FOLLOWERS

Saturday 26 September 2009

PENJENAYAH KUGAN : MENGAPA NAK BISING SEKARANG ?





KUALA LUMPUR: Selepas lapan bulan kematian tahanan reman A Kugan, ibu mendiang, N Indra bersama dua peguamnya hari ini berusaha mendapatkan campurtangan pihak istana dengan menghantar satu memorandum ke Istana Negara. Indra bagaimanapun gagal menyerahkan memorandum itu. Indra, yang berada di hadapan Istana Negara kira-kira jam 11 pagi bersama kira-kira 20 penyokong, berhimpun kira-kira 30 minit sebelum disuraikan pihak polis.

Ketika ditemui pemberita di sebuah restoran di Brickfields, Indra berkata memorandum itu bertujuan menuntut pembelaan di atas kematian anaknya kerana sehingga ke hari ini tiada perkembangan tentang pembunuhan anaknya itu. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata polis berjaya menyuraikan perhimpunan itu tanpa sebarang kejadian tidak diingini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mengapa keluarga dan penyokong penjenayah ini ( sudah tinggal sedikit ) mula bising dan cuba menganggu DYMM Agung dengan masalah yang mereka cipta sendiri? Kemana pihak-pihak dan pejuang-pejuang penjenayah ini sekarang. Hanya tidak sampai 30 orang sahaja yang berkumpul di depan istana negara secara haram.

2. Mengapa mereka mula bising sekarang? Mengapa mempersoalkan tiada perkembangan lanjut berkaitan siasatan kematian penjenayah ini?
3. Mereka dan pejuang-pejuang hak asasi penjenayah inilah puncanya. Merekalah yang mengganggu tempat kejadian dan bahan bukti ( menyerbu bilik mayat ). Mereka inilah juga yang meminta post mortem kedua di buat oleh patologist pilihan mereka. Sekarang terdapat dua lapuran post mortem yang bercanggah.

4. Lapuran mana yang perlu diikuti. Mahkamah hanya menerima satu sahaja. Tidak dua. Pihak yang terlibat mencederakan penjenayah ini juga pasti terlepas kerana campurtangan pejuang-pejuang ini. Pihak berkuasa hendak menuduh mereka kerana mencedera parahkan penjenayah ini pun tidak lagi boleh berbuat demikian. Jika dituduh pun pastinya kes akan dibuang dan ditolak oleh mahkamah atas sebab gangguan terhadap bahan bukti ( mayat penjenayah ini di serbu ) dan juga terdapat dua lapuran post mortem. Kes mula menjadi lemah kerana ini.

5. Inilah jadinya jika ramai sangat pihak yang mahu menjadi juara dan menjadi polis tidak resmi. Maka sekarang terkontang kanting lah keluarga penjenayah ini ke hulu ke hilir melalak untuk pembelaan kononnya.

6. PG cadangkan kepada keluarga penjenayah ini pergi dapatkan dua Tim. Menteri, pihak Hindraf, Pesurohjaya Suhakam ( Dato Subramaniam ) dan juga Pejuang-pejuang hak asasi serta pemimpin politik yang mempergunakan mereka dahulu.

7. Mengapa hendak berjumpa DYMM Agung? Pergilah dapatkan pembelaan dari mereka di atas. Merekakan pejuang hak asasi tulen di Malaysia dan berkuasa atas segalanya?

8. Pergilah.

9. Ke mana agaknya menghilang mereka yang disebutkan di atas? Mungkin mereka semua sudah diam kerana motif dan objektif mereka sudah tercapai dalam menggunakan isu penjenayah ini. Maka sekarang , apa mereka peduli?

10. Padan muka!

3 comments:

  1. Aku pun nak tumpang sekaki!!,,..wekkk...pptuiii...PADAN MUKA!!!..pergi mampus le..baru tau sekarang..mana nak mengadu..mana dia HINDRAF???..aku dah masak ngan perangai bangsa ni!!!..betoi2 perangai lalang!!!..ikut mana angin kuat tiup...kalau tempat kerja.ada bangsa ni,pasti porakperanda dibuatnya...bodek pandai,kerja??..lingkup syarikat dibuatnya...

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Biasalah, kan PRK Bagan Pinang sudah dekat, inilah masa nak ambik simpati pengundi-pengundi India........

    ReplyDelete
  3. ni semua drama tahap pariah..tak perlu layan ler si india ni semua..cakap banyak...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR