FOLLOWERS

Wednesday, 2 December 2009

DEMONTRASI UMNO / BN : MENGAPA PAS DAN DAP PERLU MARAH ?



Ratusan demo bantah Nik Aziz isu doa laknat
author_photo("Salhan K Ahmad")
Salhan K AhmadDis 1, 0912:16pm


kemaskini 2.26pm Beratus-ratus penduduk Kelantan mengadakan bantahan terhadap Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung hasratnya untuk berdoa memburukkan perdana menteri dan Umno.Mereka berkumpul kira-kira setengah sejam bermula 10 pagi tadi di depan kompleks pentadbiran negeri Kota Darul Naim, yang menempatkan pejabat menteri besar, untuk menyerahkan memorandum kepada setiausaha pemimpin PAS itu Anual Bakhri Haron. Berita lanjut : KLIK




DUN kecam demo Pemuda BN bakar foto Lim
author_photo("Athi Shankar")
Athi ShankarDis 1, 097:17pm

Sidang DUN Pulau Pinang hari ini meluluskan usul tergempar mengutuk sekeras-kerasnya demonstrasi semalam yang dianjurkan oleh sekumpulan anggota Pemuda BN.Wakil rakyat DAP RSN Rayer (Seri Delima) mengusulkan usul tersebut pagi ini bagi mengecam bantahan selama 45 minit itu di luar pagar bangunan dewan tersebut.Usul itu diluluskan selepas semua 29 ADUN Pakatan Rakyat menyokong usul tersebut, manakala 11 wakil rakyat BN menentangnya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PGsejak dari dahulu amat benci dengan segala apa demontrasi pun. Ini bukan cara untuk membantah dan menujukkan rasa tidak puashati. Samada ia demo haram atau halal semuanya tidak berfaedah. Banyak kaedah lain yang lebih baik dari berdemo. Ini pun bukan menunjukkan tahap kebebasan bersuara.

2. Cuma dalam isu ini, dua demo di lakukan oleh UMNO / BN di Pulau Pinang dan di Kelantan. Dilhat PAS dan DAP terutamanya LIM Guan Eng cukup marah dengan demo ini. Mengapa?

3. Inilah yang diajarkan oleh anda kepada rakyat Malaysia. Di Parlimen pun anda berdemo. Berbagai kerenah anda telah lakukan termasuk sehingga ke ruang legar parlimen dengan membawa masuk saudara mara dan anak isteri hindarf dan tahanan ISA yang lain.

4. Depan pintu masuk Bukit Aman, Depan rumah PM, di kawasan sesak Chaw kit. Mana tempat anda tidak berdemo dan menujukkan samseng?

5. Sekarang mengapa marah dan mengatakan demo ini tidak patut diadakan. Adakah kerana pembantahnya adalah UMNO? Mengapa DAP dan PAS boleh berdemo haram atas alasan ia adalah hak asasi rakyat yang dijamin perlembagaan dan jika dihalang ia melanggar hak asasi manusia? Ini kata mereka lah. Mengapa sekarang nadanya berlainan?

6. Contoh-contoh kebiadaban dan kebebalan kumpulan ini. Hanya benar jika mereka yang lakukan , salah jika pihak lain buat. Itupun siap menghentam pihak polis lagi kerana tidak ambil tindakan.

7. Senang sahaja jawapannya. Jika polis ambil tindakan nanti , ada pula yang pergi ke SUHAKAM mengadu hal. Tak adil dan polis kasar serta melanggar hak asasi manusia. Inilah yang DAP dan PAS lakukan. Mengapa dalam kes ini , DAP dan PAS bernada lain dan isu hak asasi dan kegasan polis tidak diambilm kira.

8. Mungkin DAP dan PAS ini ingat kita rakyat ini bodoh seperti mereka. Tidak ! Kami tidak bodoh dan tidak pandai cakap berbelit-belit seperti anda!

9. Kepada semua. fikir-fikirkanlah.......

10 comments:

  1. Muhyiddin kata perbuatan DAP memijak poster gambar tidak bermoral.

    ReplyDelete
  2. Rasanya ini bukanlah budaya 1Malaysia yg ingin diterapkan..kan.
    Adakah dgn protes membakar gambar pemimpin cina..
    Memijak kepala lembu..
    boleh memulangkan atau menambahkan sokongan kaum2 menyokong kembali atau menambahkan sokongan kepada UMNO/BN..??
    Harus diperhalusi kaedah sebegini..
    Jgn terlalu over tetapi kesannya adalah sebaliknya..
    Semoga kita dapat berfikir dalam mengharungi demokrasi yg lebih telus dan cantik..

    ReplyDelete
  3. Keputasan rumusan....
    AKU LIWAT HANG...TAK APA..
    HANG LIWAT AKU...HARAM.

    Biasa lah tuuuuuu.

    ReplyDelete
  4. muhyidin kata perbuatan pijak gambar 3 adun lompat oleh dap x bermoral.di penang, bakar gambar bermoral?Anwar kata dua2 tak bermoral.Muhyidin kata?
    khairy kata yg berdemo BERSIH tu beruk2 di jalanan.yg berdemo di penang dan kelantan beruk ke manusia?

    ReplyDelete
  5. dari dulu lagi puak2 pakatan suka buat demo2 haram, suka buat kacau kat jalan2 bagi susah prg lain.... la ni bila kena muke depa ... ha mula lah kata macam2... nampak benor pakatan diktator... x boleh kena tegur.... hamjadah

    ReplyDelete
  6. semua beruk..........

    ReplyDelete
  7. demo ratus2 je org dtg, apa barang, beb!
    kena bayar pulak tu.. keluar pulak berita kat utusan menipu.. patutnya suratkhabar cerita la betul2, yakni yang berdemo tu org umno yg telah dibayar upah.
    apa la punya bangang umno ni, nk demo pun kena berupah..

    ReplyDelete
  8. PG, ini belum lagi mereka memerintah negara, kalau mereka dapat kuasa...... agak-agak PG macam mana mereka buat..... kawean rasa rakyat langsung tidak boleh bersuara...... mereka akan buat lebih dari ISA.......

    ReplyDelete
  9. kalau dia dapat perintah bang..confirm dia bawa meriam tembak kita...Tgk je Singapore..apa owg melayu kita ade..ckp je sedap dgr..kita org sana sini..pegilh jln Singapore/Israel Asia 2..kem askar dia pya meriam nmpk hala kt M'sia je..mmg sakit hati tgk..pegilh sape yg sayang sgt2 dgn lim kit siang/kapal singh sial 2..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR