FOLLOWERS

Tuesday 8 December 2009

LAYANAN BARAT TERHADAP ISLAM : FIKIRKANLAH !

MENARA masjid berwarna biru iaitu Pusat Kebudayaan Turki berlatar belakangkan menara gereja di bandar Wangen Bei Olten di Switzerland. Keputusan pungutan suara negara itu yang mengharamkan pembinaan menara dikecam ramai. - AFP

Utusan Malaysia

8 Dis 2009

Switzerland undang serangan al-Qaeda

TRIPOLI 7 Dis. - Pemimpin Libya, Muammar Gaddafi berkata, keputusan pungutan suara di Switzerland untuk mengharamkan pembinaan menara baru masjid hanya akan mengundang tindakan al-Qaeda melancarkan serangan di Eropah.

"Mereka (Eropah) hanya berpura-pura memerangi al-Qaeda dan menentang keganasan, padahal mereka baru sahaja memberikan 'khidmat terbesar' kepada pertubuhan itu," kata beliau, menurut laporan agensi berita rasmi, JANA semalam.

Gaddafi dengan nada menghina turut menggambarkan Switzerland sebagai 'mafia dunia'.

Dalam pungutan suara 29 November lalu, lebih 57 peratus pengundi Switzerland menyokong usul kem berhaluan kanan untuk mengharamkan pembinaan menara baru masjid di negara itu. Keputusan tersebut telah mencetuskan bantahan keras daripada masyarakat antarabangsa yang menganggapnya sebagai menandakan sikap tidak bertoleransi terhadap agama.

"Militan al-Qaeda kini berkata kepada umat Islam, 'kami sudah memberi amaran kepada kamu bahawa mereka adalah musuh kita. Tengoklah apa yang mereka lakukan di Eropah dan sertailah kami untuk melancarkan jihad menentang Eropah'," kata Gaddafi.

Beliau yang berucap pada majlis akademik di Zliten, 160 kilometer ke timur Tripoli semalam, berkata, negara-negara Islam kini sudah ada hujah untuk tidak membenarkan pembinaan gereja-gereja baru.

"Saya tidak fikir ada negara dalam dunia Islam akan membenarkan pembinaan gereja mulai sekarang," ujar Gaddafi.

Beliau memberi amaran kepada Switzerland mengenai kerugian ekonomi berpunca daripada perbalahan dengan dunia Islam.

"Kamu perlu memikirkan kepentingan kamu, kerana kamu memerlukan gas, pelabuhan, sumber laut, tenaga solar dan pelaburan," kata Pemimpin Libya itu.

Hubungan Tripoli sendiri dengan Bern menjadi keruh berikutan insiden anak lelaki Gaddafi, Hannibal dan menantunya ditahan sementara di Geneva pada Julai 2008 selepas dua orang gaji mendakwa mereka didera oleh pasangan itu.

Dua ahli perniagaan Swiss ditahan di Libya sejak insiden tersebut. - AFP

Penghuni Gua : Lihat dan hayati kata-kata Gaddafi. Inilah kebebasan cara barat. Jika negara islam , melakukannya dikatakan tidak bebas dan diskrimasi agama. Jika mereka?

2. Inilah yang akan terjadi jika menyokong islam liberal dan kebebasan yang diperjuangkan oleh sesetengah pihak di Malaysia yang begitu menyanjung kebebasan cara barat.

3. Kata-kata Gaddafi itu perlu dihayati dalam berbagai kontak. Hayatilah dan tafsirlah. Itulah yang akan terjadi. Kita ini nak liberal sangat. Hal-hal yang nyata dalam perlembagaan pun nak diubah. Lihatlah di barat atau di negara mana pun. Apa layanan mereka ini pada rakyat mereka sendiri yang beragama islam?

4. Apa komen PAS dan PKR?

5. Banyak yang tersirat dari kenyataan Gaddafi tu. Fikirlah secara mendalam................Sekarang ini pun dah ramai pun yang dah besar dan naik kepala....

4 comments:

  1. Salam,

    Di Malaysia ni jangan kata Gereja Terbesar, Kuil terbesar dan kuil2 haram yang bersepah2 bebas dibina malah dipolitikkan. Mana nak cari lagi negara sebaik negara Orang Melayu ini? Itu pun HINDRAF dan MIC HARAM JADAH kata mereka ditindas. Dan kuil dirobohkan setiap hari. PUNDEKKK betul non Muslim kat Malaysia ni. Tak reti bersyukur.

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..KAT KELANTAN TU PUN SAMA JEK. KERAJAAN PLAK YG BYK BINA MESJID. TP X BLH LWN PAK AJIS LA SBB BERKAT KEPIMPINAN PAK AJIS LA MAKA LEBIH BYK KUIL, WAT DAN TOKONG DI BINA KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. Kadang-kadang yang biadap itu perlu dibalas dengan biadap juga......

    ReplyDelete
  4. Cina/India sini bukan X sedar mana dlm dunia ny pn Xde negara yg boleh tolak ansur sgt.tapi M'sia ny baik sgt beri muka..ade plak owg kita bg muka..tk usah kata apa..mgkn kita masih ingat kuil Amsitar di India dikepung oleh tentera India..byk Singh yg mampus kena tembak..mrk bkn Xtau klu mrk jd rakyat India..silap2 selipar pn X bole beli..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR