FOLLOWERS

Sunday 2 October 2011

BOLEH JALANLAH MCA .............BUAT SEMAK AJE !!!!








KUALA LUMPUR 2 Okt. - MCA sedia mempertimbangkan pertukaran kerusi dengan komponen parti Barisan Nasional (BN) dengan syarat calon yang dipertandingkan boleh memberi kemenangan kepada BN dalam pilihan raya akan datang.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, MCA juga tidak mahu mana-mana parti komponen dengan sengaja memohon pertukaran kerusi semata-mata untuk mendapatkan kerusi tambahan.

"Kami akan menyokong mana-mana parti komponen yang mempunyai peluang besar untuk menang,” katanya kepada pemberita pada satu sidang media selepas Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-58 di sini hari ini. - Bernama

Penghuni Gua
: Boleh jalanlah MCA. Jangan nak pusing lah. Cakap calun boleh menang. Mana MCA boleh menang kawasan Cina? Apa yang MCA dah buat perubahan sejak PRU 12. MCA dan pemimpinya hanya tidor dan makan kedarah serta jadi pacat aje.

2. Nak tukar dengan siapa? PG yakin , MCA hanya nak tukar dengan UMNO aje sebab hanya kerusi UMNO aje yang menjamin mereka menang. Boleh jalanlah.

3. PG cadangkan MCA tukar menukar kerusi MP dan DUN mereka dengan 2 lagi parti tidor iaitu PPP dan parti bapok GERAKAN tu. Mungkin BN boleh menang besar. Betul tak?

4. MCA, PPP dan GERAKAN ni, ada pun tak untung. Yang bagusnya , berambus aje dari BN. Semuanya beban kepada DS Najib dan BN. Buat semak!!!!!!!!!!!!!! Tak gitu ?

4 comments:

  1. soi lek ni memang kita tau dia suka jolok umno, dulu kata orang cina tak mau ketua orang melayu, pas tu cakap tak mau hudud,pas tu tak mau jawatan menteri, Mca tu penumpang je dalam barisan,pelakun video sex ni memang tak layak jadi calun pun apatah lagi menteri,lu mau apa lagi ugut umno nak keluar barisan dan bermacam lagi kerenah cina sekor ni, BOLEH JALAN DAH PELAKUN VIDEO SEX!!!!!

    ReplyDelete
  2. Kekadang ..Meniru ..menguna pakai cara-stail orang lain..Demi dek kerana utk kebaikan..menambah-baik kepada sesaorang itu sendiri.

    Kira ada untung le.!

    Seperti seumpama kaedah yg sedang di praktik kan oleh Pakatan Rakyat-(Pas,Pkr dan Dap.!!

    Masing2 mengunakan lambang-entiti sendiri.PR sengaja di tiadakan lambang , malah depa segan menghalal kan perkongsian secara berdaftar. Walaupun perkongsian/perhubongan telah mendatangkan Zuriat.Ia ini Kerusi2 dan Negeri2 yg telah di menangi dek hasil perkongsian hidup bersama.!

    Memang mrk muka tak malu ..tiada maruah ! Kerana mrk pun tak terikat secara rasmi nya atau di bawah satu lambang!

    Senario dewasa ini mencermin kan..niat2 bercanggah masing2. Jika ada isu2 atau masalah yg terbuntu jalan keluarnya. Kaedah meletakan calon dan memakai 'baju' sendiri (krn.tiada uniform).

    Menyatakan apa2 saja tanpa terikat pd mana2 entiti.

    Kaedah ini pun WAJIB di gunakan oleh..rakan2 BN..terutama nya UMNO.

    UMNO perlu bertegas "Talk and Act tough".! Asyik2 UMNO saja yg nak berGentleman..! sedangkan rakan2 lain(Gerakan,MIC,MCA,PPP dan yg lain2).Depa dok rasa depa masih relevant...tapi keadaan adalah sebalik nya.

    UMNO mesti bertegas tanpa berkompromi...lagi! Ni dah NAZAK ..dah laa ni masih kah nak berGentleman lagi.

    MIC,MCA,Gerakan PPP dan lain2..kalu depa nak ugut CERAI talak-lima(5) pun tak'pa . Kerana lagi pun...kaum2 Cina, India dan kaum2 yg separuh sana-sini..tu!!!Kebanyakan nya laa ni.. dah tak sokong BN dah!!

    Ini dunia Realiti ..bukan nya di-'awang-awangan atau kayangan.

    Bertindak lah berdasarkan ...keadah "Worse Case Senario.."

    ReplyDelete
  3. PRu13 nanti Mca rasanya memang tak ada harapan langsung!..semata-mata bergantung dengan Umno jer!

    Mana-mana kerusi Mca yang 50/50,..biar Umno je yang bertanding....tanpa bertukar kerusi.

    Bagi kerusi-kerusi Mca yang lain,..letakkan saja calon pro BN,..tak kira samada dari Mca atau dari komponen yang lain termasuklah dari Ngo atan individu.....asalkan popular dan boleh menang .

    ReplyDelete

PETA PELAYAR