FOLLOWERS

Saturday, 19 December 2009

PR SEBUAH PAKATAN ? BAGAIMANA PAS ? MASIH ISLAM ?




Pakatan Rakyat mempertingkatkan usahanya untuk menguasai Putrajaya dengan mengumumkan dasar bersama Pakatan yagn menjanjikan pembaharuan segera dan kesaksamaan.Sebagai respons kepada musuh politiknya, Barisan Nasional, dasar bersama itu berjanji untuk mengurangkan dasar-dasar yang berasaskan kaum dan menggubal akta hubungan kaum dan akta peluang saksama serta dasar-dasar lain yang berasaskan merit seperti pemberian biasiswa kerajaan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pakatan Rakyat berkumpul di Selangor hari ini bagi membentuk PR secara rasmi sebagai satu gabungan parti politik seperti BN. Baguslah begitu. Bukan pakatan haram yang dibentuk secara mengejut dan tiba-tiba selepas PRU12 setelah melihat ada peluang memerintah . Maka bergabung lah mereka secara haram ( hanya tak dilarang mengikut undang-undang ) walaupun mereka bukan gabungan. Biarkanlah.

2. Selepas ini kita lihat sahajalah kemajuan dan kesepakatan mereka. PG percaya pakatan ini hanya sementara sebab asas kesepakatan ( ? ) mereka hanya rapuh sahaja iaitu hanya untuk menumbangkan BN . Itu sahaja. Tidak lebih dari itu. Ia bukan seperti gabungan BN : walaupun ada perbezaan dasar tetapi asasgabungan mereka lebih ikhlas iaitu untuk membangunkan bangsa Malaysia. Sebab itu mereka bergabung selepas merdeka bagi tujuan tersebut.

3. Cuma PG nak tanya PAS, tak haram ke menyertai PR ini? Tak kafir ke mereka ini? PR menjadikan Islam sebagai landasan perjuangannya? Tidakkah dengan menyokong dan mendokong dasar PR maka mereka atau parti mereka ( termasuk PAS dan penyokong ) juga akan menjadi KAFIR seperti kafirnya UMNO dan penyokongnya ?

4. Pertanyaan ini hanyalah mengulang semula apa yang PAS tanyakan dan katakan kepada UMNO dan BN dahulu. Tak ada lebih tak ada kurang. PKR dan pemimpin melayu islamnya masih islam ke kerana menyertai PKR? UMNO dikafirkan kerana dasarnya tidak islam. UMNO terus dikafirkan oleh PAS kerana itu. Shamsul iskandar masih islam ke, DSAI masih islam ke, Zaid Ibrahim masih islam ke dan lain-lain pemimpin Melayu PKR itu masih islam ke. Kalau ikut fatwa PAS samada fatwa NIK Aziz sdan fatwa Haji Hadi memang sah kafirnya semua pemimpin islam dalam PKR. Termasuklah DSAI, Zaid apatah lagi Shamsul si boroi tu.

5. Adakah PAS masih memperjuangkan HUDUD semasa dalam pakatan? Atau , adakah kerana PKR melaksanakan dasar islam termasuk HUDUD PAS, maka PAS menyertai PR?

6. Kalau jawapan PAS semua tidak bagi persoalan diatas, maka adakah fatwa kafir kepada UMNO dulu , sekarang kafir juga kepada PAS dan juga kepada pemimpin islam PKR?

7. Apa bezanya PR dan BN sekarang? . Kerana Islamnya ke maka PAS menyertainya atau kerana PR boleh laksanakan hudud maka PAS menyertainya? DSAI nak laksanakan hudud ke ?
7. Bebaskah PAS untuk bercakap tentang hudud dengan menyertai PR? Selepas PRU12, PG tak dengar sekalipun perkataan hudud keluar dari mulut pemimpin PAS. Jauh sekalilah PAS nak meminda perlembagaannya. Tak ada perkataan hudud sepatah pun dalam perlembagaan PAS sehingga kini. Yang ada hanya ingin melaksanakan pemerintahan dengan nilai-nilai islam sahaja. Nilai sahaja. Tak lebih dari itu.

8. Jadi kepada PAS : minta jawapan sikit.! Kepada beliau dan orang , muda, berhati-hatilah dengan mereka yang boleh berubah warna kali sehari atau lebih. Parti dan pemimpin begini bahaya dalam bernegara. Negara mukan medan perjuadian. Jadi telitilah pertanyaan PG terhadap PAS tersebut maka adakah jawapan mereka. Soalan tersebut juga tidak lebih dan tidak kurang adalah pusingann soalan dan sumpah seranah PAS kepada UMNO. Jadi sekarang bagaimana?



10. PR nak mengambil alih Putra Jaya? Lupakanlah. Nak ambil macam mana, dulu katanya kalau dapat memerintah, Haji Hadi dan DSAI kata nak gadaikan Putra Jaya kepada kuasa asing sebab ia projek membazir. .... Sudahlah. Hanya angan kosong sahaja.

11. Cuba lihat ( KLIK ) dasar PR yang diperstujui hari ini. Tak lebih dan tak kurang hanyalah untuk tujuan jangka pendek iaitu untuk menumbangkan kerajaan yang ada sahaja. Bukan tujuan jangka panjang untuk bangunkan rakyar. Ia cuma untuk memikat pengundi dan negeri-negeri tertentu agar menyokong mereka. Dasar mereka itu tak lebih seperti dari menifesto pilihanraya. Tak komprehensif langsung. Bacalah.

12. Dasar PR ini juga hanya bohong. Contoh yang jelas ialah : Menifesto PRU12 pun seperti itu juga tetapi tak terlaksana juga. Hanya beri air percuma di Selangor. Lepas tu yang lain semuanya diam membisu. Jadi kepada pengundi baru, tapislah banyak-banyak sebelum percaya dengan janji manis mereka ini. Apatah lagi kalau DSAI yang berjanji. janji seorang peliwat. Mana kita boleh percaya. Peraturan yang Allah buat dan perbuatan yang paling dikutuk Allah pun boleh dibuatnya apatah lagi sekadar nak berbohong. Tak ada apa pada DSAI. Lihat keputusan YAA Hakim - Hakim dalam rayuan akhir kes liwatnya terdahulu.

13. DSAI adalah seorang pengamal homoseksual. Itu sahaja faktanya

7 comments:

  1. saya tertanya2? pada pendapat penulis layak ke seorang yang mengatakan diri ahli ulama mengkafirkan seseorang yang seagama dgnnya??? tengok bulan boleh masuk syurga??? mazhab mana yang dia belajar ni??

    ReplyDelete
  2. Biasalah PG, inilah masa Anwar nak tunjuk dia pandai berhujah macam dia dalam UMNO dulu..... lepas tu dia lupa apa yang dia cakap..... Melayu kurang pandani je yang suka sangat dengar dia bercerrrrrrrrrramah....

    ReplyDelete
  3. Fakta yang terakhir yang bagus tu,.. ha ha ha ..

    ReplyDelete
  4. Tanam tebu di tepi bibir.....
    Saya sokong, ianya hanya janji jangka masa pendek. Anwar tidak mampu lakukan. Itu hanya omongan. Sudah bersediakah Melayu untuk :
    1. mengubah perlembagaan tentang hak-hak istimewa orang Melayu termasuk hak-hak istimewa, agama ,bahasa dan raja-raja Melayu?
    2.Sudah bersediakah untuk orang Melayu hidup di padang yang sama rata dengan bangsa pendatang yang sudah lama maju daripada mereka?
    Anwar juga Melayu....sejahat-jahat Anwar berpolitik dia tak tergamak melakukannya. Ia hanya umpan Anwar.......Jangan percaya kerana dia tahu ,Melayu bukannya tunggul atau batang pisang. hehehe

    ReplyDelete
  5. owg lopong je pecaya dgn Nuer Brahem..saya sokong apa yg abg tulis dlm ny..dh terang nmpk kebodohan ulamak ular dlm semak/PAS..Xkn nk diam
    je.DAP sama cm PAP..paksi kejahatan Asia..owg dh nmpk..abih yg owg takut naik mahkamah 2..asik2 pi Australia,US..apa hal..bole blah..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR