FOLLOWERS

Monday 28 September 2009

BLOGGER HINA DYMM SULTAN PAHANG : SESUATU PERLU DILAKUKAN !

Dipetik dari blog : Warta Kerajaan Rakyat



Penghuni Gua : Pada pandangan PG Blog ini telah menghina DYMM Sultan Ahmad Shah secara melampau tanpa bukti hujung pangkalnya. Perkataan-perkataan yang digunakan amat jijik sekali dan sepatutnya sesuatu tindakan diambil terhadap penulis blog ini.

2. Perkataan-perkataan seperti " Apa daulatnya Sultan?, Daulat apa?, Kalau sultan menyundal " amat keterlaluan tanpa disahkan buktituduhan terhadap DYMM Sultan Pahang.

3. Diruangan komen juga : Satu komen dari seorang bernama " Wan " juga memaki hamun DYMM Sultan Pahang dengan kata-kata " Pergi Jahanam dengan Sultan Pahang".

4. Mungkin pada pandangan PG, sesuatu tindakan dari segi undang-undang patut diambil ke atas dua pihak ini yang kurang cermat serta biadap dalam tulisannya.

5. Alamat blog ini seperti berikut : http://kerajaanrakyat-news.blogspot.com/2009/09/di-mana-daulatnya-sultan-daulat-apa.html

Nota : Di siarkan sepenuhnya kandungan blog ini :

Saturday, September 26, 2009
Di Mana Daulatnya Sultan? Daulat Apa?

Saya terbaca tulisan seorang wartawan "Jangan terlalu suka mempertikaikan segala sesuatu sehingga tanpa sedar kedaulatan Raja-Raja Melayu sedang cuba diheret ke tahap yang rendah" di sini.

Alahai kenyataan jenis membodek ini memang memualkan. Hello, tolong beritahu di mana daulatnya sultan? Boleh dijadikan tambang ke Syuga ke daulat tu? Kalau sultan menyundal, apa cerita?

Posted by Admin at 8:19 PM
Labels: Raja

1 comments:
wan said...
pegi jahanam dgn sultan pahang!!

September 27, 2009 10:20 AM

7 comments:

  1. Payah nak kata apa, PG. Kalau blog tersebut salah kerana menghina Sultan blog PG pula saya lihat salah kerana menyebarkan penghinaan tersebut. Bukan ka?

    ReplyDelete
  2. anak haram mana kurang ajar ni..wong ni pun nak kena hentak sekali

    ReplyDelete
  3. Tuanku Sultan di Pekan kah? di Kuantan kah? di Kuala Lumpur kah? atau di London kah? sebelum ini, semasa ini atau selepas ini.

    TS Rahim Bakar baru saja meninggal dunia......

    ReplyDelete
  4. tolong la aku nak tgk sangat muka2 yg hina soltan ni. aku boleh bertaruh la diaorg ni bukan org melayu.

    salim

    ReplyDelete
  5. Salam PG.. Saya kurang membaca.. Rasanya kita semua tahu perihal penyokong umno terengganu (penyokong Idris Jusuh) yang menghina Tuanku Sultan Mizan dulu tu macam mana pula? PG tak cadangkan ambil tindakan sama kah? Macam mana pula kenyataan2 pemimpin2 umno yang menghina sultan2 Melayu semasa krisis perlembagaan 1983 dulu tuh? PG tentu banyak membaca tentang penghinaan2 tersebut.

    ReplyDelete
  6. Kalau nak cerita biarlah mengenai apa yang kita tahu betul. Kita faham asal puncanya. Janganlah benda2 yang polis siasat cari tak jumpa pun kita pandai2 buat tahu pula. Kes pindaan perlembagaan mengenai imuniti raja2 dulu tu kes teknikal kan. Tak payah nak ungkit2 dia dan gunakan dia sebagai kenvas untuk tutup tembelang2 semasa pula. Cerita cerita kita ni semua ada rekod kekal kan?.

    ReplyDelete
  7. jeebond, PG TAK KIRA SIAPA. BILA MENYENTUH INSTITUSI INI ATAU SEBARANG PERKARA SALAH TAK KIRA KERAJAAN KE ATAU PEMBANGKANG ATAU APA PUN PG DEDAHKAN. PG SETUJU DGN CHE LEH JANGOK. PINDAAN PERLEMBAGAAN DULU ADALAH BAGI MENJAGA TINGKALAKU DYMM-DYMM. BAGI MEMELIHARA TINGKAHLAKU ATAS SIKIT PERSENDIRIAN TUANKU. BUKAN MENHINA INSTITUSI INI. IA MEMELIHARA. DYMM MASIH KEBAL. KITA KENA MEMANDANG JAUH DAN DAN SECARA HALUS JIKA MEMBINCANGKAN PERKARA INSTITUSI INI. JANGAN FIKIR JANGKA PENDEK.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR