FOLLOWERS

Sunday, 27 December 2009

CALON LUAR KELANTAN : PENGGERA SUDAH BERBUNYI !


PAS Kelantan telah membunyikan penggera amaran. Penggera ini untuk penaja kerajaan perpaduan iaitu Tim. Presiden PAS Nasaruddin , Salehuddin ( dok tengah-tengah ) dan Dr Hatta ( ini pun diantara penggerak kerajaan perpaduan ).

2. Inilah amaram bagi ketiga mereka yang berkehendakkan sangat kepada kerajaan perpaduan. Inilah cara PAS Kelantan ( Pusat kekuatan PAS Malaysia ) memberi amaran dan bagi memencenkan tokoh-tokoh yang bersekongkol dengannnya.

3. PAS Kelantan memang di ketahui amat tidak sebulu dengan TGHH. Inilah tokoh yang menggerakkan kerajaan perpaduan. PAS Kelantan sebelum ini pun memang tak sekepala apibila tokoh-tokoh PAS pusat sering dilihat cuba mengajar bagaimana cara PAS Kelantan harus ditadbir. Sebab itu kalangan pemimpin PAS Kelantan kerap menyuarakan dan bersungut secara diam bahawa PAS Pusat yang didokong oleh mereka yang kalah dan tidak pandai menjaga negeri mereka sendiri cuba mengajar PAS Kelantan yang telah begitu lama memerintah. Sementelah pula, sebahagian pendokong kerajaan perpaduan adalah bekasan pemimpin yang gagal mentadbir Terengganu.

4. Tanyalah pemimpin dan ahli PAS di Kelantan, apakah mereka suka dan gemar kepada pemimpin luar ini ? Jawapannya, mereka amat meluat sekali.

5. Jadi kepada 3 YB di atas, dari sekarang, intai-intailah tempat baru dan selamat bagi bertanding di dalam PRU13 nanti. PG rasakan tempat yang paling selamat bagi 3 tokoh ini melarikan diri ialah di Kedah. Sebab itulah PG dengar dari kawan-kawan di Kedah, bahawa pemimpin PAS di Kedah dan bakal YB PAS di Kedah mula panas kepala dan punggung kerana bimbang kawasan mereka akan menjadi korban.

6. Apa pun, penggera sudah berbunyi. Pengalaman PG di Kelantan selama 6 tahun : Apa yang PAS Kelantan cakap , mereka akan buat. TGHH dan semua pemimpin pusat sebenarnya hanyalah patung tak bernyawa kepada pemimpin dan peyokong PAS Kelantan. Ada pun tak ada, tak ada lagi baik. PAS Kelantan menang pun bukannya sumbangan dari mereka ini. Inilah gambaran sebenar sokongan Kelantan kepada TGHH dan pemim[in pusat PAS.

7. Apa komen Mahfuz ? Nak tubuh suruhanjaya DiRaja juga ke ? Kepada Prof Aziz Bari : Senyap je sekarang? dah perit ke. Atau ada komen bahawa ada tangan-tangan ghaib dari UMNO mengenai isu ini ? Nak juga dengar komen dari Prof ini !! He he he he he...

8. He he he he he !@()(*&^%$#$%^&*()(*&^%$#$%^ Tapi pada pandangan PG, baiknya kalau PAS Kelantan ambil aje semua kerusi DUN dan MP PKR di Kelantan tu. Bagus tak cadangan tu ?

5 comments:

  1. SLM BRO..AGAK HAIRAN JUGAK IMBASAN WAJAH HJ HADI LANGSUNG XDE. AGAKNYA HJ HADI DH PAU PAK AJIS KOT HUHUHU

    ReplyDelete
  2. PAS cakap tak serupa bikin. Menunai haji & ummrah tiap tahun tapi peragai serupa tak ubah. Baca surah Yasin hari hari tapi mulut macam tak ada maruah. Semua nya akibat nafsu nak kahwin lebih, kedudukan politik yang lebih sanggup membiarkan Islam di hina d pijak

    ReplyDelete
  3. orang kelantan sebenarnya cukup jumud dan fanatik(tengok penyokong bolasepak sudah lah..)Melayu luar walaupun Melayu bukan dia terima..apatah lagi Cina dan India dan orang Kafir( tapi aku heran macam mana boleh bersekongkol dengan DAP??)
    Anyway begitu lah sebenarnya hati perut orang Kelantan ni

    ReplyDelete
  4. Salahuddin moh balik le ke Johor....Cuba-cuba nasib kat sini. PAS Johor tak ada hasrat ke nak bawak balik Salahuddin ni. Kesian dia.....
    Nak letak kat DUN ke Parlimen? Atau nak letak bakal MB baru? huhuhu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR