FOLLOWERS

Sunday 13 December 2009

PERTIKAI DANA MASJID : PROF AZIZ BARI KATAKAN SATU SEN PUN AGAMA LAIN TAK LAYAK TERIMA .




…………………………………………Kenyataan Kor Ming dijawab seorang Pakar Perlembagaan, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari bahawa Perlembagaan Persekutuan di bawah Perkara 12 (2) dan Perkara 3 sebenarnya memberikan kuasa kepada Kerajaan Pusat untuk tidak menyalurkan satu sen pun kepada rumah-rumah ibadat bukan Islam di negara ini.

Namun, menurut Abdul Aziz, kerajaan tetap bertindak pemurah dan menunjukkan sifat ihsan apabila tetap memperuntukkan RM9 juta untuk membantu rumah-rumah ibadat bukan Islam dalam tempoh 2000 hingga 2008. …………………………….Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pertama kali PG bersetuju dengan Prof Aziz Bari. Memang mengikut perlembagaan seperti mana PG katakan dulu bahawa selain agama islam, agama lain satu sen pun mereka tidak layak menerima bantuan lain. Tiada dalam perlembagaan menyatakan kerajaan perlu memberi peruntukkan kepada mereka. Itulah yang dikatakan oleh Prof Emiritus tan Sri Ahmad Ibrahim.

2. Dinyatakan dalam perlembagaan bahawa hanya agama islam sahaja yang kerajaan perlu sediakan satu peruntukkan khusus. Agama lain tidak ada. Cuma dalam perlembagaan juga tidak ada peruntukkan menghalang kerajaan untuk memberi dan menyediakan peruntukkan untuk membina rumah ibadat agama lain.

3. Oleh yang demikian sekiranya agama lain ingin memohon peruntukkan , maka mereka boleh memohon untuk mendapat peruntukkan tersebut tanpa membandingkan dengan peruntukkan membina masjid agama islam. Ini satu kenyataan yang bahaya dan amat bodoh sekali dari YB anak haram Kor Ming tersebut.

4. Banyak peruntukkan yang disediakan . Yang dinyatakan 9 juta itu hanya peruntukkan yang diluluskan secara khusus kepada rumah ibadat agama lain. Tetapi yang sebenarnya peruntukkan yang diluluskan lebih dari itu iaitu peruntukkan yang diluluskan dari masa ke semasa yang diluluskan oleh MP dan ADUN yang berkaitan dikawasan-kawasan tertentu dan kelulusan peruntukkan yang diluluskan oleh Menteri-menteri dari MCA dan MIC, PPP serta Gerakan.

5. Jadi kepada YB anak haram tersebut dingatkan jangan cuba bermain api dengan membuat perbandingan bodoh. Minta kalau nak. Bukan membandingkan. Adil bukan sama tetapi meletakkan sesuatu ditempatnya serta mengikut perlembagaan yang telah dipersetujui oleh dato nenek anda. Jangan cuba rungkaikan.

6. Kepada Prof Aziz Bari : Tahniah kerana pandangan Prof di atas.

Nota : Hairan juga , PAS diam sahaja. Semua dah bisu ke dalam PAS. Mana Khalid samad si baiah tu, Mana TGHH, TGNA, Nasaruddin, Tantawi, Husam, MAHFUZ dan lain-lain. Anda semuakan pejuang islam tegar katakan. Mengapa membisu dalam isu ini? Ini melanggar pelembagaan. Dalam perlembagaan PAS yang PG baca semalam pun, PAS menyatakan akan pertahankan perlembagaan negara dan islam.

Mengapa diam? Anda telah menjadi pelacur politik? Islam telah tegaskan, berkata benarlah walaupun pahit. Anda diam kerana bimbang hilang sokongan dan bantahan dari DAP? Kalau begitu .............sudahlah. jangan cakap le bab islam. Anda semua ini hanya pelacur politik yang menggunakan islam untuk kepentingan politik anda sahaja. Tak lebih dari itu.

7 comments:

  1. Kurang ajar sungguh blogger ni...ada ke dia panggil pelayar blog ini SPESIES...tobat aku..lepas ni nak tengok blog ni...hebat sangat konon.

    BERADABLAH SIKIT...

    ReplyDelete
  2. tan loo ley.

    lu tarak belajar sains ka. kita semua memang spesis. kita tergolong dalam spesis haiwan. belajar le sains sikit. apa la....

    ReplyDelete
  3. mmg cilaka nga kor ming ni..

    tan too ley : DAP lg x beradab pijak gambar org lain..

    ReplyDelete
  4. Salam..kalau alien dianggap spesis..
    Tan Loo Ley apa pulak, selain daripada spesis. Apa2 pun sy setuju dgn artikel tuan.

    ReplyDelete
  5. sejak prof aziz bari kene sound dgn pas ari tu, nmpk mcm dh bertukar side pula ye..hihihi

    ReplyDelete
  6. SLM BRO..NK HARAPKAN PAS KOMEN PSL KEBENARAN?..JGN HARAP LAA. DIORANG PIJAK SEMUT PUN X MATI. LG BAIK PIJAK SI NGOK TU SAMPAI LUNYAI! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  7. Salam bro,
    Jangan harap la PAS nak bersuara, PAS dah minum Holy Water yang DAP kasi...tu pasal la lidah dah kelu, keras tak boleh nak bersuara...Cuba suruh mengucap, entah2 mengucap pun dah lupa...balik ke pangkal jalan la PAS ooiiii....buta mata, buta hati.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR