

Nik Abdul Aziz berkata ada antara umat Islam yang mencuri-curi menghisap rokok di serambi masjid sambil bersembang sementara menunaikan solat.

Beliau mengingatkan umat Islam supaya menghentikan amalan yang dianggap jijik dan tidak berdisiplin itu. — Bernama


Penghuni Gua : A yo yo Tok Guru. Tok Guru bagi fatwa kamikaze tu. Penghuni Gua hisap rokok juga ni tapi tak ade le pula pakai kopiah , ketayap dan juga jubah . Selamat le juga Penghuni Gua dari jadi lembu yang Tok Guru cakap. Sebab aku tak pakai serban, ketayap dan jubah. Lega rasanya. Agak-agaknya Penghuni Gua ni macam apa pulak. Macam ni kot. Apache yang dah kantoi ( Lihat gambar. Jadi ini kot ).




Apa pun kalau pakai jubah, ketayap dan serban tapi masih memaki hamun dan memfitnah ( tuduh tanpa bukti ) sesama islam lagi berat hukumannya. Apa pulak jadinya Tok Guru. Ini lagi besar dosanya. Yang jadi lembu tu mungkin mereka jadi lembu seperti gambar di bawah. Lembu ini badannya separuh mekanikal. Isinya pun sedap juga rasanya. Badannya jadi warna warni tu sebab termakan racun kimia posporus yang dilepaskan oleh Zionis di Gaza baru-baru ni.


Bergurau sikit Tok Guru. Sesekali tu bagus juga. Kita ni hidup tak lama. Jadi sesekali tu kena le ada " sense of humor ". Baru hidup ceria.



Penghuni Gua : Akan ambil nasihat Tok Guru. Mungkin minggu depan Penghuni Gua akan STOP merokok. INSYAALLAHHHHHHHHHHHHHHH. AMINNNNNNN.BERHENTILAH MEROKOK. JIKA 没有ANDA 阿寒JADI LEMBU. 说TOK 大师聂阿齐兹

2 comments:

  1. -hahaha..
    -bt0l..bt0l...
    -bab mer0kok dia samakan ngan lembu...

    -bab perangai mcm lembu..
    -baring atas jalan mcm lembu...
    -x penah di ungkit...

    -er....
    -lupe...
    -"mereka" g0longan maksum..
    -hahaha..

    ReplyDelete
  2. dsini ada org perangai cam lembu

    http://www.youtube.com/watch?v=bjwufetlni8

    ReplyDelete

PETA PELAYAR