FOLLOWERS

Saturday 11 July 2009

MEREKA YANG PAKAI CAWAT DI BATANG AI SARAWAK TAK PANDAI UNDI : KATA TUAN GURU HAJI HADI






Penghuni Gua : Hai TGHH. Terlalu kasar penghinaan anda kepada penduduk Serawak. Kalah sahaja maka penghinaanlah yang kerap anda semua berikan.

2. Inilah contoh mulut orang yang beragama dan bertaraf ulama. Mungkin dengan cara ini kot maka islam akan tersebar dengan lebih meluas di Serawak. Merekakan pejuang islam dan membangun bersama islam. Jadi inilah bahasa dakwah yang mereka gunakan. Itu yang ramainya di Semenanjung , Sabah dan Searawak yang memeluk islam atas hasil usaha PAS agaknya.

3. Seorang yang berpendidikan agama dan sentiasa menyeru kepada islam boleh berkata kepada penduduk Serawak bahawa PAS kalah kerana di Batang Ai mereka masih pakai cawat. Jadi yang pakai cawat tak pandai mengundi. Jadi inilah contoh terbaik bahasa ulama PAS untuk menyeru mereka ini kepada islam.

4. Dengan bahasa yang kurang ajar ini pada pandangan PG ianya boleh menjauhkan mereka yang masih belum memeluk islam ini khususnya di Sabah dan Serawak akan menjauhkan islam. Inilah bodoh dan dangkalnya pemimpin PAS ini. Berpolitik, politik juga. Bahasa tu kena jaga.

5. Islam telah menunjukkan car untuk menyeru kepada islam ini. Serulah dengan baik dan bijaksana. Ini bukan sahaja tidak baik malah tidak bijaksana langsung. Ini lah contoh ulama "Sukh" yang amat dimurkai Allah. Mungkin juga kot, ini tanda-tanda PAS hampir nak bungkus kot.
6. Kepada PAS, cukup-cukup lah menghina orang dan bangsa mereka. Cuba tanya apa peranan kita terhadap mereka. Dah cuckup ke seruan kita kepada mereka. Atau hanya pandai bercakap sahaja.

7. Harapkan seban, jubah dan janggut aje yang lebih. Bahasanya mengalahkan syaitan.

10 comments:

  1. 'kita boleh bekerjasama dengan syaitan ' kata Nik Ajis

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..PERGHH INI DH TELEBEY AJAR NIH!!

    ReplyDelete
  3. Hadi..jangan hina orang Sarawak ya..batang ai tu jauh lebih baik dari Kelantan...ada pembangunan dari tahun ke tahun. Kelantan???Berhala je yang beranak pinak...

    ReplyDelete
  4. salam..ana sarankan saudara buang flag di atas blog saudara...untuk keselamatan blog saudara..pergi ke google dan taip "buang flag".then click yang atas sekali dalam senarai pilihan.ikut arahan yang ditulis..selamat mencuba dan selamat berjuang.

    ReplyDelete
  5. Jujur.memang ana tak puas hati dengan statement HADI..jangan sesekali menghina orang...Kelantan pun bukan semuanya pakai menutup aurat..kes murtad banyak di Kelantan...dadah..Kelantan jugak..sumbang mahram..Kelantan jugak...penduduk di Sarawak lebih membangun berbanding di Kelantan..kalau tak,takkan ramai intelek Kelantan nak kawin dengan orang Sarawak dan menetap di Sarawak..status penduduk pedalaman di Sarawak lebih baik dari status penduduk di sesetengah pekan Kelantan.tolonglah...kalau macam ni anda berdakwah Hadi...sampai bila pun takkan membangun bersama Islam...dan memang patut pun orang SARAWAK tak terima PAS..

    ReplyDelete
  6. REVOLUSI PEDANG SRIKANDI. SEDANG CUBA. TQ ATAS NASIHAT.

    ReplyDelete
  7. Macamaaana orang kat Sarawak nak undi PAS, kalau ketuanya si Hadi tu tersangatlah BODOH tentang keadaan kat sini? Tak reti undi ke? Datang sini, ajarlah. Mai-mai.. kami akan sambut anda dengan tangan terbuka.. satu tu pegang terabai, lagi satu pgang ilang. Masih pakai cawat? Memanglah. Orang PAS je tak pakai cawat. Hadi ni nak kata BODOH tak juga, tapi MEMANG KA PARAI tu da le.

    ReplyDelete
  8. Hey Pak Hadi, kalau you taktau nak ajar orang2x kamu bila kalah, apa yang seharus Hadi buat? Tak Tau jawab?
    You pray to Allah and ask for his assistance that he will help you in the next election and give you guidance how to do it right. That should be the first reaction from a religious leader to lead orang2x muslimin. You don't "kutuk habis2xan" because it shows your weakest leadership. Camane nak jadi muslim yang berjaya? tepuk-dada, minta doa, tanya selera."

    ReplyDelete
  9. orang Iban nak pakai ape dengan PAS tu.Maaf ye tok Hadi. Miskin2 macam mana pun orang Iban kita orang ada rumah batu sendiri, sawah sendiri, ladang kelapa sawit sendiri, Kebun lada sendiri,ladang koko sendiri. Kelantan ape yang ade. Tengok rakyat sendiri dulu. Rumah panjang kita orang, cuma jamban aje yang tak de kipas. Astro pun ade.parabola pun ade. aircond pu ade,peti sejuk pun ade. Jangan kenal sarawak dari TV je.....tak banga2.uji orang parai enggau neh......ulih butuh lansang

    ReplyDelete
  10. sibuk ler org tua bodoh nie. ckp org sarawak nie tk reti mengundi. hai pakai serban tp menghina orang pulak. kau ni bagus sgt ke..mentang2 kau rasa, kau tu tau hal2 agama islam, tu psl kau sombong sgt. jgn sekali2 menghina org sarawak. lain kali pak haji guna topi koboi ya..byk org dtg mengundi..idiot

    ReplyDelete

PETA PELAYAR