FOLLOWERS

Thursday 10 September 2009

RONNIE LIU CUBA KORNER BARING LAGI : INGAT KITA BODOH KOT !


Malaysiakini


ADUN Pandamaran, Ronnie Liu akan menyiarkan senarai perbelanjaan peruntukan negeri bagi tiga kawasan seliaannya, menjelang menghadiri siasatan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) tidak lama lagi.

Selain DUN Pandamaran, Liu yang juga exco kerajaan Selangor, turut menyelia pembelanjaan peruntukan negeri tahunan RM500,000 bagi DUN Sungai Pelek dan DUN Sungai Panjang.

"Saya mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa tidak ada apa yang hendak saya sembunyikan," katanya dalam satu sidang akhbar di Shah Alam. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Nampaknya si gangster ini cuba corner baring dan nak mengelirukan kita semua. YB ini ingat kita semua ini juga bodoh sepertinya.

2. Isu didalam pembahagian peruntukkan DUN ini bukan kepada siapa projek itu di sasarkan tetapi isunya ialah kepada siapa projek itu di serahkan ( kroni ) , cara projek diluluskan, adakah projek itu mengikut speksifikasi, ada atau tidak penyelewengan, dan juga rasuah dari kontraktor yang dapat projek ini kepada tabung DAP.

3. Juga sebahagian peruntukkan ini menggunakan kepala surat kontraktor Bumi putra tetapi orang lain yang menjalankan projek juga yang menjadi isu ialah harga / jumlah sebut harga adakah menasabah dengan projek dan juga tidak lupa adakah 1 projek diluluskan dua kali peruntukkan.

4. Ini isunya. Yang SPRM siasat bukan ke mana atau untuk siapa projek itu. Itu bukan isu. Jadi tidak usah nak siarlah ke mana peruntukkan itu di salurkan. Ia bukan satu isu. Jangan nak tunjuk baik dan mengelabui kami semua.

5. Kami bukan sebodoh anda. SELCAT boleh le anda tipu dan SELCAT pun memang minta ditipu pun. Ia hanya sekadar wayang bagi menghalalkan tindakan dan bagi menutup isu ini dari pandangan umum dan hanya untuk menyelamatkan kerajaan PR sahaja.

6. Kepada SPRM: Teruskan siasatan. Lapuran SELCAT kelak tidak mengikat anda dan anda juga tidak perlu takut dengan SELCAT . SELCAT juga tidak membawa apa-apa makna dalam siasatan anda. Gunakan sepenuhnya kekuatan yang ada pada anda ( SPRM ). Jangan sesekali berulangnya tankapan pondan anda seperti dahulu.

7 comments:

  1. Kita pun kena bodoh jugak dik Be End, dah 50 tahun dah ....lagi tak sedar2....puihh! dah terang lagi berspot light huhu

    Khalid

    ReplyDelete
  2. Anonymous said...
    Kita pun kena bodoh jugak dik Be End, dah 50 tahun dah ....lagi tak sedar2....puihh! dah terang lagi berspot light huhu

    Khalid

    10 September 2009 19:04


    Kau ni memang bangang dan tak tahu nak bersyukur dengan apa yang ada..kau sekolah dekat atas pokok ke?... atau bangun atas usaha BN.

    Kau ni duduk kat indonesia ke...sampai kau tak tahu kemakmuran negara ni atas usaha BN

    Apa Tuan Guru kau tak ajar ke bersyukur?.....bangsat punya orang.

    setelah datuk,nenek, omak,bapak, adik-adik kau hidup dalam negara yang aman ni..itu pun tak tahu syukur.

    Inilah bangsa yang mudah lupa diri. tak tahu diuntung

    ReplyDelete
  3. Mungkin Ronnie tak terdedah dengan cara Audit membuat Investigation kut?

    Nanti banyak cotractor "2nd hidden books" dapat diselongkar, hah macam ini senang Income Tax nak cekop mereka mereka yang selama ini duk sorok figures?

    Seronok juga kalau dia declare.. Mungkin akan dapat menjana lebih pendapatan for IRD..

    Bota

    ReplyDelete
  4. Salam, saja nak tunjuk ketelusan, itu pun selepas kena cekup SPRM, kalau tak lebih lagilah korner dia......, macam cara geng konggelap buat laporan kewangan tahunan agaknya ye....

    ReplyDelete
  5. Budaya rasuah kan ke memang budaya orang cina. Tamadun mereka dah 6000 tahun, rasuah, gengsterism dan pelacuran memang budaya mereka. Kita diajar oleh mereka.

    Cakap retorik aja kononnya nak tersparent, telus, kontrak tender terbuka dll. Cuma nak mengabui mata rakyaat. Nanti senang dia kautim ngn konraktor2 pakat...dapat duit masuk kocek dan kontrak semua dapat kat orang bukan Melayu.

    Kalau bagi kontrak kat syarikat Melayu pun setakat "pinjam letterhead" itupun pasal takutkan Umno check!!!! Sedarlah kawan, tak ada orang lain yang boleh menolong kita kecuali kita bersatu, kalau tidak jadilah macam kat Thailand, Filipina dan Singapura.

    Memencilkan orang Melayu secara tersusun. Orang Pas & Pengkhianat PKR aje yang tidak mahu sedar2.......

    ReplyDelete
  6. eh ... ader saper2 yg suruh Roni buat menda tu semua ???? yg duk gabra semacam ni apa hal ????
    sabar uncle, simpan dulu ...... your turn will come !!
    tunggu jer inquest TBH selesai pas tu keluarkanlah segala bil, resit, quatation yg ko ader .... aku nak tengok saper yang lari malam..

    ReplyDelete
  7. ADUN PKR duk beli hamper sedekah kat anak yatim, beli dari supplier mana eh?

    Semua dalam hamper, kalau tak expire, dah hapak2 tak leh makan.

    Aduh, dengan anak2 yatim pun hampa semua nak corner, dispose barang2 tak laku dari kedai Cina guna duit tu ker!

    Cis! Dasar niat tak ikhlas!

    YatimPiatu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR