FOLLOWERS

Sunday 19 July 2009

PENGEBOMAN JAKARTA : PAS HANYA HANTAR TAKZIAH PADA SUSILO !






Penghuni Gua : Itu aje ke yang boleh difikir dan dicakapkan oleh PAS?. Itu je ke kepandaian PAS.?

2. Sekadar hantar ucapan takziah, sesiapa pun boleh hantar. Sekadar nak tunjuk kita simpati tak payah le. Buat semak dan menunjukkan kita hipokrit.

3. Sepatutnya PAs hantar takziah dengan cadangan dan contoh bagaimana Malaysia telah dan sedang dan akan dibuat oleh Malaysia untuk menangai kegiatan pengganas ini. Ceritakan bagaimana anak TGNA pun terlibat sama dan di ISA kan selama 2 tahun. Jika tidak kejadian sama sudah pasti berlaku di negara ini seperti mana di Indonesia semalam.

4. Ceritakan bagaimana bagusnya ISA dan kewajaran Indonesia juga mempunyai akta yang serupa dengan ISA. Jika tidak perkara ini tidak akan berakhir. Ceritakan kebaikan ISA.

5. Atau boleh juga ceritakan sebaliknya bahawa kerana ISA yang telah menyebabkan Malaysia selamat dari pengeboman seperti di Indonesia maka PAS mendesak dan akan berdemo haram pada 1 ogos ini untuk memansuhkannya. Ini kerana ISA telah berjaya menyelamatkan Malaysia. jadi PAs menentang kerana nak Malaysia hancur seperti Indonesia.

6. Kepada PAS, hantarlah ucapan takziah dan cadangan serta pandangan seperti di atas berserta dengan contohnya sekali.

7. Biar mereka tahu bodoh tak bodohnya PAS.

8. Masih tergiang-ngiang pesanan ( dengan penuh sebak ) bekas Ketua Polis Indonesia Dai Bachtiar ( sekarang ini Duta Indonesia ke Malaysia ) agar Malaysia dan pemimpinnya menjaga ISA ini dengan baik seperti menjaga anak. Jangan kata nak mansuh, meminda pun dengan sebak dan air mata berpesan jangan sesekali Malaysia jadi bodoh seperti Indonesia kerana tiada ISA.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR