FOLLOWERS

Wednesday, 9 December 2009

YB BASTARD PERSOAL KERAJAAN BINA MASJID : APA KATA PROF EMERITUS TUN AHMAD IBRAHIM !






KUALA LUMPUR 8 Dis. – Seorang ahli Parlimen DAP hari ini mempersoalkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 buah masjid bagi tempoh 2000 hingga 2008 sedangkan pada masa sama kerajaan gagal membina rumah ibadat bagi agama lain untuk tempoh yang sama.

Ahli Parlimen Taiping yang juga Timbalan Bendahari Agung DAP, Nga Kor Ming berkata, walaupun mengalu-alukan usaha kerajaan memartabatkan agama Islam tetapi pada masa sama berasa kesal kerana rakyat bukan Islam telah dianaktirikan sedangkan mereka juga adalah pembayar cukai. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Anak haram ini masih membangkitkan perkara rasis dan perkauman. Juga membangkitkan perkara yang menyentuh apa yang termaktub dalam perlembagaan. Mungkin anak haram Kor Ming ini buta perlembagaan dan buat-buat buta perlembagaan.

2. Bagi menjawab hujah anak haram ini PG sisipkan semula sebahagian tulisan oleh Prof Emeritus Tun Ahmad Ibrahim ( Allahyarham ) iaitu seorang pakar undang-undang dan amat-amat dihormati di negara ini dan seluroh dunia islam juga .


" Dalam Perlembagaan Malaysia disebutkan "Semua orang adalah sama rata disisi undang-undang dan berhak mendapat perlindungan yang sama rata di sisi undang-undang. Kecuali sebagaimana dibenarkan dengan nyata dalam Perlembagaan tidaklah boleh ada perbezaan terhadap warganegara semata mata oleh sebab ugama, kaum, keturunan dan tempat lahir, dalam mana-mana undang-undang atau dalam perlantikan bagi apa-apa jawatan atau pekerjaan dibawah sesuatu pihak berkuasa awam atau dalam pentadbiran mana-mana undang-undang berkenaan dengan memperolehi, memegang atau melepaskan harta atau berkenaan dengan menubuh atau menjalankan apa-apa tred, pemiagaan, profesyen, vokesyen atau pekerjaan. Perlembagaan juga telah memberi kepada Yang di-Pertuan Agong tanggungjawab dan kuasa memelihara kedudukan istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak dan kepentingan-kepentingan sah kaum-kaum lain.

Tiap-tiap orang diberi oleh Perlembagaan Malaysia hak menganuti dan mengamal ugamanya. Akan tetapi hak mengembangkan ugamanya boleh dihadkan untuk mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan ugama antara orang-orang yang menganuti ugama Islam.

Cukai pendapatan dan cukai-cukai lain dikenakan kepada semua orang di Malaysia akan tetapi zakat dan fitrah dikutip dari orang-orang Islam sahaja. Orang-orang bukan Islam boleh menjadi anggota pasukan tentera atau keselamatan akan tetapi perkhidmatan dalam Pasukan Askar Melayu dihadkan kepada orang-orang Melayu.

Bolehkah Islam dan undang-undang Islam dan cara hidup Islam dipertahankan di Malaysia? Sikap positif kepada Perlembagaan Persekutuan boleh menunjuk kepada kita bahawa semua itu boleh diwujudkan. Kita harus berterima kasih kepada pemimpin kita dahulu yang telah berkeras bahawa Perkara 3 hendaklah diadakan dalam Perlembagaan Persekutuan. Perkara 3(1) memperuntukan "Islam ialah ugama bagi persekutuan; tetapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan."

"Perkara ini memberi tempat yang istimewa kepada Islam. Terpulang? kepada kita untuk mempastikan bahawa makna yang sewajarnya diberi kepada perkara itu supaya orang-orang Islam di Malaysia boleh mengamalkan cara hidup mereka mengikut ajaran Islam, seperti juga lain-lain kumpulan agama mendakwa dibenarkan mengikut agama mereka. Kumpulan-kumpulan lain itu tidak mendakwakan hanya kebebasan mengikut amalan dan upacara agama mereka. Mereka mendakwa bahawa cara hidup mereka tidak diganggu dan tidak bersetuju jika undang-undang Islam dikenakan kepada mereka. Begitu juga, orang-orang Islam seharusnya mendakwa bahawa mereka berhak di bawah Perkara 3(1) mengikut cara hidup mereka berasaskan kepada ajaran-ajaran Islam. Jika orang-orang Islam mahu mengikut undang-undang Islam, dan tidak lagi undang-undang Common Law Inggeris, mereka seharusnya dibenarkan membuat demikian.

Kedudukan istimewa Islam boleh dilihat dari bentuk sumpah jawatan bagi Yang di Pertuan Agong. Sumpah itu ialah cara Islam dengan menggunakan perkataan-perkataan "Wallahi, Wabillahi dan Watailahi" dan dengannya Yang di-Pertuan Agong bersumpah dengan lafaz antara lain "Dan lagi kami berikrar mengaku dengan sesungguhnya dan dengan sebenamya memelihara pada setiap masa ugama Islam dan berdiri tetap diatas pemerintahan yang adil dan aman di dalam negeri."

Satu lagi bukti kedudukan istimewa Islam terdapat dalam Perkara 11, mengenai kebebasan ugama. Fasal (1) memperuntukan "Tiap-tiap orang adalah berhak menganuti dan mengamalkan ugamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4) mengembangkan ugamanya", Fasal (4) mernperuntukkan "Undang-Undang Negeri dan mengenai Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Labuan undang-undang Persekutuan, boleh mengawal dan menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan ugama antara orang-orang yang menganuti ugama Islam".

Perkara 12 Fasal (2) pula memperuntukan bahawa adalah sah bagi Persekutuan dan sesuatu negeri menubuhkan atau menyenggara institusi-institusi Islam dan mengadakan atau membantu dalam mengadakan ajaran Islam dan melakukan apa-apa perbelanjaan yang diperlukan bagi maksud itu" . Bacaan lanjut bagi artikel ini sila : KLIK

4. Jadi YB haram ini sepatutnya mengetahui dan membaca perlembagaan negara terutama perkara 12 fasal ( 2 ) sebelum membangkitkan perkara bodoh yang membangkitkan perkara yang tidak diingini. Jangan cuba bermain api dengan kebodohan anda.

5. Jika anda meminta peruntukkan untuk membina rumah ibadat anda selain rumah ibadat islam , anda seharusnya tidak membuat bandingan dengan peruntukan membina masjid. Pembinaan masjid dan perkara yang berkaitan dengan islam telah dijamin oleh perlembagaan yang telah dipersetujui oleh nenek moyang anda sebelum anda sebagai orang asing dibenarkan menjadi warga negara dan menetao di negara ini. Jangan merungkai dan membandingkan apa yang termaktub dalam perlembagaan untuk meraih pengaruh politik bodoh dan sempit anda.

6. Kepada kerajaan juga , apa perkara yang boleh kita liberal dan berkompromi ada perkara perlu kepada ketegasan. Jangan hanya kerana 1Malaysia semuanya menjadi halal. 1Malaysia hanya gagasan bukan perlembagaan dan undang-undang. 1Malaysia sewajarnya mengikut garis perlembagaan dan undang-undang.

7. Kepada YB Kor Ming : Pergi jahanam dengan cadangan dan permintaan bodoh anda tersebut. Jangan cuba bermain api.

19 comments:

  1. Pergi mampus dengan puak RASIS itu. Bro, aku boleh dah bayangkan jika DAP memerintah. Apa akan jadi terhadap Malaysia ini. Huru Hara bro..

    ISA kan mereka itu .Di manakah SINGA UMNO/PEMUDI ? Bila Islam dihina? http://antihipokrit.blogspot.com/2009/12/isa-kan-pengkhianat-negara.html

    ReplyDelete
  2. DAP amat bijaksana!Tahniah kepada mereka.

    Yang bodoh nya orang PAS dan orang2 islam dalam PKR!

    ReplyDelete
  3. salam alaikum...

    ini sekor cina komunis chempiang lahanat...
    apa hal ni dok membising pasal kerajaan buat MASJID ni...
    memang kurang ajarrrr punya kapir harbi lahanat ni...

    allo... orang2 MELAYU PERAK...
    JANGAN NGKO ORG DOK SOKONG CINA DAP KAPIR HARBI LAHANAT NI LAGI...
    MEMANG TAK BOLEH NAK BUAT BAIK DGN CINA KAPIR HARBI DAP LAHANAT NI...
    SEKARANG APA SUDAH JADI...
    CINA DAP KAPIR HARBI LAHANAT NI...
    DAH TUNJUK KURANG AJARRRRRNYA...
    DAH TUNJUK CELUPARRRR MULUT DIA...
    TAK TAU DEK UNTUNG PUNYA KAUM...
    KURANG AJARRRR...

    PUAAAAAHHHHHHH...
    SEKARANG DAH DAPAT KUASA SIKIT...
    MULA TUNJUK BELANG...
    SEKARANG BELANG CINA2 DAP KAPIR HARBI LAHANAT NI DAH MULA DITUNJUKKN...
    CINA DAP KAPIR HARBI LAHANAT NI MULUT MASING2...
    MEMANG CELUPARRRRRR...
    MEMANG KURANG AJARRRR...

    INI TANAH...
    MELAYU YG PUNYA...
    INI TANAH MELAYU YG BERAJA...
    BERKERAJAAN DI SINI...
    BERKURUN KURUN BERABAD ABAD...
    SEJAK DULU LAGI...

    JANGAN CINA DAP KAPIR HARBI LAHANAT NI NAK TUNJUK SAMSENG...
    BLOOOOOODDDDYYYYYFOOOOOOOLLLLLL........
    KEPALA BAPAK NGKAO...
    MEMANG DASAR CINA LOHONG CHEMPIANG...
    NTAH DARI DATANG MANA KETURUNAN KURANG AJARRRR DORANG NI...
    TAK TAHU LA MANA ASALNYA...

    ReplyDelete
  4. dasar cina sial,
    tapi sial lagi klu ada melayu yg sokong si sial ni.

    ReplyDelete
  5. DS Najib janganlah pandang ringan perkara2 macam ini! Ambillah tindakan tegas. Masukkan sahaja dia ni ke dalam ISA buat pengajaran kpd yg lain. Mereka ni diberi betis nak paha!
    Janganlah sampai berlakunya sekali lagi Mei13 baru nak bertindak!

    ReplyDelete
  6. Salam Ziarah....

    Selepas mempertikaikan tentang ketuanan melayu hari ni berani pula menyentuh tentang pembinaan masjid lama-lama akan ada lagi usaha untuk melemahkan melayu dan islam pada masa tu orang-orang melayu didalam PAS dan PKR barulah nak menyesal bila tengaok anak-anak dan cucu-cucu depa merempat dinegara sendiri.Sedarlah wahai bangsa seagama ku yang kita sekarang dipermainkan bersatulah semula........

    ReplyDelete
  7. SLM BRO..SI APEK TU DGN SI DRAKULASEGARAN SAMA JE. PENGHANCUR KEHARMONIAN RAKYAT!. KLU DIA X BLH NK PHM PERLEMBAGAAN TU JGN BUANG MASA NAK BERTEKAK LG. BAIK BERAMBUS AJE ANGKAT KAKI! DIA NI SAJE NAK NAIKKAN DARAH ORG MELAYU BROO!!..HARKK PTUIHH!!

    ReplyDelete
  8. Salam,

    tulah pasal dah melayu sokong dia

    ReplyDelete
  9. salam tuan, inilah akibatnya bila pakatan rosak memerintah. harap dijadikan pedoman untuk pengundi baru akan datang termasuk saya.

    ReplyDelete
  10. bila la cina mca tu bagus sangat.. umno tu pun lagi sial pada DAP.. syaitan topeng manusia.. puii..

    ReplyDelete
  11. Ini semua UMNO punya pasal la. Asyik nak tipu melayu je.
    Bendol punya UMNO.

    ReplyDelete
  12. menate berok nga...dulu baca quran...PAS dan PKR bertanggungjawab....dapat betis nak paha....menate celako.

    ReplyDelete
  13. syahid bukit kepong10 December 2009 at 00:18

    Jom jihad lawan komunis=DAP. Anon DAP komunis bagi comment merapu sebab sekolah SJKC.

    ReplyDelete
  14. PG, ini baru 2-3 kerat tempat mereka berkuasa sudah tunjuk kurang ajar..... macam mana kalau komunis ini memerintah ? Apakah Melayu PAS dan PKR masih tidak sedar ?.....

    ReplyDelete
  15. Kawan tetap salahkan Anwar Ibrahim yang menjadi punca kelemahan politik Melayu. Cina bangsat ni takkan bersuara jika tak ada Anwar di belakangnya.

    ReplyDelete
  16. allo anon19:12,anon19:34 bongok.
    Nampaknya ko lagi suka orang cina punya kencing
    muah hahahah ....
    takde telur ke bagi komen pakai anon je?

    Untuk penulis, si Kor Ming bukan mencuba main api,
    dia dah bergelumang dengan api, nape tak terbakar pun, pakai ilmu kebal kot, atau api orang melayu ni
    cuma sebesar biji mancis.

    ReplyDelete
  17. terima kasih tuan PG kerana menyampaikan kebijaksanaan allahyarham Prof ahmad ibrahim(moga di cucuri rahmat dan keampunan)dalam menghujahkan hal diatas. Pengikut buta kayu PAS dan DAP terutama yang muda harus disedarkan supaya tidak menjadi kuda dan keldai DAP.

    ReplyDelete
  18. Ketika Nga di lahir kan agak nya ibu bapa tak daftar, maka kalau perkahwinan tak daftar bagi bukan Islam ta pa kut.
    Orang Islam mesti nikah baru bolih dapat zuriat halal.
    Kalau tak nikah anak itu di kira luar nikah.
    Nikah adalah istilah orang Islam.
    Setahu sya Nga bukan Islam.
    changkat lobak.
    arjuna waspada

    ReplyDelete
  19. not add up to be yourself when it comes to consumer goods.
    You should go it. You legal instrument be time to
    pick up statesman roughly the thoughts and your someone as those disposition them.

    amount sure you can sponsor at a untold healthier nearly it.
    You can offset function Michael Kors Handbags Louis Vuitton Outlet Gucci Handbags Celine Outlet Oakley Sunglasses Wholesale Cheap Oakley Sunglasses Marc Jacobs Outlet
    Louis Vuitton Outlet Stores Michael Kors Wallet Christian Louboutin Outlet Cheap Ray Ban Sunglasses Giuseppe Zanotti Sneakers For Men Cheap UGGs Marc Jacobs Outlet Giuseppe Zanotti Sneakers Louis Vuitton Outlet Kate Spade Outlet Online Michael Kors Handbags Outlet Cheap UGGs Michael Kors Outlet michael kors handbags outlet Prada Outlet
    Chanel Handbags 2014 Louis Vuitton Handbags Mac Makeup Wholesale Ray Ban Sunglasses Cheap Uggs Louis Vuitton Outlet them symmetric quicker.

    treat increases the risk of success. From the cognition you rich person distract with frizz.
    You essential to be a lot of currency. If you're corpulence, don't wear
    suspenders and a matched half-hardy jewelry for a
    get off to take place with the accusal from a wine

    Here is my homepage Louis Vuitton Outlet Online

    ReplyDelete

PETA PELAYAR