FOLLOWERS

Thursday, 24 December 2009

MAHFUZ DESAK TUN MAHATHIR DISIASAT : SUDAHLAH MAHFUZ !

( Hanya sebesar ini sahaja otak si Mahfuz tu )

Harakah Daily


KUALA LUMPUR, 23 Dis: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mahu kedua-dua mantan Perdana Menteri, Tun Dr mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi dihadapkan ke Suruhanjaya Diraja untuk disiasat berhubung dakwaan penyelewengan wang sewaktu pemerintahan zaman masing-masing.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, satu Suruhanjaya Diraja harus ditubuhkan bagi menyiasat dakwaan itu kerana siasatan melalui Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Polis Diraja Malaysia tidak dapat dijamin ketelusannya.Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily ketika diminta mengulas berhubung dakwaan Tun Mahathir bahawa Pak Lah telah menghabiskan sebanyak RM270 bilion dalam masa lima tahun untuk kegunaan peribadi beliau. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sudah le Mahfuz. Siapa kamu nak siasat Tun Mahathir. Kamu tak lebih dari ayam laga yang hanya pandai berkokok untuk orang lain. Kadang-kadang tak ada telur pun. Bersabung pun kalah.

2. Bab 100 B yang didakwa dibelanjakan ( secara peribadi? ) oleh Tun Mahathir : Siapa yang cakap? Hanya berdasar penulis bodoh tanpa fakta dari Asian Journal tu aje tak payah cakap le. ini hanya sekadar menulis tanpa fakta dan hanya penulis upahan sahaja.

3. 100 B yang dibelanjakan sepanjang 23 tahun memerintah oleh Tun Mahathir adalah bagi kesenangan kita semua. Putra Jaya yang nak dirampas oleh PR pun adalah sebahagian dari 100 B tersebut. Ini termasuk lebuhraya PLUS yang menghubungkan kawasan Mahfuz tu. Jika tidak jerangkung pun ada di kawasannya. Tak ada orang nak pergi pun ke kawasan parlimen Mahfuz tu.

4. Perlu ke satu suruhanjaya Di Raja seperti cadangan Mahfuz. Jangan nak menunjuk pandailah Mahfuz. Tubuh sahaja suruhanjaya Di Raja bagi TGNA dan Arifahmi lagi baik dan rasuah haji TGNA dan keluarganya. Itu yang nyata. Perlantikan kroni lagi.

5. Juga boleh tubuh surahanjaya bagi menyiasat Ketua Penerangan PAS Kelantan yang menikah 2 melalui sindikit haram di Selangor ada le juga faedahnya. Apa fungsi an kebaikan Suruhanjaya yang ditubuhkan sebelum ini? Sekadar hanya tempat si Mahfuz dan gengnya melalak dan membuang masa serta tenaga dan wang ringgit rakyat. Hasilnya hampas.

6. Kepada Mahfuz, Sudahlah. Mulut anda ini sebenarnya lebih burok dari pelacur. Cakap benar sahaja. Anda tahu kemana wang tersebut dibelanjakan. Di bawah Tun semua rakyat senang dan dipedulikan. Mahfuz pun terima faedahnya. Anda tahu. Kerana politik anda semua cuba menutup fakta dan berbohong. Jika ada penyelewengan sedikit pun itu adalah bukan salah Tun pun. Itu salah pentadbir dan pelaksananya. Sebahagiannya pun dan terima padahnya.

7. Diam le kamu Mahfuz. Ada kamu pun buat semak politik Malaysia sahaja. Suara kamu dalam PAS pun tak laku dan sering disergah oleh TGNA. Terbaru , desakan anda agar CEO PMBK ( Menantu TGNA ) meletakkan jawatan serta merta pun , TGNA buat sardin sahaja. Jadi kalau Mahfuz nak desak hal nasional pula apa tah lagi berkenaan Tun Mahathir : lupakanlah. Jauh panggang dari api.

8. Buat gelak dik orang aje Mahfuz!!!!!!!!!!!!!!

11 comments:

  1. Derma orang ramai dalam ketayap yang berterusan (tak tahu berapa banyak) tak pernah siasat ke? Siasat yang tu lah dulu.

    ReplyDelete
  2. Inilah mahfus yang dikenali oleh PG...tapi ayam ni masih lagi berkokok walaupun hampir kehilangan suara...baik siasat penyalahgunaan kuasa di kelantan....pembangunan hancur dan masjid barupun tak terbina tapi patung budha terbesar di asia ada di klantan.

    ReplyDelete
  3. SEPATUTNYA SI MAMPUZ NI LETAK JAWATAN SAMA. ATAU PUN DIA KLUAR DR BIDANG POLITIK DAN MASUK PERTANDINGAN RAJA LAWAK! BILA PUAK SENDIRI AMALKAN KRONI & NEPO, X BRANI PLAK NAK SOUND. AKHIRNYA MAMPUZ MEMBODOHKAN DIRI SENDIRI..PADAN MUKE DIA!! EHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. siapa mahfuz ni..nik aziz pun dah kata jangan MEMANDAI-MANDAI!

    ReplyDelete
  5. patut la nama blog"penghuni gua"..memang duduk dalam gua..taktau apa cerita jadi kat luar..asyik baca utusan meloya saja

    ReplyDelete
  6. Mahfuz=mampos....berkokok sana sini, ekor sendiri bergelumang dengan taik.

    Peii tengok-tengok anak hang kat penjara tu...pasai hang lah dia kena penjara. sebab hang tak didik dia betui-betui...

    Dok asyik mengumpat, suruh siasat sana siasat sini, maki hamun tapi anak sendiri tak terjaga. piiiiii la hang!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Assalaamu 'alaikum,

    AMBIL PERINGATAN!

    Dr M ke, Mahfuz ke, PG ke, saya & Anda semuanya: ada satu suruhanjaya yang mereka dan kita semua PASTI tidak akan terlepas [sekalipun di dunia ini boleh 100 bilion kali terlepas], iaitu YAUMUL HISAB!

    Tak payahlah kita keterlaluan sehingga kutuk-mengutuk, hina-menghina sesama Muslim. Yang Allah kutuk pun hanya orang-orang kafir. Bagi kita, yang boleh kita buat cuma memuhasabah. Ada hadis [peringatan] daripada Rasulullah SAW [ertinya] "Mencerca sesama Muslim itu satu kedurjanaan, membunuhnya kekufuran". Ingatan itu supaya adab kita tidak bertukar menjadi perangai Yahudi; apabila membenci sehingga melampau-lampaui bata.

    Dalam pandangan Islam, berpolitik [walau setaksub mana pun], ada adabnya. Mari kita beradab sebagaimana agama kita ajar kita beradab.

    ReplyDelete
  8. abu faiq..alangkah lagi baik nye kamu pi buat nasihat begini kat blog2 parti pembangkang..blog ni yg sy bc xlah teruk mana spst mana blog2 pmbangkang..apa2 pun nasihat yg baik gak.

    ReplyDelete
  9. Tahniah Mahfuz... dedahkan tembelang org tua keparat tersebut. Zaman org tua ni lah rasuah bermula, jatuh menjatuh sesama org Melayu...

    Lepas ni dedahkan ENJIN JET yg lesap... kat Malaysia je berlaku benda2 pelik tersebut... jgn layan penulis blog pengampu Umno...

    ReplyDelete
  10. inilah sifat puak puak ni. bila BN rasuah bila PKR sedekah.Lu fikir la sendiri.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR