FOLLOWERS

Wednesday, 2 December 2009

PIJAK GAMBAR ADUN : DAP MINTA MAAF ? LUPAKANLAH !



Utusan Malaysia

DAP Perak mohon maaf isu pijak gambar ADUN

02/12/2009 7:18pm


KUALA LUMPUR 2 Dis. — Akibat dikecam pelbagai pihak, DAP Perak hari ini memohon maaf kepada rakyat Malaysia yang tersinggung dengan perbuatan beberapa pemimpin parti itu memijak poster wajah tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas negeri itu Ahad lepas.

Sambil mengakui perbuatan itu satu kesalahan, Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming berharap isu berkenaan akan dapat diselesaikan secepat mungkin.

Bercakap kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini, Nga yang juga Ahli Parlimen Taiping berkata, parti itu bagaimanapun tidak akan mengambil tindakan terhadap tiga ahlinya yang meletakkan poster itu di pintu masuk ke konvensyen parti itu. - BERNAMA

Penghuni Gua : DAP Minta maaf? Lupakanlah. Mereka maaf dimulut sahaja. Lama dah kenal wajah mereka ini.

2. Mereka minta maaf setelah melihat isu ini boleh merugikan mereka dari segi politik jika tidak meminta maaf. Kalau tak , hmmmmmmmmmmm. Anak beranak ini sama saja. Mereka lah pun, saki baki yang mencetus 13 mei dulu. Lihatlah sejarah.....

3. Ini pun dia melatih anaknya untuk membuat perkara yang sama. Inilah wajahnya. Koh Ming tu pun ayam didiknya daan mungkin lebih lagi.

4. Minta maaflah untuk memaafkan mereka ini selagi hayat dikandung badan.

13 comments:

  1. PG, lebih kurang je dengan Ching Peng PKM, mohon maaf konon denga rakyat Malaysia...... bila dah puas buat kerja-kerja ganas, zalim dan kejam.... inilah perangai perompak-perompak negara yang ramai orang Melayu sokong.....

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Chin Peng yg dh nk mapos pon xminta2 maaf, LGE yg muda belia nk,Jgn harap

    ReplyDelete
  3. Mohon maaf hanya pura-pura.....Saja nak ambik hati penyokong-penyokongnya dari kalangan Melayu.
    DAP sama perangai dengan PAP yang meracik-racik Melayu Singapura......

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..MINTAK MAAF?..NAK LUPAKAN MCM TU AJE?..KIM SALAM LAAA..DH TERRRLAMBATT!!!..HARRKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK PTUIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

    ReplyDelete
  5. Dear Editor

    I am a regular visitor to your Malaysiakini online news portal

    Recently, I am very frustrated that I could not found any news relating to recently unmoralise DAP leaders behaviour in DAP's Perak Convention. This news was widely reported in many mainstream local newspaper and blogs

    Meanwhile other rallies/accidents by PAS, BN-UMNO and PKR were never unmissed to be reported.

    It seemed that you site try to cover up DAP (Chinese in the heart party) leaders "bad behaviour" from the world to know. You site also practised news gang-up policy ???.

    This look like you was intentionally to cover-up DAP?. In your recently commemoration gathering to marks the 10 years of Malaysiakini achievement, claimed that this online newspaper portal is “independent” source of information that do not cover-up or without partisan.

    Please be fair, it seemed that you is on DAP agenda site. I have observed and analysed. Some comments (over 60%) from non-Malays readers/writers are racist seemed to protect Chinese agenda not Malaysian as a whole (especially in English version)

    In addition, readers especially Malays/Bumiputra may assume this is another Chinese/Indian Pro online newspapers that become an “Strategic underground organ” for Chinese/Indian in Malaysia political arena, probably hiding behind the press freedom slogan. Inclination towards prejudice is cannot be avoided as a personal person or their racial interest.

    Many readers (especially Malay which is not rational in the thinking) may not aware that the people behind this Malaysiakini are two Indian/Chinese guys (Pengasas bersama - Steven Gan dan Premesh Chandran) - that easily could branded as a racist even you are probably not. I knew the Malaysiakini readers are international and from different work of life. You might intentionally have to cover such news from being known to your subscribers in western countries/outside Malaysia to know about unmoral DAP leaders by stepping into “their political enemies especially Malay. This is about people perception. This is very sensitive. Malay nowadays or in the past has proved to very passive. The Malay weakness being exploited unrealised.


    This “article” would be circulated to many bloggers.


    Thank you

    Overseas observer

    ReplyDelete
  6. TIADA MAAF BAGI MU!
    Tengoklah di PRU13 nanti undi orang Melayu tidak akan menyokong DAP! Bodah sangatlah DAP ini. Apa dapat dgn bertindak macam itu?
    Kalau nak ambil hati rakyat cubalah selesaikan masalah rakyat bukannya menambahkan masalah rakyat spt yg berlaku di Kg Buah Pala dan di Tg Karang!
    Kalau DAP ni bijak bertindaklah utk jangka panjang jangan fikir nak balun duit rakyat shj seperti yg dilakukan oleh ADUN2 DAP di Selangor. Kami rakyat tahu kenapa DAP begitu gelojoh nak membalun duit rakyat sekarang, sebab mereka tidak yakin akan dapat memerintah lagi selepas PRU13. Make hay while the sun shines.
    Carry on brother!

    ReplyDelete
  7. Beruk punya Guan Eng! Beruk punya Kit Siang!

    ReplyDelete
  8. Boleh...boleh maafkan dengan syarat:
    1. Meraka yg memijak tu mesti terlentang di pintu masuk parlimen.
    2. Ahli parlimen semua.... BN dan PR pijak muka mereka.

    ReplyDelete
  9. bagi saya mereka meminta maaf dengan bongkak kerana mengecualikan maaf kepada tiga adun yang menjadi mangsa pijakan kaki mereka.

    apa kata kita suruh mereka semua tu meminta maaf secara terbuka termasuk Lim kit Siang sendiri ?

    kenapa DAP Perak sahaja minta maaf ?

    tersurat tidak dapat menipu tersirat...

    ReplyDelete
  10. DAP dh jelas mmg X bole pecaya..
    Cmne S"gpra gitulh hajat dia klu dpt M'sia..
    tapi dia kena ingat..mmg perang ny rosak negara..klu terjadi cm 13mei..tau le nasib sipemijak gambor 2..kapal singh..tentu owg campak dr KLCC kebawah..lim kit siang owg campak dr menara KL..

    ReplyDelete
  11. I appreciate you and I would like to read your next post.
    We will help you for finding any important News that you need for
    every information.
    Bangladesh online news
    Live bangladesh
    BD News
    News

    ReplyDelete

PETA PELAYAR