FOLLOWERS

Wednesday, 16 December 2009

CUBAAN RAMPASAN KUASA TERHORMAT YANG TERUS GAGAL : ALLAH MAHA BESAR !






Ada banyak cerita disebalik drama di bangunan Parlimen yang cukup mendebarkan Isnin malam dimana kerajaan nyaris ‘ terbalik’ dalam gerakan pembangkang untuk pintas Bajet 2010 yang boleh membawa implikasi politik dan ekonomi amat besar kepada negara.

Sepanjang hari Selasa – walaupun suasananya tenang-tenang saja di Parlimen – kekalutan yang terjadi sepanjang lebih tiga jam itu membuatkan ramai kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional termenung tepuk dahi memikirkan betapa mereka bernasib baik bajet itu akhirnya lulus dengan 66 undi menyokong dan 63 menolak – yakni beza cuma 3 undi sahaja. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah kebesaran Allah. Allah takkan benarkan permainan kotor peliwat ini. Allah tetap akan gagalkan perancangannnya. Inilah yang PG percaya sejak dahulu lagi. Adakah kita tidak mahu berfikir?

2. Allah takkan benarkan peliwat menjadi PM di negara Islam seperti Malaysia. Sebab itu Allah beri hidayah kepada Tun Mahathir untuk mendapat bukti dan menguatkan semangat Tun untuk bertindak terhadap DSAI walaupun ianya amat bahaya dalam keadaan pada masa itu. Itulah petunjuk Allah yang kerap di tunjukkan kalau kita mahu berfikir. Fikirkanlah.

3. Cuma PG berpendapat : PM wajib mengambil tindakan kepada MP-MP BN yang gagal hadir pada malam tersebut. Mereka inilah yang menjadi puncanya. PM hadir maka ramailah hadir. Jika tidak semuanya membuta dan makan duit haram. PG nak tahu juga siapa MP mangkuk hayun dari BN tu dan sesuatu tindakan perlu diambil.

4. Bagi PAS, para blogger mereka telah mendedahkan ( KLIK ) MP-MP mangkuk hayun mereka yang menjadi penyebab kegagalan rampasan kuasa tersebut iaitu seperti di bawah . Mereka antara lain ialah si Mahfuz ( rupanya ) Taib Azimudden, Dr Mujahid, Dr Hatta. Semuanya king-king. Tengok le lepas ini , si Mahfuz akan bersilat habis gelanggang untuk beri alasan melepaskan diri. Biasalah. Mahfuz kan. Bukan kita tak kenal.






5. Rupanya MP mangkuk hayun PAS diketuai oleh MP Mahfuz yang menyebabkan kegagalan rampasan kuasa tersebut.

6. Dengan lain kata : DSAI gagal lagi dan akan terus gagal. Percayalah , inilah petunjuk yang Allah ingin sampaikan. Juga Allah ingin sampaikan kepada PM dan kepimpinan BN , bahawa inilah akan terjadi dan selalu terjadi sekiranya kita leka. Sebab DSAI tetap DSAI. Ia akan terus meliwat di dalam politik tidak kita halal atau haram. Itulah DSAI yang PG kenal.

7. Itulah juga kelebihan yang Allah berikan kepada PM kita. Biar pun apa orang kata, DS Najib diberi petunjuk dan diselamatkan oleh Allah jua. Fikirkanlah....

8. Nak kirakan hukum akal tak ada cara BN boleh selamat dari rampasan kuasa DSAI ini. Tetapi Allah memberikan berbagai alasan dan sebab musabab bagi menyelamatkan kerajaan ini. Itupun jika kita masih mahu berfikir dan melihat dengan mata hati kita. Ini bukan nasib, tetapi pertolongan dari Allah yang ada hikmah di sebaliknya. Mengapa ?...............Fikirkanlah.

17 comments:

  1. bro, bukan rampasan kuasa la bro..
    kita yg sengaja buang tabiat nk serah kuasa...

    dorang xrancang pun, kebetulan...MP2 BN yg buat taik, hampir 70 xda, pergi mana?

    tidooo????

    ReplyDelete
  2. syukur kepada Allah yang Maha Esa...
    apa sekalipun kita kena alert hal ini. jangan sampai ada lagi hal sebegini berlaku.

    Who RACIST? Malay PIG All? Many Malay I Dislike? http://www.papagomo.com/2009/12/who-racist-malay-pig-all-many-malay-i.html

    panas isu ni

    ReplyDelete
  3. semoga allah menlindungi
    negara ini dari manusia manusia yang rakus
    ingin berkuasa dengan apa cara sekalipun.
    kerajaan perlu berhati hati dan jangan terlalu
    selesa. Nasib tidak menyebelahi kita selalu.

    ReplyDelete
  4. Salam Ziarah.....

    Allah maha adil .Allah masih sayangkan UMNO dan BN .Tetapi MP-MP BN selepas ni janganlah leka dan jangan ulangi lagi kesilapan ini jika tidak hilanglah maruah BN......

    ReplyDelete
  5. saya cuma nak kata satu sahaja - minta tolong DS Najib panggil semua yang gagal hadir dan ambil tindakan. nak jadi kurang ajar kejap boleh kah tuan?

    kepada MP BN yang gagal hadir - bodoh!bahlul!makan gaji buta!!!!!

    ReplyDelete
  6. PG, syukur pada Allah...... tetapi Wkil-Wakil Rakyat BN perlu bertanggungjawab sekiranya Anwar berjaya pada hari tersebut...... apa yang ada pada pemikiran mereka......

    ReplyDelete
  7. Aku bersumpah, kalau anuwar rampas negara ni dari Najib...maka 13 mei bakal berulang

    ReplyDelete
  8. SLM BRO..BTUL LA KATA BRO..BILA ALLAH X MENGIZINKAN MAKA TAK KAN BERLAKU. ALLAH MAHA BESAR. ALLAH MAHA MENGETAHUI APA YG KITA TAK TAU. TP APA YG KITA TAU SI PENJUBOR TEGAR TU MMG DH LAMA MERANCANG NAK MERAMPAS KUASA DR DULU.

    KLU ORG MELAYU MASIH DI BUAI MIMPI, JGN LA MENANGIS DI KEMUDIAN HARI..ADOIYAII BANGSAKU

    ReplyDelete
  9. PG..
    PRINSIP : JGN sesekali menyalahkan musuh!!! Pasai apa kata lagu tu? Sbb segala masalah dan perancangan adalah kerja depa! Itulah MUSUH..memang dah kerja musuh sentiasa dok beri masalah kepada lawan!
    POKOK Persoalan : KENAPA kita tidak bersedia? Kenapa kita leka? Bawa kereta pun tak boleh lalai..inikan pula memegang tunggak negara..AMANAH rakyat!!!
    Adakah sekadar menjadi MP tunggul sahaja bahkan taktau keadaan mesyuarat parliment?? Yg mana penting dan yg mana biasa2..?
    Seeloknyadibuat pindaan baru..
    Mana2 MP yg tak masuk parlimen tanpa sebab ..tahan elaun yg mana perlu..Next election tukar orang baru yg lebih FAHAM DAN TAHU menjalankan t/jawab.

    p/s- Walau kita hina musuh dgn sebarang 'ungkapan' namun tetap tidak akan menyelesaikan masalah selagi tidak muhasabah diri sendiri atau selesaikan masalah dalaman sendiri.

    Contoh : Menyalak..berarak..membakar poster..pijak kepala pemimpin yahudi..menunjukkan bertapa bencinya kepada yahudi/MUSUH itu..tapi dalam masa yg sama masih dok 'berkepoi' hisap rokok..masih dok jadi penyokong kuat kpd sumber ekonomi2 mereka..
    Kesannya? Yahudi gelak je dgn pelaku2 yg lagu ni.. Apa kene mengena dgn masalah BN?..kena fikir2kan..kiasannya ni..

    ReplyDelete
  10. lana bulu.
    di terima teguran anda. yang betul-betul mangkuk nya ialah MP-MP BN. Makan gaji buta sahaja. Termasuk menteri2 dan tim menteri dan su parlimen. inilah jadinya kalau asyik bisnes. tanggungjawab kepada masyarakat no 2.

    ReplyDelete
  11. dah masuk jam 1o pun, PG lihat Malaysiakini tak nak mengulas langsung isu besar ini. walhal ini mempunyai nilai berita yang tinggi dan baik. kerana apa? Sebab ia pendokong PR. Ia pendokong DAP dan DSAI. Cakap aje media bebas. kalau le BN yang buat tak henti lapurannya . suboh pun ada lapuran dibuat. lihat aje kes perak. kentut nizar pun dilapurnya.
    sudahlah Malaysiakini.

    ReplyDelete
  12. salam

    Yea betul mmg Allah x izin kan sbb Allah Maha Tahu... tapi sikap2 YB ini lah menunjukkan mereka kufur nikmat, sbb x jalankan amanah yg di bagi....

    ReplyDelete
  13. Kenapa MP Pembangkang bertindak menolak usul Bajet???? Inilah pembangkang Malaysia dengan niat JAHAT bukan untuk sama-sama membangun negara TETAPI mahu menjahanamkan Negara.

    Berpolitik setiap masa. Apa tujuan MP2 Pembangkang hadir sepenuhnya untuk mengundi sedangkan masa lain yang tidak membabitkan Undian mereka ponteng?? Tidak lain untuk mensabotaj keamanan negara.

    Inikah jenis Pembangkang atau MP yang Rakyat Malaysia mahu dan akan pilih pada PRU13 kelak??? Sangat Bahaya.....

    Seharusnya apa2 langkah Kerajaan Pemerintah yang baik perlu diSokong tidak kira MP2 Kerajaan atau MP2 Pembangkang supaya negara maju ke hadapan.

    ReplyDelete
  14. berderau darah bila tahu kerajaan BN hamper-hamper tumbang....asal jangan tumbang pada anwar ibrahim, dap,mahupun pas erdogan sudah la...

    ReplyDelete
  15. Inilah masalahnya MP nak jadi..jadual kena ikut dan sentiasa peka kepada suasana penting...baru selamat. Takkan MP yang BN yang bodoh ni tak tahu suasana dan cara permainan al juburi dan puak hamPAS ni...buatlah sikit catatan dalam otak tu. Bandingan tidak hadir menununjukkan BN amat teruk sekali...inilah pengajaran ke berapa tah?

    ReplyDelete
  16. Owg tahulh skrg cuti byk kenduri..MP BN harus lebih peka..PM&TPM kena tegas..Apa koje pegawai2 khasdn Setpol MP BN..owg cmnylh kena ingatkn YB kwsn msg2..2 keja kau..owg yg YB pecaya..mkn gaji buta apa mika ny..kena YB yg kjap2 sakit..abis ler biru muka lepas ny BN..Pegawai2 khas YB cmny pn harus dimaki skit..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR