FOLLOWERS

Sunday 19 July 2009

RESTORAN PALSU : LAPURAN PALSU WARTAWAN HARIAN METRO !









Penghuni Gua : Lapuran berkenaan restoran seksi oleh akhbar Harian Metro rupanya lapuran palsu . Ini disahkan oleh SACII Ku Chin Wah Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Kuala Lumpur.

2. Kepada PG: wajar tindakan undang-undang di bawah akta Multimedia dikenakan ke atas wartawan ini. Juga kepada Harian Metro, ambil tindakan terhadap wartawan ini dengan menamatkan kerjaya nya di Harian Metro.

3. Tindakan wartawan ini boleh merosakkan nama negara, merosakkan reputsai akhbar berkenaan dan juga kepada agensi penguatkuasa seperti polis yang dilhat seperti membenarkan perbuatan jenayah restoran ini.

4. Apa komen NUJ? Didik ahli anda dengan baik dan berhemah. Kebebasan, kebebasan juga tetapi jangan mendapat kesenangan dan kemewahan dari penderitaan orang lain. Itulah yang ungkapan ahli falsafah kepada wartawan selama ini. Tetapi bukan semua wartawan sedemikian.

5. Dulu pun ada sekali wartawan US yang mendapat anugerah Putliser hanya dengan satu lapuran dan tulisan palsu. Kemudian anugerah itu ditarik balik.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR