FOLLOWERS

Monday 13 July 2009

TGNA BERI CUTI : TAK RASUAH KE ?





Penghun Gua : Alasan TGNA beri cuti kerana atas dasar simpati kepada pengundi Manek Urai dan keluarga mereka. Itu justifikasinya. Sebab PRK jatuh pada selasa pada hari bekerja.

2. Senang nya nak beri cuti. Nampak sangat pada orang islam ini beraja kan cuti. Nak cuti aje. Dah berpuluh hari cuti di seluruh negara. Bekerja malas. Ceramah politik dan mendengar ceramah politik sampai ke suboh boleh pulak.

3. Apa kena cuti dengan PRK Manek Urai. Kalau kesiankan pengundi dan keluarganya, tak perlulah beri cuti seluruh Kelantan. Beri cuti sahaja kepada semua pengundi dan petugas saha. Bukan untuk seluruh Kelantan. Arakan ketua jabatan beri cuti dan kelepasan kepada mereka yang nak balik mengundi.

4. Jadi ini semua rasuah lah juga. Jangan lah pulak nak beralasan kesianlah, simpatilah dan sebagainya.

5. TPM beri jambatan katanya rasuah ( termasuk desakan DSAI agar SPRM siasat TPM kerana janjikan jambatan kepada Manek Urai semalam). PAS beri cuti tak rasuah pula. Kerana simpati kepada keluarga. Mereka kan ulama, kekasih Allah. Mereka beriman semuanya. Mana akan rasuahkan pengundi. BN aje yang rasuah, jahat dan sebaginya.

6. Pada PG, ini beri petunjuk bahawa PAS tak yakin menang di Manek Urai. Macam PG katakan semalam, kalah PAS kali ini. Itu semuanya pemimpin PAs berkampung di Manek Urai walaupun talh disumpah oleh TGNA sebelumnya. Contohnya TGHH dan Nasaruddin. Buat tebal muka sahaja pergi ke Manek Urai.

7. Di Ulangi : Menang kot BN di Manek Urai. Majoriti 651 undi. Kalau le BN menang seperti ramalan PG, mungkin jika ada lagi PRK di Kelantan ( kemungkinan besar akan ada .... ) TGNA terpaksa beri cuti sekurang-kurangnya 4 hari tidak termasuk masa perjalanan dan makan minum serta waktu sembahyang pengundi dan keluarganya.

8. Senang nya cuti di Malaysia ini. Cuti cuti cuti Kelantan, Malaysia. Senang le lepas ini jika kerajaan PR memerintah, Jabatan Pelancungan Malaysia boleh le goyang kaki. Tak perlu keluar duit promosikan program cuti cuti Malaysia. Mungkin Islam PAS mengajar umatnya agar kerap bercuti kot. Amin.

2 comments:

  1. SLM BRO..RASUAH CUTI..HMMM AKRONIM BARU TU..TP DH PHM SGT PAS NI PANDAI REKA AYAT NAK KELABUKAN MATE RAKYAT

    ReplyDelete
  2. aku ni geram aje. ayat perli aje atas tu. sebenarnya bukannya rasuah. dua-dua tak rasuah atas kapasiti kerajaan yang memerintah. cuma dsai je yang bodoh kata jambatan tu rasuah. lihat kes yaa abdool kader dahulu dah putuslan. lihat posting penasihat undang-undang UMNO mengenai perkara ini. bagus. ada disertakan di blog saya

    ReplyDelete

PETA PELAYAR