FOLLOWERS

Wednesday 22 July 2009

DAFTAR ANAK SETPOL ( ? ) : BIAR IKUT UNDANG-UNDANG !


Penghuni Gua : Semua nak jadi juara kaum. Semua nak berkokok dari kematian SETPOL.

2. Semua pihak sejak dulu sibuk memperkatakan tentang keadilan dan rule of law. Jadi didalam perkara mendaftar kandungan yang bakal lahir untuk diletakkan Setpol tersebut sebagai bapa bayi ini haruslah ditangani mengikut undang-undang.

3. Jika kelonggaran diberi ke atas kes SETPOL ini maka ia akan berjangkit dan akan diikuti oleh pasangan lain samada islam, Hindu, Buddha dans sebagainya. Isyarat yang salah juga dihantar kepada generasi muda bahawa kelahiran anak luar nikah dan perbuatan bersekududukan tanpa kahwin sudah dibenarkan dan diberi kelonggaran oleh negara.

4. Banyak implikasi sekiranya kebenaran diberi dalam kes ini seperti permintaan wanita MCA ini.

5. Kepada kerajaan : cukup-cukuplah berlembut dan mengikut desakan popular. Ikut undang-undang sekiranya kerajaan ingin rakyatnya mematuhi undang-undang. Jika kerajaan mengikut desakan maka selepas ini berbagai desakan lagi dalam berbagai perkara akan dibuat. Demo haram pun makin banyak. Semuanya atas desakan kerana mereka tahu kerajaan takut dan lemah apabila di desak.

6. Pertanyaan ! Apa istimewanya SETPOL ini? Apa sumbangannya kepada negara ? Perajurit / tentera yang merempat pun masih ramai memerlukan pembelaan yang setiap hari terpapar diakhbar. itu belum lagi kemelaratan rakyat yang dipaparkan dislot " Bersama Mu" di TV3 setiap minggu. Apakah ukuran keistimewaan SETPOL ini?

7. Jangan nanti kerajaan dianggap seperti pondan.................................................................Juga kepada MCA: selesaikan dan carilah jalan untuk selesaikan masalah MCA. Jangan jadi dubuk di Safari Afrika yang hanya bijak dalam mengambil kesempatan atas kesengsaraan orang lain. Menyampah.

Nota : Jika ini dibenarkan , jadilah seperti di negara barat, kehidupan bebas, anak luar nikah berjuta, tidak kenal pewaris, merosakkan jurai keturunan, pernikahan sesama saudara. Jangan sesekali beri isyarat yang salah. Undang-undang tetap undang. Jika ini dilonggarkan, beribu lagi anak tak sah taraf yang telah lahir sebelum ini , akan memohon perkara yang sama. Jika demikian, ia akan menyukarkan kerajaan di masa hadapan. Jangan melakukan sekali lagi kesilapan.

3 comments:

  1. What I can say bro.. Ini semua kerja gila. KENAPA dulu TUNKU BAGI KEWARGANEGARAAN kepada golongan pendatang ini. Merosakkan ...

    ReplyDelete
  2. engko ni mmg bodoh, mudah pening , elok la ko jadi penghuni gua. ko sorang je yg bodoh org memgangap org lain bodoh.

    ReplyDelete
  3. Biasalah Melayu tipikal macam anon diatas ni.Bila bab bukan Melayu beriya2 nak tunjuk simpati,cuba kena bangsa sendiri,haram..

    Simpati tu simpatilah,jangan nak berlebih2 pulak.Ini belum tahu salah sesiapa ,kenapa kerajaan kena ikut saja kehendak cina ni.Dia nak suruhanjaya kerajaan dah tubuhkan,malah PM siap janji nak bagitau sendiri keputusan siasatan kpd keluarga simati.Kerajaan Selangor siap tanggung semua perbelanjaan pengkebumian.Malah ada cadangan supaya kerajaan negeri Selangor menanggung tunang dan bayi dlm kandungan itu kalau tak silap semasa perhimpunan di stadium kelana jaya.

    Macamana kalau siasatan menunjukkan teoh mmg bunuh diri atau dibunuh oleh pihak tertentu yg bukan SPRM,mahu meracau lagi puak2 ni tak puas hati.

    Kes ini terlalu sangat disensasi dan dipolitikkan walhal banyak lagi pihak lain yg perlu pembelaan dipandang sepi semata2 kerana tidak ada parti politik yg boleh mengambil keuntungan.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR